Connect with us

Marknadsnyheter

EKPR & Kommunikation firar 25 framgångsrika år i branschen – följ med bakom kulisserna

Published

on

Nu firar PR-byrån EKPR & Kommunikation 25 framgångsrika år i branschen. Tillsammans med Madeleine Ek Brentmar, grundare och VD, gör vi en resa bakåt i tiden fram till byrån så som vi känner den idag.

– Oundvikligen såhär när vi firar 25 år tittar jag i backspegeln och tänker på allt jag tillsammans med team lyckats genomföra under åren. Jag blir såklart rörd, glad och riktigt stolt. Jag är alltid så fokuserad på framtiden och att hela tiden driva byrån och våra kunder framåt, att ta den här stunden till att reflektera över allt, känns faktiskt nästan lite magiskt.

Madeleine har alltid haft känsla för design och stil. I tidig ålder flyttade hon till modehuvudstaden Paris och studerande, arbetade och levde under flera år. Staden och landet har sedan dess legat som grund för hennes inspiration. Årliga besök på Maison & Objet är numer i princip obligatoriskt.

Kort efter hennes tid i Paris började Madeleine sin resa som journalist och stylist, främst inom mode. Under åren mötte hon ett flertal personligheter inom PR branschen, och det tog inte lång tid innan Madeleine själv valde att gå in i den. 1997 startades EKPR & Kommunikation med bas i en liten lokal på Gärdet i Stockholm. Idag har byrån 240 kvm stort showroom och kontor på Västmannagatan 14 och hjälper cirka 35 olika kunder inom inredning, mode, skönhet, livsstil och mat med PR, strategisk rådgivning och projektledning.

– Efter flera år som stylist och journalist främst inom mode väcktes mitt intresse för PR. Jag ville skapa en PR-byrå som sammansatte mode och inredning på ett nytänkande sätt. Först kombinerade jag mitt tidigare jobb som stylist, men businessen drog i gång snabbt och jag behövde fokusera hundra procent på EKPR & Kommunikation. Det var en otroligt intensiv och utmanade tid, men också otroligt givande!

Oavsett typ av företag och bransch är det en bragd att driva ett företag till framgång under hela 25 år. PR branschen är en snabb och rörlig bransch som kräver gediget arbete och nyfikenhet. För att förstå Madeleines framgångsrecept har vi ställt några frågor.

Med tanke på att ni firar hela 25 år, vad skulle du säga är framgångsreceptet?

– Givetvis är det många olika faktorer som gör att ett företag är framgångsrikt över tid. Dels att omge sig av människor som är duktiga på det dem gör, oavsett på vad, men som kompletterar exempelvis mina expertisområden. Att våga vara nyfiken och ta chanser. Det kan låta som en kliché, men för att lyckas måste man se möjligheter när andra ser hinder. Det är en av mina styrkor som företagsledare. Det viktigaste för EKPR & Kommunikation har varit och är än idag att vi alltid sätter våra kunder i fokus. Vi alla i teamet andas detta och det känner våra kunder.

Många av era kunder stannar länge hos er, hur kommer det sig?

– Det är en fantastisk ynnest att vi får arbeta med våra kunder under så många år. Att vi arbetar tillsammans under en längre tid ger såklart även de bästa förutsättningarna för ett lyckosamt resultat. Genom att låta oss bli en del av varumärket och tillsammans med kund bland annat sätta tonalitet, bistå med guidning när det kommer till bildmané och bearbeta en gemensam framtagen PR strategi, är det mest optimala och ger oss så mycket lycka.

Vad utmärker EKPR enligt dig?

– Kunskap, kompetens och service. Vi finns här för kunder, journalister, stylister och Influencers. För några år sedan började vi med pressmiddagar och såg då alltid till att bjuda in just dessa fyra grupper tillsammans. Konceptet skapade broar som genererade spännande samarbeten på ett helt nytt sätt. Och så jag får nog addera nyfikenhet även här… vi vågar testa något nytt och annorlunda som står ut. Ibland blir det succé!

Vad tycker du är roligast men kanske också mest utmanande med att driva en PR-byrå?

– Jag har i själva verket alltid roligt på jobbet, tro det eller ej. Men i vårt team skrattar vi minst ett par gånger högt varje dag. Jag har ett fantastiskt team som jag också lär mig av varje dag… Sen är det klart att vi går in i en orolig tid, det ska jag inte sticka under stolen med på grund av rådande världsläge. Det är en utmaning. Som sagt firar vi 25 år och jag har varit med om en hel del under dessa år. Jag har ett mantra och det är att gasa när det kommer tuffa tider. Annars är det alltid balansen mellan jobb och privatlivet som är en utmaning. Jag har familj och två barn som växte upp parallellt med EKPR, mitt företag är lite som mitt tredje barn. Det är en avvägning som balanseras jämt och ständigt!

Mycket händer på 25 år. Hör teamet bakom EKPR & Kommunikation prata om minnena som sticker ut lite extra.

Madeleine Ek Brentmar, grundare och VD

Vilket är ditt bästa EKPR-minne?

– Den digitala visningen vi gjorde i början av året är ett riktigt bra minne och beskriver hur vi arbetar på byrån. Vi var tvungna att bara tänka om och göra nytt när ytterligare en covidvåg kom, så vi startade ett samarbetade med ett liveinspelningsföretag och gjorde en stor produktion med kunder både på länk och i studion. Allt livesändes och det är jag stolt över att vi klarade av. Linnea och jag var frontfigurer och resten av teamet backade upp. Jag tänkte att vi skulle vara nöjda om 60 personer såg detta, det slutade med att det sågs det av 600 personer. Sen uppmärksammades eventet även på Di och vi nådde helt plötsligt över en miljon människor. Det var häftigt!

Favoritsegment?

– Kombinationen av våra olika segment, som kan skapa synergier med varandra, att se våra kunder växa tillsammans och skapa samarbeten.

Amelia Lannhagen, byråchef och PR-konsult

Vilket är ditt bästa EKPR-minne?

– När jag var här på intervju för åtta år sen. Jag fick ett så himla fint intryck redan då. Dels av Madeleine, dels av hela byrån. Det kändes varmt, som att jag landade och kom hem. Lite det är ju här jag vill vara”, så kändes det. Annars konferensen vi var på i Frankrike alldeles nyss. Vi är så ra varandra i teamet, det är inte många företag som skulle få r sig att åka iväg för både jobb och njut.

Favoritsegment?

Går det bra attga alla? Jag tror alla, men just i kombination med varandra. Varje segment lyfter varandra och det är just det som är så spännande. Det finns mängder av beröringspunkter med alla.

Linnea Dubois, projektledare och PR-konsult

Vilket är ditt bästa EKPR-minne?

– Vi hade en av våra teambuildingsdagar och gick ut och åt efteråt. Under middagen tog vi en runda där vi lyfta det mest unika hos varandra. Det var fint att höra hur alla så fint och upplyftande talade med och om varandra. Det blev verkligen ett kvitto på hur sammansvetsade vi faktiskt är. Det är EKPR för mig.

Favoritsegment?

– Givetvis älskar jag kombinationen av alla våra segment. Men matsegmentet är lite av en favorit hos mig. Vi drog igång med det ordentligt 2020 i samband med att vi jobbade med Fazer som lanserade svenskt havreris, lanseringsarbetet var otroligt givande. Jag gillar det dukade bordet och den gemensamma upplevelsen det skapar.

Anna Persson, showroom manager och PR-konsult

Vilket är ditt bästa EKPR-minne?

– Då måste jag nästan välja när vi var på konferens i Frankrike. Hela den resan var verkligen magisk. Vi har väldigt högt i tak på EKPR och våra dagar fylldes av skratt, i bilen på väg till stranden, på morgonmötet… många roliga minnen skapades under den resan!

Favoritsegment?

– Jag gillar alla våra segment. Matlagning är en stor passion för mig, så givetvis har jag ett litet extra öga för det. Jag har arbetat många år inom modevärlden, så mode och design ligger mig varmt om hjärtat. Det är roligt att kunna kombinera flera områden på EKPR.

Alex Stjernberg Hahn, digital content designer och set designer

Vilket är ditt bästa EKPR-minne?

– Alla på EKPR är riktiga matälskare ut i fingerspetsarna. Jag har inte ett specifikt minne som sticker ut, utan flera. Egentligen varje gång när vi går ut och äter och bara umgås. Vi landar alltid i roliga, personliga och öppna samtal, vi är som en liten familj och det sätter verkligen stämningen hos oss.

Favoritsegment?

– Det blir nog inredning, jag gillar att det är ett brett område med många olika stilar och trender. Jag älskar att skapa miljöer genom set design åt våra varumärken, både i utställningarna i showroom och under event.

För mer information, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: [email protected]

Foto: Mikael Dubois

Taggar:

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 09.12.2022

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
09.12.2022 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 09.12.2022 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

349 563

 9,92

3 466 860,97

CEUX

290 089

 9,93

2 880 588,25

TQEX

34 660

 9,95

 344 701,54

XSTO

290 262

 9,94

2 886 283,74

XCSE

35 411

 9,92

 351 188,09

Summa

 999 985

 9,93

9 929 622,58

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 10,8811 och DKK till EUR 7,4375
** Avrundat till två decimaler

Den 18 juli 2022 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 1,5 md euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2022. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 16 827 537 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 6 073 651 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Citigroup Global Markets Europe AG

För ytterligare information:

Matti Ahokas, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 8011
Group Communication, +358 10 416 8023 eller [email protected]

Continue Reading

Marknadsnyheter

KOMMUNIKÉ FRÅN THINC JETTY COLLECTIVES EXTRA BOLAGSSTÄMMA 2022

Published

on

By

REGULATORY

Thinc Jetty Collective AB (publ) har idag hållit extra bolagsstämma. Stämman beslutade i enlighet med de förslag som styrelsen lagt fram.

Stämman beslutade om:

  • godkännande av förvärv av aktier i Tigerton AB och förvärv av aktier i Kunskapskraft & Media AB.
  • om incitamentsprogram till ledande nyckelpersoner och anställda genom emission  av 10 000 000 teckningsoptioner enligt styrelsens förslag där lösenkursen fastställdes till 0,45 SEK per aktie.
  • ny bolagsordning genom om ändring av bolagets företagsnamn till Thinc Collective AB (publ)

Den extra bolagsstämman ägde rum genom poströstning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anders Wallqvist, VD Thinc Jetty Collective AB
[email protected]

Thinc Jetty Collective är verksamma inom kommunikationsbranschen och koncernen erbjuder en grupp av bolag inom system, kommunikation och struktur. Bolagen tänker ut och genomför idéer till sina kunder. Gruppens kompetensområden sträcker sig från data, analys, teknikutveckling och SaaS system till kommunikation, media, PR och brand experience. Koncernen riktar sig till kunder oavsett bransch med behov av sammanhållen kommunikation. Thinc Jetty Collective är verksamma inom Norden.

Läs mer på thinccollective.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Överenskommelse nådd i EU för Karlsbro (L)s batterilagstiftning

Published

on

By

Europaparlamentet, Kommissionen och Rådet har just enats om förslaget om en europeisk batteriförordning. Liberalernas Europaparlamentariker Karin Karlsbro som varit den liberala gruppens förhandlare är nöjd över resultatet av trialogförhandlingen som innebär en mer ambitiös lagstiftning än Kommissionens grundförslag. 

“Utan batterier och elektrifiering klarar vi inte våra ambitiösa klimatmål. Den nya lagen ställer höga krav både när det gäller batteriets klimat- och miljöpåverkan och ger konsumenten större möjlighet att enkelt göra egna klimatval. Jag är glad att både Rådet och Kommissionen gått parlamentet till mötes för se till att göra förslaget skarpare” säger Karlsbro.

Med batterier kan allt från små hushållsapparater till stora transportmedel och enorma industrier bryta sitt beroende av fossila bränslen. När efterfrågan på batterier ökar då vi ställer om från fossildrivna fordon och produktionsprocesser till el kommer batteriernas klimatpåverkan spela en allt större roll. Batteriförordningen är ett helt nytt sätt att lagstifta på miljöområdet som kommer att följa batteriet i alla faser – produktion, konsumtion och återvinning. 

“En cirkulär marknad skapas genom krav på att nya batterier måste innehålla en viss andel återvunnet material. För att garantera att vi inte producerar batterier i Europa på bekostnad av miljö och välstånd i andra länder kommer batterier på den europeiska marknaden att omfattas av så kallade “due diligence”- regler för att säkerställa skydd av mänskliga rättigheter och miljö genom hela produktionskedjan” säger Karin Karlsbro.

Karlsbro framhåller lagstiftningen som särskilt viktig för Sverige, som ligger i framkant av den växande industrin för hållbara batterier.  

“Hållbara batterier från EU behövs för energiomställningen och är ett sätt för oss att klippa beroendet av råvaror från odemokratiska fossilnationer. Sveriges batteriproduktion ger oss möjligheten att minska både den globala uppvärmningen och diktaturers maktposition i den globala ekonomin. Vi är, med EU:s hjälp, på god väg att bli Europas batteri-stormakt” avslutar Karlsbro.

För ytterligare kommentarer eller frågor kontakta:
Linnéa Bjärum
[email protected]
+46 73 427 56 92

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.