Connect with us

Marknadsnyheter

Eatgood växlar upp och tar in ny marknadschef(CMO), Anna Johansson.

Published

on

EatGood växlar upp och tar in Anna Johansson som ny marknadschef(CMO). Hon kommer att leda företagets storsatsning på att vidareutveckla varumärket och stärka företagets marknadsposition, med hög fokus på digital närvaro och media samt mässor med ökad försäljning som tydligt mål.

Anna Johansson kommer att arbeta i EatGood, som är ett FoodTech-bolag, med produktfamiljen Lightfry som genom sitt Lightfry Cooking System möjliggör hälsosammare matproduktion av t.ex snabbmat som ersätter oljefritösen med fördelar för slutkonsumenten, restauranger och samhället i stort. Bolagets varmluftsteknik, Air Fry Technology, skapar möjligheten att ersätta dagens oljefritöser utan att ge avkall på smak, utseende eller konsistens. Möjligheten att även kunna ångkoka, grilla, rosta och torka ger en otrolig mångsidighet i produkten Lightfry vilket ökar marknaden och potentialen ytterligare. Anna Johansson har tidigare erfarenhet från branschen på flera nivåer då hon både arbetat med marknadsföring, uppsökande försäljning samt dessutom drivit restaurang utomlands i Spanien vilket innebär att hon har full förståelse avseende fördelar och möjligheter med produkten Lightfry. Hon har studerat psykologi på Göteborgs universitet samt business management & finans på IHM Business School.
–” Med stor glädje och ödmjukhet tar jag mig an rollen som marknadschef på EatGood Sweden AB. Jag ser verkligen fram emot att bidra till vår fortsatt spännande resa som vi har framför oss och att stärka vår position på marknaden. Med flertalet mässor inplanerade under andra halvåret så skall det bli intressant och inspirerande att bygga långsiktiga relationer, underlätta och möjliggöra framtida affärer och skapa en fortsatt ökad kännedom om Lightfry generellt som produkt.Att få jobba med produkter som hjälper människor och bidrar till en bättre hälsa ger mig en enorm motivationskraft” – säger Anna Johansson, Marknadschef på EatGood Sweden AB.

Anna Johansson kommer in i bolaget vid en mycket intressant tidpunkt. Många faktorer och parameterar pekar på ett regimskifte mot Air Fry Technology bl.a hälsa, tillgång och prisutveckling av vegetabiliska oljor och t.ex den boomande trenden med air fryers för konsumentmarknaden på en global marknad. Här kommer Anna Johansson ta en central roll inom marknad på den internationella spelplanen. Annas erfarenhet och känsla för mat, drift av restaurang samt kommunikation kommer att komma väl till sin rätt i bolagets läge där det befinner sig just nu och för framtida målsättningar. Lightfry är en faktor som verkligen kan förändra marknaden markant i ett slag och öppna upp för affärsmöjligheter. I detta sammanhang är det mycket intressant med möjligheten att replikera oljefritering men även att kunna ångkoka, grilla, rosta samt torka olika produkter vilket skapar oanade möjligheter för restaurangköken och öppnar många nya möjligheter till att servera mat med optimerad kvalitet och smak – det finns med andra ord mycket att uträtta för bolaget.

”Vi säger välkommen ombord till Anna Johansson i sin roll som CMO hos Eatgood. Jag ser med stor tillförsikt fram emot ett fantastiskt samarbete och utveckling gemensamt av och för bolaget. Anna är ett mycket starkt tillskott för Eatgood på den internationella marknaden vilket är mycket välkommet. Vi ser fram emot att få introducera Anna för alla, nya som gamla kunder, med intresse och nyfikenhet av teknik med fokus på hållbarhet, hälsosammare och bättre mat likväl som säkerhet i sina restaurangkök” – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB
Telefon: 0736-87 21 26
E-post:
henrik@eatgood.se

Kort om EatGood

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangkök men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus och personalmatsalar.

Continue Reading

Marknadsnyheter

BioStock: Prolight Diagnostics slutför design av testkort

Published

on

By

Prolight Diagnostics har färdigställt designen för testkortet i Point-of-Care-systemet Psyros. Bolagets tillverkningspartner FlexMedical Solutions kommer att använda designen för att utveckla pilottillverkningsprocesser, vilket banar väg för klinisk validering i slutet av 2024.   
– Det här är ett viktigt steg framåt i utvecklingsprocessen, säger COO Karl Bullen. 

Läs hela artikeln på biostock.se:

https://www.biostock.se/2024/04/prolight-diagnostics-slutfor-design-av-testkort/

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Addtechs bokslutskommuniké den 16 maj kl. 10.00 (CEST)

Published

on

By

Välkommen till telefonkonferens med anledning av Addtechs bokslutskommuniké den 16 maj kl. 10.00 (CEST). Konferensen är riktad till analytiker, media och investerare och kommer att hållas på engelska. Presenterar gör VD Niklas Stenberg samt CFO Malin Enarson. Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt i förväg här: https://www.addtech.se/investerare/finansiell-information/presentationer

Om du önskar delta via webbsändning gå in på länken nedan. Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor. Webbsändningen kommer även att vara tillgänglig i efterhand på samma länk. https://ir.financialhearings.com/addtech-q4-report-2023

Om du önskar delta via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor. https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048402

Välkomna!

Stockholm, 26 april, 2024

För ytterligare information, kontakta:
Niklas Stenberg, VD: +46 8 470 49 00
Malin Enarson, CFO: + 46 705 979 473

Addtech är en tekniklösningskoncern som tillför både tekniskt och ekonomiskt mervärde i länken mellan tillverkare och kund. Addtech verkar inom valda nischer på marknaden för högteknologiska produkter och lösningar. Kunderna finns främst inom tillverkande industri och infrastruktur. Addtech har cirka 3 900 anställda i drygt 150 dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter drygt 18 miljarder SEK. Addtechaktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av Addtechs bokslutskommuniké den 16 maj kl. 10.00 (CEST)

Published

on

By

Välkommen till telefonkonferens med anledning av Addtechs bokslutskommuniké den 16 maj kl. 10.00 (CEST). Konferensen är riktad till analytiker, media och investerare och kommer att hållas på engelska. Presenterar gör VD Niklas Stenberg samt CFO Malin Enarson. Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt i förväg här: https://www.addtech.se/investerare/finansiell-information/presentationer

Om du önskar delta via webbsändning gå in på länken nedan. Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor. Webbsändningen kommer även att vara tillgänglig i efterhand på samma länk. https://ir.financialhearings.com/addtech-q4-report-2023

Om du önskar delta via telefonkonferens registrerar du dig via länken nedan. Efter registreringen får du telefonnummer och ett konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor. https://conference.financialhearings.com/teleconference/?id=50048402

Välkomna!

Stockholm, 26 april, 2024

För ytterligare information, kontakta:
Niklas Stenberg, VD: +46 8 470 49 00
Malin Enarson, CFO: + 46 705 979 473

Addtech är en tekniklösningskoncern som tillför både tekniskt och ekonomiskt mervärde i länken mellan tillverkare och kund. Addtech verkar inom valda nischer på marknaden för högteknologiska produkter och lösningar. Kunderna finns främst inom tillverkande industri och infrastruktur. Addtech har cirka 3 900 anställda i drygt 150 dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter drygt 18 miljarder SEK. Addtechaktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.