Marknadsnyheter
Cision lanserar ny kommunikationstjänst – mäter och optimerar PR lokalt och globalt


Nu lanserar Cision en ny PR- och kommunikationstjänst i Sverige, NextGen Cision Communications Cloud. Med den nya omvärldsbevakningen kan kommunikatörer mäta och optimera sina PR-aktiviteter både i Sverige och internationellt. I tjänsten ingår även marknadens största mediedatabas som möjliggör proaktiv kommunikation mot journalister, medier och sociala influencers.
Cision har under de senaste åren expanderat globalt och blivit världsledande inom omvärldsbevakning, bland annat genom att förvärva flera ledande internationella bevaknings- och analysföretag. Nu lanserar Cision NextGen Communications Cloud i Sverige, en lätthanterlig tjänst som lagt samman befintliga delar av Cisions produktportfölj och kombinerar den globala styrkan med den lokala närvaron, exempelvis genom svenska nyhetskällor och mediekontakter.
– Vi är glada att äntligen kunna lansera Cisions flaggskepp i Sverige och en tjänst som optimerar hela kommunikationsarbetet, säger Magnus Thell, VD för Cision Sverige. Det handlar om hela flödet, från att hitta rätt journalister eller influencers för varje utskick, till att följa upp var nyheten publiceras, vilka budskap som fungerar och analysera hur publiciteten bidrar till verksamhetsmålen. Tack vare vår globala närvaro och våra innovativa lösningar kan tjänsten anpassas till alla organisationers behov, samtidigt som den är mycket enkel att använda med ett användarvänligt gränssnitt.
Här kan du läsa mer om Cision Communications Cloud
Nyheter i NextGen Cision Communications Cloud:
- Hitta rätt kontakter i Cisions nya mediedatabas. Hitta rätt person för varje utskick, oavsett om det är en journalist eller en influencer. Sök och filtrera bland miljontals ämnen, nyckelord, nyhetsresultat och publikintressen.
- Omvärldsbevakning i Sverige och globalt. Cisions nya bevakningstjänst har obegränsade sökningar och anpassningsbara nyhetslarm och rapporter. Omvärldsbevakningen ger kunderna informationen de behöver för att exempelvis hantera en kris eller bevaka en lanseringskampanj.
- Integrerat analysverktyg. Med Cisions analysverktyg kan kunder enkelt visualisera sina bevakningsträffar och skapa en förståelse genom att koppla datan till relevanta affärsresultat, filtrera materialet efter tidsintervall, konkurrenter och kampanjer. Smidigt arbetsflöde med justerbara dashboards, mobilvänlig design och interaktiva rapporter till beslutsfattare.
- Bevaka poddar. Fyra av tio svenskar lyssnar på poddar och 23 procent gör det varje vecka enligt rapporten Svenskarna och internet. Med Cisions nya bevakningstjänst kan du identifiera och bevaka över 25 000 poddar i Sverige och globalt.
Oskar Larsson
Head of Marketing Cision Nordics
+46 8 507 410 41
oskar.larsson@cision.com
Cision Ltd. är en globalt ledande leverantör av software och tjänster inom förtjänad kommunikation för verksamma inom PR- och marknadskommunikation samt IR. Cisions® mjukvara möjliggör för användare att identifiera och interagera med opinionsbildare, skapa och distribuera meningsfulla berättelser och mäta vilken affärspåverkan det har. Cision har över 4,800 anställda med kontor i 24 länder i Amerika, EMEA och APAC.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke