Connect with us

Marknadsnyheter

DUG lanseras på CLF i Storbritannien

Published

on

Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG finns nu på CLF för distribution till Storbritanniens hälsomedvetna återförsäljare. Veg of Lund har tecknat avtal med Englands ledande hälsokostgrossist av premiumprodukter.

CLF är en ledande grossist inom hälsokost i England och har en ledande marknadsposition. De har produkter från ledande varumärken inklusive sportnutrition, vitaminer, mineraler och kosttillskott, hälsokost och dryck, hushållsprodukter och kylda och frysta varor. CLF har ett nära samarbete med oberoende återförsäljare för att hjälpa hälsomedvetna konsumenter att minska sitt klimatavtryck.

”Avtalet med CLF är starten på en spännande fas av vår tillväxtresa för Veg of Lund. Med CLF får vi tillgång till en hel rad likasinnade, miljömedvetna kunder som driver en betydande del av vår konsumentutbildning”, säger Fredrik Carling, vd för Veg of Lund.

 

”CLF är glada över att samarbeta med det likasinnade varumärket DUG. Vi känner att de delar vår etiska hållning när det gäller att hjälpa hälsomedvetna konsumenter att minska livsmedelstransporterna och sina koldioxidavtryck. Anpassningen till en växtbaserad kost kommer säkerligen att bidra till att skapa en mer hållbar framtid. Think green, Think DUG!”, säger Mark Sharp, CLF Marketing Manager.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Veg of Lund AB (publ)

Fredrik Carling, verkställande direktör

Tel: 0703 12 19 42

E-post: fredrik.carling@vegoflund.se

 

 

Om Veg of Lund

Veg of Lund AB (publ) utvecklar, marknadsför och säljer växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Veg of Lund har sina rötter i forskning vid Lunds universitet och bolagets affärsidé är att använda sin kunskap, egna patenterade metoder och innovativa lösningar för att utveckla och sälja välsmakande, klimatsmarta och närproducerade produkter baserade på potatis. Veg of Lund erbjuder alternativ till mejeriprodukter (mjölkdryck) och mellanmål (smoothies) samt utvecklar köttalternativ. Bolagets produkter säljs under varumärket DUG till konsumenter, restauranger och matföretag i Sverige, England och Irland. Bolaget har ambitionen att expandera framför allt i Europa och Asien. Aktien är noterad på Nasdaq First North och handlas under namnet VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys