Marknadsnyheter
Ellos Group säljer Stayhard till Footway


Ellos Group säljer e-handlaren Stayhard till Footway Group. Stayhard har ägts av Ellos Group sedan 2014. Försäljningen innebär att Stayhard kommer att fortsätta erbjuda mode och märkeskläder för yngre män online samtidigt som Ellos Group fokuserar ännu mer på sin kärnkund – kvinnan mitt i livet.
Ellos Group beslutade under våren att vässa koncernens strategi med större fokus på att växa huvudaffären och göra större satsningar på koncernens kärnkund – kvinnan mitt i livet. Som följd av detta togs tidigare i år ett strategiskt beslut om att avveckla modebutiken Stayhard som riktar sig till en väsentligt annorlunda målgrupp.
”Dagens besked om att varumärket Stayhard kommer att leva vidare är naturligtvis väldigt glädjande. Stayhard har en engagerad och dedikerad kundgrupp och har under åren bidragit mycket till Ellos Groups digitaliseringsresa och utveckling. Vi är övertygade om att Footway Group är en bra ägare för att fortsätta utveckla Stayhard som varumärke och nätbutik på sin plattform”, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.
Stayhard kommer att drivas i Ellos Groups regi till slutet av augusti. Footway Group tar sedan över Stayhards varumärke och domäner samt införlivar Stayhard på sin plattform i början av september. Parterna kommer att verka för att skiftet till ny plattform och ägare går så smidigt som möjligt. Målet är att Stayhards sajt ska vara live några dagar efter ägarbytet. All retur- och reklamationsrätt fortsätter att gälla precis som vanligt – oavsett om kundens köp genomförs före eller efter sista augusti.
”Det känns otroligt bra att kunna ta hand om och bygga vidare på det starka varumärke som Stayhard är. Vi ser stora möjligheter att skapa förutsättningar för att bygga vidare på Stayhards nischade koncept och därigenom växa verksamheten framåt. Det är ytterligare ett steg i rätt riktning för att kunna erbjuda ännu fler specialiserade butiker på Footways plattform”, säger Daniel Mühlbach, VD för Footway Group.
Stayhard grundades 2005 och har sedan starten försett sin kärnmålgrupp av unga män med casual streetstylemode i Norden. År 2014 förvärvades Stayhard av Ellos Group.
Footway Group driver en plattform med specialiserade butiker online. Genom att fokusera på nischade varumärken såsom Stayhard avser Footway Group skapa mervärde för såväl konsumenter som leverantörer.
För mer information:
Hans Ohlsson, VD Ellos Group
Tel. +46 (0) 33 16 08 05
OM ELLOS GROUP
Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex, Stayhard och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke