Connect with us

Marknadsnyheter

Brighter rekryterar CFO för framtida tillväxt och investerarrelationer.

Published

on

må, nov 06, 2017 14:45 CET

Ann Zetterberg tillträder som ny CFO i Brighter och tar också plats i bolagets ledningsgrupp. Zetterberg har över 20 års erfarenhet som CFO, i en rad olika verksamheter.

– Jag ser fram emot att vara med på Brighters fortsatta tillväxtresa, i första skedet inom diabetesområdet. Diabetes är en av världens snabbast växande sjukdomar och med Brighters Actiste och The Benefit Loop erbjuds för första gången verktyg som hjälper patienter och anhöriga att förändra beteenden för att hantera sjukdomen bättre. Dessutom skapas en enorm effektivisering av vården, säger Ann Zetterberg.

Ann Zetterberg innehar en kandidatexamen i redovisning från Stockholms Universitet (1995) och sitter i styrelsen för det noterade gruvbolaget Endomines AB, där hon också är ordförande i revisionskommittén. Ann har under sin karriär innehaft flertalet CFO-roller, närmast kommer hon från Jägarförbundet och innan dess var hon CFO och Partner på private equity-bolaget Accent Equity Partners AB.

– Vi är glada att få ytterligare en skarp och trevlig medarbetare till Brighter. Ann har tio års erfarenhet från riskkapitalbranschen, bland annat som partner i Accent Equity, och har också arbetat ”på andra sidan”, med snabbväxande kunskapsintensiva företag. Hon har exempelvis arbetat som CFO på det svenskgrundade teknikbolaget Virtutech, som framgångsrikt såldes till Intel, säger Brighters vd och grundare Truls Sjöstedt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Zetterberg, CFO      

Telefon: 
+46 708 37 21 23
   

E-post: 
ann.zetterberg@brighter.se

Truls Sjöstedt, VD      

Telefon: +46 709 73 46 00      

E-post: truls.sjostedt@brighter.se

Om Brighter AB.      

Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och det första hjälpmedlet Actiste®, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Initialt satsar Brighter på diabetesvård, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop®, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser på NASDAQOMX First North är Remium Nordic AB, +46 (0)8 – 454 32 50, CorporateFinance@remium.com, www.remium.com.

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 6 november 2017 kl. 14:45 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny rapport från Radar visar egenskaperna som eftertraktas mest på Nordlos IT-marknad

Published

on

By

Kompetens, kvalitet och samarbetsförmåga prioriteras högst när Nordlos kunder väljer leverantör. Det visar resultatet av Radars nya kundnöjdhetsrapport där Nordlo ligger i framkant i rapportens samtliga bedömningsområden, framför allt inom infrastruktur och drift samt verksamhetsnära IT.

– Det är glädjande att återigen få bekräftat att kunderna uppskattar Nordlos verksamhetsnära modell och samarbetsförmåga. En nära relation och personlig känsla har aldrig varit mer aktuellt, säger Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

Fredrik Almén, koncernchef på Nordlo.

I Radars senaste kundnöjdhetsrapport, som görs på uppdrag av Nordlo, fick kunder möjlighet att utvärdera bolaget som samarbetspartner utifrån olika verksamhetsområden, bland annat drift, verksamhetssystem och resurser. Resultatet jämförs med Radars data över det samlade marknadsgenomsnittet, bland annat från deras årliga leverantörskvalitetsgranskning där över 1000 bolag deltar.

– Årets mätning visar att Nordlo är en proaktiv leverantör som förstår och bidrar till att driva kundernas verksamheter framåt. Vi är övertygade om att detta är egenskaper som kommer bli alltmer eftertraktat bland företag i framtiden.

Resultaten presenteras inom fyra huvudområden:

  • Infrastruktur och drift (server, lagring IaaS, nätverk etc.)
  • Verksamhetsnära IT (applikationer, SaaS, verksamhetssystem, integration etc.)
  • Användarnära IT (arbetsplats, telefoni, servicedesk etc.)
  • Konsulter och resurser (strategiska konsulter, tekniska specialister, utvecklare, teknikresurser)

Bedömningen gäller leverans i förhållande till överenskommelse/förväntan och sker genom att kunderna poängsätter leverantören på en skala (Kundnöjdhetsindex, KNI) mellan ett och fem, där ett (1) poäng motsvarar lägst betyg och fem (5) poäng motsvarar högst betyg.

– Inom områdena infrastruktur och drift samt verksamhetsnära IT ligger vi högt över marknadsgenomsnittet och där allt fler kunder rekommenderar oss vilket är en indikation på att vi förstår kundernas verksamhet, är proaktiva och värderar ett nära samarbete, säger Fredrik Almén.

”På det stora hela presterar Nordlo bra och ligger bättre än marknadsgenomsnittet inom samtliga områden och ökar faktiskt inom vissa kriterier, vilket går emot marknaden där vi den senaste tiden kunnat notera genomgående nedgångar, detta är positivt”, skriver Radar i rapporten.

Vill du veta mer – kontakta:
Fredrik Almén, koncernchef Nordlo, +46 70 333 15 59, fredrik.almen@nordlo.com 

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Bolaget erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper Nordlo kunderna att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt. Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge. nordlo.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Knowit bjuder in till presentation av delårsrapport januari-mars 2024 den 3 maj kl 10.00

Published

on

By

Fredagen den 3 maj kl 07.30 publicerar Knowit AB (publ) delårsrapport för perioden januari-mars 2024. Med anledning av detta bjuder Knowit till en presentation i en audiocast där vd och koncernchef Per Wallentin och CFO Marie Björklund kommenterar resultatet och svarar på frågor.  

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på https://www.knowit.se/ir/rapporter–presentationer/

Presentationen inleds kl. 10.00 och hålls på engelska.

Länk till audiocast: https://www.investis-live.com/knowit/661e5fea1feb820d006e3254/deruh

Telefonnummer till audiocast:

Sverige                                                          +46 8 5051 0031
United Kingdom                                            +44 207 107 06 13

Andra internationella nummer finns HÄR

Pin:                                                               43405119

Ingen föranmälan krävs. Efter presentationen kommer en inspelad version av sändningen finnas tillgänglig på https://www.knowit.se/ir/rapporter–presentationer/

För mer information, kontakta:

Annika Billberg, Investor Relations, 070-267 97 91, annika.billberg@knowit.se
 

Om Knowit

Vi är digitaliseringskonsulter och ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala affärsmodeller. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit stöttar sina kunder i den digitala transformationen och skiljer sig från andra konsultbolag genom en decentraliserad organisation och agila arbetssätt i kunduppdrag. Verksamheten är indelad i fyra affärsområden, Solutions, Experience, Connectivity och Insight, som erbjuder tjänster inom skräddarsydd systemutveckling, digitala kundupplevelser, internet of things, cloud, cybersäkerhet och managementkonsulting. Kompetenser från olika affärsområden kombineras ofta i kunduppdrag.

Knowit grundades 1990 och har idag cirka 4 300 medarbetare, huvudsakligen i Norden, men även i verksamheter i Tyskland och Polen. Knowit AB (publ) börsnoterades 1997, och finns i dag på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Stark kundtillväxt för Visma under Q1

Published

on

By

150 000 nya kunder, åtta förvärv och en rekordhög ARR på 2,4 miljarder euro.

Visma omsatte 675 miljoner euro under det första kvartalet 2024, en ökning med 18 procent jämfört med samma period förra året. Ökningen drevs främst av stark kundtillväxt. Under kvartalet anslöt sig rekordmånga till Visma, totalt 150 000 nya kunder, vilket innebär att koncernen nu levererar affärskritisk programvara till 1,8 miljoner kunder inom privat och offentlig sektor.

 

– Vi ser en fortsatt god efterfrågan på moderna SaaS-verktyg, även i en mer osäker konjunktur, och Vismas produkter är attraktiva på marknaden. Dessutom gynnas vi av samhällets ökande digitalisering, där det blir alltmer obligatoriskt att hantera kritiska affärsprocesser som redovisning, fakturering och skatt genom digitala system, säger Merete Hverven, koncernchef på Visma.

 

Skalbar tillväxt

 

Vismas årliga återkommande intäkter (ARR) nådde en rekordhög nivå på 2,4 miljarder euro i slutet av mars, vilket motsvarar en tillväxt på 22 procent jämfört med samma period 2023. EBITDA under Q1 uppgick till 203 miljoner euro, en ökning med 37 procent jämfört med första kvartalet 2023.

 

– Jag är glad att se att vi, parallellt med en stark kundtillväxt, lyckas bibehålla en stabil lönsamhet. Det visar inte bara att vi har en skalbar affärsmodell, utan också att våra branschledande investeringar i produktutveckling betalar sig, med ett kontinuerligt flöde av ny och innovativ funktionalitet som levererar verkligt värde till kunderna, fortsätter Hverven.

 

Fortsatt tillväxt i Frankrike

 

Visma genomförde åtta förvärv under det första kvartalet. Två av dem i Frankrike genom Chaintrust och Teledec, ledande leverantörer av lösningar för automatiserad redovisning respektive skatteregistrering.

 

Koncernen fortsatte att växa på den portugisiska marknaden genom förvärvet av InvoiceXpress och på den danska marknaden genom Zebon, som tillhandahåller lösningar för kostnadshantering.

 

– Och även om det skedde i början av andra kvartalet vill jag också lyfta fram Vismas inträde på den italienska marknaden genom Fiscozen, en ledande SaaS-plattform för skatterådgivning. Visma-familjen har nu expanderat till 32 länder och förvärv kommer även fortsättningsvis att vara ett viktigt verktyg i vår fortsatta expansion, tillägger Hverven.
 

Läs hela rapporten här. 

Höjdpunkter för Q1 2024:

 

        Omsättning på 675 miljoner EUR, 18 procent tillväxt

        EBITDA på 203 miljoner euro, 37 procent tillväxt

        Årliga återkommande intäkter (ARR) på 2,4 miljarder euro i slutet av kvartalet

        Åtta förvärv genomförda

Nyckeltal Q1 2024
 

 Siffror i MEUR  Q1 24  Q1 23  Förändring
 Omsättning  675  571  +18%
 EBITDA  203  148  +37%
 Justerat nettoresultat  109  70  +56%

För mer information, vänligen kontakta:
Yasmine Lundh, PR- och kommunikationsansvarig på Visma
Tfn: +4670 817 50 85
E-post: yasmine.lundh@visma.com

 

Om Visma
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara i molnet, med en omsättning på 2,4 miljarder euro under 2023, mer än 15 000 anställda och 1,8 miljoner kunder i Europa och Latinamerika. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer av alla storlekar, möjliggör vi ett mer effektivt och välmående samhälle. Besök oss på visma.se.

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.