Connect with us

Marknadsnyheter

Brandbee får fortsatt förtroende från Spin The Bottle

Published

on

Under sommaren genomförde Brandbee och reklambyrån Spin The Bottle ett projekt för lokalt riktad digital reklam, så kallad hyperlokal dynamisk programmatisk annonsering. Syftet var att med lokalt relevant reklam öka försäljningen av ett vin i ett urval av Systembolagets butiker. När kampanj- och försäljningsstatistik nu utvärderats har projektet bedömts så framgångsrikt att kampanjen förlängs.

Tillsammans har Brandbee och Spin the Bottle utvecklat en ny taktisk marknadsföringsmetod för att kunna nå ut brett med ett hyperlokalt budskap. Genom att använda sig av dynamisk annonsproduktion läggs det lokala budskapet in automatiskt i displayannonserna som därefter köps geografiskt styrt på en programmatisk annonsbörs. Först ut att använda den för vinbranschen nya metoden var en kampanj för ett rött vin under sommaren. När försäljningsstatistiken i de utvalda butikerna analyserats var genomslaget från annonseringen betydande, vilket kopplats till den aktuella kampanjen.

Vi har sedan tidigare kunnat konstatera att geografiskt styrd digital annonsering avsevärt kan öka effektiviteten i en kampanj – man minskar spillet av reklam runt butiker där ett vin inte finns på hyllorna. Den nya metoden som Brandbee hjälpt oss att utveckla lägger till en nivå av lokala budskap, något som ökade engagemanget för annonserna liksom försäljningen av vinet i de butiker som kampanjen riktades mot. Vi och vår uppdragsgivare, vinimportören, är mycket nöjda med resultaten och ser fram emot ett fortsatt samarbete med Brandbee där vi kan använda metoden i fler projekt för denna och andra kunder.” säger Johan Sjökvist, partner och kundansvarig på Spin The Bottle.

Samarbetet med Spin the Bottle är intressant ur många aspekter. Att så snabbt få positiva resultat från en pilotkampanj gör att vi nu ser möjligheter att tillsammans approchera en större marknad där vi kan erbjuda vinimportörer att arbeta datadrivet på riktigt, något som är viktigare än någonsin i en tid när varje krona i marknadsföring måste ge önskat resultat. Jag ser med tillförsikt fram emot vad detta samarbete kan innebära för oss när vi gemensamt hjälper vinimportörer med nya kreativa och tekniska lösningar.” säger Magnus Clarenbring, VD Brandbee

För mer information om Brandbee, vänligen kontakta:

Magnus Clarenbring, VD
ir@brandbee.com

Brandbee Holding AB är ett bolag verksamt inom digital marknadsföring. Brandbee hjälper företag att skapa professionell video, specialister som hjälper företag att utveckla strategier för sin digitala marknadsföring, med fokus på sökmotoroptimering, digital analys, sociala medier och mätning. Brandbee vill vara det självklara valet för företag som vill stärka sin kommunikation samt öka sin försäljning och varumärkeskännedom på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt. Mer information om bolaget finns på www.brandbee.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys