Connect with us

Marknadsnyheter

BOOKING.COM AVSLÖJAR HUR SPORT PÅVERKAR RESANDET UNDER 2020

Published

on

  • UEFA EURO 2020™ går av stapeln till sommaren och nästan hälften (49 %) av världens sportentusiaster uppger att de hellre åker och ser lagen spela på plats under 2020 än åker på semester med familjen.
  • En fjärdedel (26 %) säger att de skulle lägga mindre pengar på sitt barns eller sin partners födelsedagspresent än vad de skulle lägga på en resa till ett större sportevenemang.
  • Enligt Booking.com ökar antalet sökningar efter boende i städer som kommer att agera värd för UEFA EURO 2020™, något som tyder på att fansen vill se matcherna live. 
  • Sökningar på boende i värdstäder inför UEFA EURO 2020™var 43 % högre i januari jämfört med samma period förra året. 

MALMÖ, 28 februari 2020 – 2020 bjuder på ett stort antal större sportevenemang, vilket pekar på att det kommer att bli ett fantastiskt år för sportentusiaster världen över. Utöver 12 europeiska städer som kommer att agera värd för UEFA EURO 2020™ spelas cricketmästerskapet ”ICC T20 World Cups” i Australien i år, och även Japan kommer att anordna ett stort internationellt sportevenemang. Med ett så stort utbud av sportevenemang kommer supportrar från hela världen att göra vad som än krävs för att uppleva detta på plats. 

Med en vision om att göra det lättare för alla att uppleva världen avslöjar Booking.com, officiell partner med UEFA EURO 2020™ för boende och sevärdheter, hur långt fansen är beredda att gå för att följa sina lag på plats och för att inte missa något historiskt sportögonblick. 

Världens sportentusiaster är beredda att göra allt de kan för att se lagen spela på plats

En undersökning som utfördes av Booking.com på 29 marknader bland fler än 19 000 fotbollsfans visar att nästan hälften av dem (49 %) hellre skulle åka och se lagen spela på plats under 2020 än att åka på semester med familjen*. Motsvarande siffra bland svenska idrottsfans är 44 %. 

När det handlar om prioriteter här i livet ligger planering och bokning av sportresor högt upp på listan – 43 % av sportentusiasterna världen över (29 % svenskar) sparar pengar för att åka och se sitt favoritlag eller sin favoritidrottare. Över en fjärdedel (26 %) uppger att de till och med är villiga att lägga mindre pengar på sitt barns eller sin partners födelsedagspresent än vad de skulle lägga på en resa till ett större sportevenemang. Motsvarande siffra bland svenskar är endast 14 %. 

Sportentusiaster förverkligar sina drömmar 

Det har även visat sig att nästan två tredjedelar (63 %) av idrottsfansen världen över och 55 % av svenska idrottsfansfans är väldigt måna om att åka till ett sportevenemang eftersom de inte vill riskera att missa ett historisk ögonblick. 73 % av idrottsfansen världen över och 70 % av svenska idrottsfans uppger att de vill uppleva atmosfären i sportarenan. 

Att se fotbolls-EM på plats är särskilt viktigt för ett stort antal av världens fotbollssupportrar. Nästan en tredjedel (30 %) säger att det här är något som de vill uppleva åtminstone en gång i livet. Motsvarande siffra för svenska fotbollssupportrar är 23 %.

Och det ser ut som om fansens drömmar om att uppleva viktiga sportögonblick genom att närvara vid sportevenemang håller på att bli verklighet. Booking.com uppger att sökningar efter boende med incheckning mellan den 12 juni och 12 juli i de städer där fotbolls-EM spelas 2020, ökade med 43 % under januari månad jämfört med samma period förra året.** 

Den största ökningen bland värdstäderna syntes i Bukarest, Baku och Bilbao med 150 % vardera jämfört med året innan. 

Och när det gäller att ordna resor till UEFA EURO 2020™, verkar det som om fans från Storbritannien, Ryssland och Tyskland är de mest organiserade, eftersom de toppar listan över nationaliteter som söker efter boende i de olika värdstäderna. I Sverige ökade boendesökningar i värdstäderna med 190 % jämfört med samma tid föregående år.  

Kommentar från Arjan Dijk, Senior Vice President och Chief Marketing Officer på Booking.com: ”Det går inte att förneka att sportevenemang har stort inflytande på vart man väljer att resa. 2020 är ett stort år för sport, inte minst på grund av fotbolls-EM. Fansen vill till varje pris närvara vid dessa evenemang och vi hjälper dem mer än gärna att uppleva dessa fantastiska ögonblick på plats. Att samarbeta med UEFA™ ger oss en otrolig möjlighet att hjälpa fans få den bästa upplevelsen när de reser till detta stora mästerskap.”

Missa inga minnesvärda sportögonblick 

UEFA EURO™ har under åren bjudit på många historiska sportögonblick och Booking.coms ambassadör David Villa har delat med sig av sina favoriter. Guldsko-vinnaren från UEFA EURO 2008™ har fått möjlighet att återskapa de bästa ögonblicken, allt från otroliga skott till sista minuten-mål, för att bygga upp förväntningarna inför sommarens stora händelse. 

David Villa säger”Det är ett fantastiskt år för sport och jag ser fram emot att uppleva atmosfären live på UEFA EURO 2020™, och vara med om många fler otroliga ögonblick! Med tanke på den höga kvalitén på spelet i år kan detta bli ett av de bästa internationella mästerskapen nånsin. Och för fansen är det en fantastisk möjlighet att kunna resa dit och vara en del av det.”

Booking.com har ett brett urval av ställen att bo på som uppfyller alla krav som sportentusiaster kan tänkas ha! Gå till Booking.com nu eller ladda ner appen för att boka nästa sportinspirerade resa.

###

KONTAKTUPPGIFTER: 

Kontakta Booking.coms pressavdelning i Sverige för mer information: booking@aspekta.se

MEDDELANDE TILL REDAKTÖRER

*Undersökningen beställdes av Booking.com och utfördes oberoende bland 19 392 fotbollsfans över 18 år från 29 marknader (inklusive ca 900 personer vardera från Australien, Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Japan, Kina, Brasilien, Indien, USA, Storbritannien, Ryssland, Indonesien och Colombia, samt ca 400 personer vardera från Nya Zeeland, Thailand, Argentina, Belgien, Kanada, Danmark, Hongkong, Kroatien, Taiwan, Mexiko, Nederländerna, Sverige, Singapore och Israel och Sydkorea). Undersökningen genomfördes mellan 8 augusti och 2 september 2019.

**Booking.com jämförde antalet sökningar för medverkande länder i januari 2020 för vistelser under UEFA EURO 2020™ (12 juni–12 juli 2020) med antalet sökningar för samma veckor och resmål under januari 2019. 

Om Booking.com

Booking.com grundades 1996 i Amsterdam och har gått från att vara ett litet, holländskt start up-företag till ett av världens största digitala reseföretag. Booking.com är en del av Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) och jobbar för att göra det lättare för alla att uppleva världen. Genom att investera i teknologi som hjälper till att ta bort friktionen ur resandet sammankopplar Booking.com miljontals resenärer med minnesvärda upplevelser, smidiga transportalternativ och fantastiska ställen att bo på, från hus till lägenheter och mycket mer. Booking.com gör det möjligt, genom sin ställning som världsledande marknadsplats, att sammankoppla både etablerade varumärken och entreprenörer av alla storlekar med en global publik och utveckla deras verksamhet. Booking.com finns på 43 språk och erbjuder över 28 miljoner bokningsalternativ, inklusive fler än 6,2 miljoner hus, lägenheter och andra unika ställen att bo på. Oavsett vart du vill resa eller vad du vill uppleva, gör Booking.com det möjligt och hjälper dig med kundtjänst som är tillgänglig dygnet runt.

Följ oss på Twitter och Instagramgilla oss på Facebook, och besök vårt nyhetsrum för att få de senaste nyheterna och uppdateringarna

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) publicerar årsredovisning för 2023

Published

on

By

Umeå, 20 april 2024 

Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) (“Kinda Brave”) publicerar årsredovisning och revisionsberättelse för 2023 enligt bilaga. 
 
 
För mer information, vänligen kontakta:  

ir@kindabrave.com

www.kindabrave.com

 
 
Följ gärna oss på Linkedin:  

https://www.linkedin.com/company/kinda-brave/

 
 
Om Kinda Brave Entertainment Group AB (publ) 

Kinda Brave är en modern spelkoncern, fokuserat på att förvärva, äga och utveckla spelstudios och immateriella rättigheter, samt utveckla en division inriktad mot förläggning av speltitlar från tredjepart. Idag består Bolaget av fyra spelstudior och ett mindre förläggarteam. Kinda Braves vision är att skapa en unik underhållningsgrupp, med starka immateriella rättigheter inom olika områden, inklusive TV-serier, filmer och serietidningar. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioArctic och Eisai ingår forskningsutvärderingsavtal avseende BAN2802

Published

on

By

Stockholm, Sverige den 20 april 2024 – BioArctic AB (publ) (Nasdaq Stockholm: BIOA B) meddelade idag att BioArctic AB och Eisai Co., Ltd., ingått ett samarbetsavtal avseende BAN2802, en potentiell ny behandling som kombinerar BioArctics egenutvecklade BrainTransporter™-teknologi med en läkemedelskandidat mot Alzheimers sjukdom. Vid slutet av samarbetet kommer Eisai att utvärdera den data som genererats och besluta om de vill utnyttja en option att licensiera BAN2802 för behandling av Alzheimers sjukdom.

BioArctic och Eisai har sedan 2005 ett långvarigt samarbete gällande utveckling och kommersialisering av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom. Samarbetet har lett fram till Leqembi® (lecanemab) – världens första godkända[1] läkemedel som visat sig bromsa utvecklingen av tidig Alzheimers sjukdom. Det nya samarbetet bygger på företagens gemensamma kunskap inom Alzheimers sjukdom. Kostnader för forskningsutvärderingsprogrammet kommer att delas mellan bolagen och programmet kommer att utvärdera vad som skulle kunna bli nästa generations sjukdomsmodifierande behandling för Alzheimers sjukdom.

– Jag är mycket glad över att vår Brain Transporter-teknologi fortsätter att utvecklas väl och att vi nu ingått detta första avtal där denna teknik används. Teknologin har en stor potential att kunna förbättra många olika läkemedelsprojekt och hjälpa företag i deras strävan att utveckla läkemedel mot hjärnans sjukdomar, sa Gunilla Osswald, vd på BioArctic. Eisai har varit en värdefull partner till BioArctic under de senaste två decennierna, och vi är mycket glada över att förlänga och fördjupa vår relation genom detta nya forskningssamarbete med BAN2802. Tillsammans har vi tagit fram lecanemab, den första fullt godkända sjukdomsmodifierande behandlingen vid Alzheimers sjukdom i USA, Japan och Kina och vi ser fram emot att fortsätta vårt givande samarbete och leda utvecklingen av nästa generations läkemedel för att hjälpa patienter med den här förödande sjukdomen.

BioArctics egenutvecklade BrainTransporter-teknologi hjälper till att transportera biologiska läkemedel över blod-hjärnbarriären in i hjärnan. Tekniken har potential att medföra snabbare och starkare effekt av behandlingar riktade till hjärnan, samtidigt som den minskar behandlingsbördan för både patienter och samhället. BrainTransporter-teknologin är en viktig del i BioArctics hållbarhetsarbete och bolagets strävan efter att kontinuerligt förbättra klinisk och kommersiell nytta.

Detta pressmeddelande berör en läkemedelskandidat under utveckling och avser inte att förmedla några slutsatser gällande effekt och säkerhet. Det finns ingen garanti för att denna läkemedelskandidat vare sig kommer att slutföra det kliniska utvecklingsprogrammet eller erhålla godkännande av relevanta myndigheter.

Denna information är sådan information som BioArctic AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2024, kl. 09.40 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:  
Oskar Bosson, VP Communications and Investor Relations 
E-mail: oskar.bosson@bioarctic.se  
Telefon: +46 70 410 71 80 

Om samarbetet mellan BioArctic och Eisai  
BioArctic har sedan 2005 ett långsiktigt samarbete med Eisai kring utveckling och kommersialisering av läkemedel för behandling av Alzheimers sjukdom. De viktigaste avtalen är utvecklings- och kommersialiseringsavtalet avseende antikroppen lecanemab som ingicks 2007 och utvecklings- och kommersialiseringsavtalet avseende antikroppen Leqembi back-up för Alzheimers sjukdom som ingicks 2015. 2014 ingick Eisai och Biogen ett gemensamt utvecklings- och kommersialiseringsavtal som innefattar lecanemab. Eisai ansvarar för den kliniska utvecklingen, ansökan om marknadsgodkännande och kommersialisering av produkterna för Alzheimers sjukdom. BioArctic har rätt att kommersialisera lecanemab i Norden och för närvarande förbereder Eisai och BioArctic en gemensam kommersialisering i regionen. BioArctic har inga utvecklingskostnader för lecanemab inom Alzheimers sjukdom och har rätt till betalningar i samband med myndighetsgodkännanden och försäljningsmilstolpar samt royalties på den globala försäljningen.  

Om BioArctic AB  
BioArctic AB (publ) är ett svenskt forskningsbaserat biofarmabolag med fokus på innovativa läkemedel som kan fördröja eller stoppa sjukdomsförloppet av neurodegenerativa sjukdomar. Företaget ligger bakom Leqembi® (lecanemab) – världens första läkemedel som bevisat bromsar sjukdomsutvecklingen och minskar den kognitiva försämringen vid tidig Alzheimers sjukdom. Leqembi har utvecklats i samarbete med BioArctics partner Eisai, som ansvarar för kommersialisering och regulatoriska processer globalt. Utöver Leqembi har BioArctic en bred forskningsportfölj med antikroppar mot Parkinsons sjukdom och ALS samt ytterligare projekt mot Alzheimers sjukdom. I flera av projekten används bolagets egenutvecklade teknologiplattfrom BrainTransporter™ som hjälper till att förbättra transporten av antikroppar in i hjärnan. BioArctics B-aktie (BIOA B) är noterad på Nasdaq Stockholm Large Cap. För ytterligare information, besök www.bioarctic.com.

[1] Godkänt i USA, Japan och Kina.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nu lanseras Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal

Published

on

By

Statens fastighetsverk, logotyp.

    

Att berätta om de natur- och kulturmiljöer som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar är en viktig del av myndighetsuppdraget. Den 20 april lanseras den nya strömningstjänsten Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal, så att hela Sverige ska kunna ta del av berättelserna.

    

Det finns många sevärda platser i SFV:s förvaltning. De är spridda från norr till söder och är – i den mån de går att hålla öppna – ofta välbesökta av dem som bor inom rimliga avstånd. Nu skapas möjligheten för fler att ta del av dessa skatter.

         Våra fastigheter är allas angelägenhet och målet är att de ska engagera ännu fler genom kunskap, spännande berättelser och intagande miljöer, säger generaldirektör Max Elger.

För dem som inte har möjlighet att fysiskt besöka fastigheterna har SFV via bland annat filmer och podd försökt nå ut till fler. Nu förenas resultatet i Sevärt, en öppen playtjänst med strömmat material om SFV:s natur- och kulturmiljöer. Tittarna får följa med in i hantverkares verkstäder, se hemliga rum, uppleva historiska trädgårdar och besöka många andra sevärdheter.

Lanseringen sker den 20 april. Plattformen kommer sedan kontinuerligt att fyllas på med nytt innehåll. Tanken är att Sevärt också ska kunna innehålla material i samarbete med andra aktörer.

Under Stockholms kulturnatt passar Statens fastighetsverk även på att öppna upp ett sevärt, hemligt rum – det gamla vattentornet på Skeppsholmen. Där blir det filmvisning, liveinspelning av podden På plats i historien och popcorn.

För mer information kontakta

Maria Uggla, pressekreterare

010-478 76 00

073-332 22 14

maria.uggla@sfv.se

 

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.