Connect with us

Marknadsnyheter

Elon förändras – och det gör även reklamen

Published

on

I takt med att Elon genomför stora förändringar inom koncernen passar man även på att förändra kommunikationen utåt. Nu släpper butikskedjan tillsammans med Folket Sthlm en stor kampanj som handlar om just förändringar.

Skaffar du en hundvalp så kan det vara smart att också skaffa en skaftdammsugare. Om du köper en sommarstuga med eluppvärmning så kan det vara klokt att även investera i en luftvärmepump. Det menar i alla fall Elon och Folket Sthlm som i dagarna sjösätter en ny stor reklamkampanj.

– Du är alltid välkommen till Elon, men det är under livets små och stora förändringar som Elon kan göra riktigt stor nytta, säger Joakim Hanspers, copywriter på Folket Sthlm. När familjen växer behöver kylskåpet göra detsamma.

Elon har sedan 1967 hjälpt människor med förändringar i sina hem. Under många år handlade det nästan uteslutande om vitvaror, men på senare år har koncernen breddat utbudet rejält. Sedan några år tillbaka kan Elon hjälpa dig med allt från omfattande köksrenoveringar till att välja rätt eltandborste. Nu tar man dessutom nästa stora steg och från och med juni 2022 hittar du såväl surfplattor som TV-apparater och mobiltelefoner i Elons butiker då bolaget gått samman med Electra med bland annat butikskedjan Elon Ljud & Bild.

– När Elon förändras är det naturligt att även kommunikationen gör det, säger Christian Dahlborg, CMO på Elon. I takt med att vi breddar vårt utbud hoppas vi kunna bredda såväl målgruppen som målgruppens bild av varumärket Elon. Med den här kampanjen tar vi ett första steg mot ett nytt kommunikationskoncept, som på sikt ska kunna sippra ner i alla våra olika kanaler.

Kampanjen kommer att synas brett i TV, digitala kanaler, podcasts, OOH och sociala medier.

Filmen hittas här:

https://www.youtube.com/watch?v=ONX8wedf9po

Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Elon
Marknadschef: Christian Dahlborg
Produktionsledare: Malin Rodesten

Byrå: Folket Sthlm
Kundansvarig: Johan Falk
Projektledare: Ulrika Andrinsson
Kreatörer: Joakim Hanspers, Fredrik Lund, Robin Ejnebrand

Produktionsbolag: Social Club
Regissör: Erik Warolin
Producent: Magnus Theorin

För mer information kontakta

Christian Dahlborg Marknadschef Elon Group AB 
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 862 41 00

christian.dahlborg@elongroup.se

 

Jocke Hanspers, Copywriter på Folket
Mobil: +46 (0) 70 947 32 29
joakim@folketsthlm.se

Camilla Waldmark PR & kommunikationsansvarig Elon Group
Växel: +46 (0)10 220 40 00
Mobil: +46 (0)70 570 11 94

camilla.waldmark@elongroup.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys