Connect with us

Marknadsnyheter

Europeiska planeringsterminens höstpaket – stöd till en varaktig och inkluderande återhämtning i ett läge med stor osäkerhet

Published

on

I dag lägger EU-kommissionen fram Europeiska planeringsterminens höstpaket som omfattar yttranden om euroländernas budgetförslag för 2021 och rekommendationen om den ekonomiska politiken i euroområdet. Paketet är den andra etappen i 2021 års omgång av Europeiska planeringsterminen, som inleddes i september med den årliga strategin för hållbar tillväxt där begreppet konkurrenskraftig hållbarhet står i centrum. Den årliga strategin innehåller strategiska riktlinjer för medlemsländerna när de ska utarbeta sina återhämtnings- och resiliensplaner och beskriver förhållandet mellan faciliteten för återhämtning och resiliens och planeringsterminen. Till grund för dagens paket ligger den ekonomiska höstprognosen 2020 som tagits fram i en tid av stor osäkerhet. Enligt höstprognosen kommer den ekonomiska chock som coronapandemin har orsakat att leda till att den ekonomiska aktiviteten i euroområdet och i EU även under 2022 kommer att vara lägre än före pandemin.

Yttranden om euroländernas utkast till budgetplaner

Yttrandena om utkasten till budgetplaner för 2021 tar hänsyn till den pågående folkhälsokrisen, den höga graden av osäkerhet och den djupa konjunkturnedgång som covid-19-utbrottet har lett till. Med tanke på att stabilitets- och tillväxtpaktens allmänna undantagsklausul har aktiverats var de finanspolitiska rekommendationer som rådet utfärdade i juli 2020 av ett kvalitativt slag. I dagens yttranden granskas därför särskilt om de planerade stödjande budgetåtgärderna för 2021 är tillfälliga och, om de inte är det, om några kompenserande åtgärder har planerats.

Kommissionen anser att alla planer överlag ligger i linje med rådets rekommendationer från den 20 juli 2020. De flesta åtgärder stöder den ekonomiska aktiviteten i ett läge med avsevärd osäkerhet. Vissa åtgärder i Frankrikes, Italiens, Litauens och Slovakiens utkast till budgetplaner verkar inte vara tillfälliga eller matchas av kompenserande åtgärder. Litauen har lämnat in ett budgetförslag som bygger på ett scenario med oförändrad politik och har uppmanats att lämna in ett uppdaterat förslag.

Eftersom Belgien, Frankrike, Grekland, Italien, Portugal och Spanien redan före pandemin hade en hög statsskuld och stora utmaningar i fråga om hållbarheten på medellång sikt är det viktigt att se till att den finanspolitiska hållbarheten på medellång sikt bevaras när länderna vidtar stödjande budgetåtgärder.

Åtgärder enligt stabilitets- och tillväxtpakten när det gäller Rumänien

Rumänien omfattas av förfarandet vid alltför stora underskott sedan april 2020 eftersom landet överskred fördragets tröskelvärde för underskott 2019. Mot bakgrund av den fortsatta stora osäkerheten på grund av coronapandemin anser kommissionen att inga ytterligare steg ska tas just nu i förfarandet om alltför stora underskott i fråga om Rumänien. Kommissionen ska utvärdera Rumäniens budgetläge igen under våren 2021.

Rekommendationen för euroområdet, rapporten om förvarningsmekanismen och förslaget till en gemensam sysselsättningsrapport

Rekommendationen om den ekonomiska politiken i euroområdet innehåller skräddarsydda råd till euroländerna om frågor som gäller hur euroområdet fungerar som helhet. I år ger rekommendationen också vägledning om vad euroländerna bör prioritera i sina återhämtnings- och resiliensplaner. Euroländerna uppmanas att se till att deras finanspolitisk är fortsatt stödjande under 2021. De bör lägga om finanspolitiken så att de kan nå en försiktig statsfinansiell ställning på medellång sikt när smittspridningen och de ekonomiska förhållandena tillåter detta. Länderna uppmuntras att stärka sina institutionella ramar och införa prioriterade reformer och investeringar som kan göra euroområdet och medlemsländernas ekonomier mer hållbara och resilienta. Reformerna och investeringarna bör skapa rätt förutsättningar för en ekonomisk återhämtning som är förenlig med den gröna och den digitala omställningen. Enligt rekommendationen måste den ekonomiska och monetära unionen dessutom fullbordas och eurons internationella roll stärkas.

I rapporten om förvarningsmekanismen, som är ett verktyg för att upptäcka potentiella makroekonomiska obalanser, drar kommissionen slutsatsen att medan de makroekonomiska obalanserna höll på att avta före covid-19-utbrottet verkar riskerna för obalanser nu växa i de EU-länder som redan hade obalanser före coronapandemin. I rapporten rekommenderas fördjupade granskningar för att kartlägga och utvärdera hur allvarliga de eventuella makroekonomiska obalanserna är i samma tolv EU-länder som redan konstaterades ha obalanser eller alltför stora obalanser i februari 2020. Det rör sig om Cypern, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Nederländerna, Portugal, Rumänien, Spanien, Sverige och Tyskland.

I förslaget till en gemensam sysselsättningsrapport analyseras coronapandemins effekter på sysselsättningen och den sociala situationen i EU. Coronakrisen har satt stopp för en sex år lång positiv utveckling på arbetsmarknaden. Det totala antalet sysselsatta och förvärvsfrekvensen har fallit avsevärt, även om arbetslösheten bara har ökat måttligt hittills tack vare att länderna snabbt införde system för korttidsarbete och liknande åtgärder. De medlemsländer som redan hade allvarliga samhällsekonomiska problem före pandemin är nu ännu mer utsatta. Vilket genomslag den ekonomiska chocken får på arbetsmarknaden skiljer sig åt mellan branscher och kategorier av arbetstagare. Den sjunkande sysselsättningen har i högre grad drabbat arbetstagare med atypiska anställningsformer. Arbetslösheten bland unga har ökat mer uttalat än i andra åldersgrupper. Andelen unga som varken arbetar eller studerar har ökat kraftigt. Arbetstagare födda utanför EU är också hårt drabbade. Kommissionen ska fortsätta att noga övervaka alla arbetsmarknader och den sociala utvecklingen och regelbundet uppdatera verktyget för bedömning av sysselsättningssituationen och verktyget för bedömning av situationen för det sociala skyddet. I 2021 års exceptionella omgång av Europeiska planeringsterminen ska den gemensamma sysselsättningsrapporten dessutom hjälpa EU-länderna att kartlägga vilka områden som bör prioriteras för reformer och investeringar och ingå i deras återhämtnings- och resiliensplaner mot bakgrund av riktlinjerna för sysselsättningen.

Kommissionen är fast besluten att driva en strategi för hållbar tillväxt som ska hjälpa EU och medlemsländerna att nå FN:s mål för hållbar utveckling. I kommissionens arbetsdokument om målen för hållbar utveckling beskrivs kommissionens konkreta arbete för att leva upp till sitt åtagande för hållbar utveckling, agendan 2030 för hållbar utveckling och målen för hållbar utveckling. 

Rapporten om förstärkt övervakning och rapporterna om övervakningen efter programperiodens slut

I den åttonde rapporten om förstärkt övervakning av Grekland drar man slutsatsen att de grekiska myndigheterna trots de ofördelaktiga omständigheter som coronapandemin orsakat har vidtagit nödvändiga åtgärder för att leva upp till sina åtaganden och har nått resultat när det gäller flera grundläggande reformer. Rapporten kan ligga till grund för Eurogruppens beslut om att frigöra nästa omgång politiskt villkorade skuldåtgärder.

I rapporterna om övervakningen efter programperiodens slut om Cypern, Irland, Portugal och Spanien drar man slutsatsen att ländernas återbetalningsförmåga är god.

Kommissionärernas uttalanden

– I EU pågår nu pandemins andra våg och vi måste byggare vidare på vårt arbete med att stödja varandra i den här stormen, säger kommissionens verkställande vice ordförande Valdis Dombrovskis med ansvar för en ekonomi för människor. Höstpaketet ska styra EU-ekonomierna mot lugnare vatten och ge vägledning för vår gemensamma återhämtning. För att EU ska kunna återta sin plats som en konkurrenskraftig aktör på världsscenen behöver vi målinriktade och tillfälliga finanspolitiska stödåtgärder och väl valda reformer och investeringar som driver på en rättvis och hållbar återhämtning för alla. Det behövs en snabb politisk överenskommelse om faciliteten för återhämtning och resiliens så att den kan tjäna som ett ekonomiskt ankare i stormen. Jag uppmanar alla EU-länder att lägga fast en ambitiös politisk agenda i sina återhämtnings- och resiliensplaner, till gagn för alla.– Länderna måste fortsätta att vidta åtgärder mot krisen och stödja återhämtningen trots att den första uppgången avbröts och stor osäkerhet råder, kommenterar ekonomikommissionär Paolo Gentiloni. De flesta åtgärderna i euroländernas budgetar för 2021 stöder därför helt riktigt den ekonomiska aktiviteten. Men en stark och balanserad återhämtning hänger på att Next Generation EU snabbt kan tas i bruk: för att återställa förtroendet, få fart på investeringarna igen och driva på de genomgripande reformer som krävs för att bevara vår planet, skapa rättvisare samhällen och göra digitaliseringen till en framgång. Därför uppmanar jag EU-länderna att visa stort ansvar gentemot sina egna invånare och alla i EU i denna avgörande stund. Låt oss föra återhämtningsplanen i hamn.

– Coronakrisen har satt stopp för en sex år lång positiv utveckling på arbetsmarknaden. Det har påverkat alla i EU, särskilt de unga och de med tillfälliga eller atypiska anställningar, säger kommissionär Nicolas Schmit med ansvar för sysselsättning och sociala rättigheter. EU ska fortsätta att mobilisera alla tillgängliga resurser och stödja länderna i deras arbete med att mildra krisens samhällsekonomiska konsekvenser. De måste skydda arbetstagarna, bevara jobben och underlätta övergången på arbetsmarknaden till en grön och digital ekonomi. Vi måste satsa på kompetens och vidareutbildning för att underlätta anpassningen till arbetsmarknaden efter coronakrisen. Under en kris är det viktigt att vi når ut till de mest utsatta i samhället och verkligen inriktar oss på att bekämpa fattigdom, exkludering och ojämlikheter.
 

Nästa steg

Kommissionen uppmanar Eurogruppen och rådet att diskutera paketet och godkänna den vägledning som ges i dag. Kommissionen ser också fram emot en konstruktiv dialog med Europaparlamentet om paketets innehåll och om varje kommande etapp i Europeiska planeringsterminen.

Läs mer 

Europeiska planeringsterminens höstpaket 2021: frågor och svar

Meddelande om euroländernas utkast till budgetplaner 2021

Yttranden om euroländernas utkast till budgetplaner

Rekommendationen för euroområdet 2021

Rapport om förvarningsmekanismen 2021

Förslag till gemensam sysselsättningsrapport 2021

Meddelande om Rumäniens finanspolitiska situation

Rapport om övervakningen efter programperiodens slut: Cypern

Rapport om övervakningen efter programperiodens slut: Irland

Rapport om övervakningen efter programperiodens slut: Portugal

Rapport om övervakningen efter programperiodens slut: Spanien

Rapport om förstärkt övervakning: Grekland

Kommissionens arbetsdokument om genomförandet av FN:s mål för hållbar utveckling

Årlig strategi för hållbar tillväxt 2021

Ekonomisk höstprognos 2020Europeiska planeringsterminen

Presskontakter

Maria BLÄSSAR
Chef för avdelningen för press, media och informationsnätverk
+46 (0)739-315430
maria.blassar@ec.europa.eu
                  

Marta WIECZOREK
+32 2 295 81 97
marta.wieczorek@ec.europa.eu

Enda MCNAMARA
+32 2 296 49 76
fenda.mcnamara@ec.europa.eu

Flora MATTHAES
+32 2 298 39 51
Flora.matthaes@ec.europa.eu

För allmänheten: Europe Direct på telefon 00 800 67 89 10 11 eller via e-post

Continue Reading

Marknadsnyheter

Månadsrapport mars, 03-2024

Published

on

By

De första vårtecknen har vi fått se under månaden som gått – eller rättare sagt, publicering av årsredovisning och kallelse till årsstämman. Årsredovisningen hittar du på vår hemsida under finansiella rapporter, och kallelse till årsstämma hittar du i pressmeddelande 04.

Bofaktabladen för kv. Hercules finns ute på hemsidan för den som är nyfiken att se hur lägenheterna kommer att se ut i det norra husets 40 olika lägenheter. i dagsläget kan du se dem i två olika filer, en fil för varje uppgång. Framgent kommer varje lägenhet publiceras för sig.

K21 rapporterar att arbeten pågår med källarväggar för det södra huset. Arbeten med stommen och utfackningsväggarna för det norra huset fortsätter fram till augusti. Vid sidan av detta sker arbeten med dagvattenmagasin och rörkulvert, samt återfyllnad av mark mot källarväggarna.

Uthyrningen av det norra huset har vi startat och det är vår Sofia som är ansvarig för projektet. Lägenheterna tilldelas genom vår bostadskö, som man också hittar mer info om på vår hemsida.

Handläggningen för ansökan om ändrad detaljplan för fastigheten fortsätter och SBF har varit ute på plats och fått sig en uppfattning om fastigheten. Vi försöker ha tålamod när vi väntar på alla förberedelser och steg i processen som alltid sker i liknande ärende hos kommunen.

Ett annat varmt välkommet ”vårtecken” är det senaste uttalandet från Riksbanken att inflationen är på väg att stabiliseras och om inflationsutsikterna fortsätter att vara gynnsamma kan styrräntan troligen sänkas i maj eller juni. Vi ser fram emot att se hur de utlovade räntesänkningarna påverkar de lån vi omförhandlar framöver.

Torslanda-Öckerötidningen rapporter att den konkreta byggstarten för batterifabriken togs i mitten av mars, anläggningsarbetet startade dock i höstas. Totala ytan för batterifabriken kommer uppgå till 175 000 m2 och beräknas innebära investeringar om ca 23 miljarder kronor. När fabriken är klar kommer den ha en kapacitet att bygga ca 250 000 bilar om året, eller med andra ord en kapacitet 20 gigawattimmar. Möjlighet kommer finnas att utöka till 50 gigawattimmar om året. Enligt VD för Västsvenska handelskammaren innebär utlovandet av 3 000 nya jobb till fabriken i förlängningen upp till 3 eller 4 gånger så många arbetstillfällen. Detta bör betyda att efterfrågan på bostäder, både permanenta hyresrätter och tillfälliga boendeformer som finns i vårt lägenhetshotell, kommer att öka i Torslanda och kringliggande områden. 

Snart är vi klara med anställningsprocessen och kan välkomna en ny biträdande förvaltare till vårt team. Det stora antalet ansökningar vi haft vittnar om att det kan vara svårt att få arbete i dagens konjunkturläge för de som läser med inriktning mot fastigheter och förvaltning. För vår del har detta inte varit en nackdel utan snarare tvärtom, då vi haft förmånen att få se många kvalitativa CV och träffa flera väldigt goda kandidater. Jag är säker på att den person som vi till sist kommer överens med om anställning kommer kunna bidra med mycket gott till företaget.

Glad påsk!

På återhörande.

Emilie Loft
VD

Emilie Loft
0709 76 89 03
emilie@amhult2.se

Amhult 2 AB är ett fastighetsbolag som prospekterar 44 000 m2 mark i Amhult, Torslanda, för att bygga ett nytt modernt köpcenter samt boendeområde i blandad stadsbebyggelse. En av idéerna är att området skall förena stadens och landets fördelar. Amhult 2 är noterat på Spotlight Stock Market sedan den 16 maj 2005 under kortnamnet AMH2 B och handlas via banker och fondkommissionärer.

DOTTERBOLAG

Terrester AB
 Postflyget 7
423 37 Torslanda
Telefon: 031-92 38 35

Continue Reading

Marknadsnyheter

FlexQube får order värd 7,3 MSEK

Published

on

By

Pressmeddelande 2024-03-29, 12:30 CET

FlexQube har fått en order på materialställage från ett företag inom robot- och automationssektorn i USA värd c:a 7,3 miljoner kronor. Produkterna som är en integrerad del av kundens lösning, kommer att levereras med start i andra kvartalet och sedan kontinuerligt under 2024 och tillverkas i FlexQubes amerikanska produktionsenhet i Duncan, South Carolina.

Om FlexQube

FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 100 kunder i 38 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi representerar några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.

För mer information, kontakta:

CEO, Mårten Frostne marten.frostne@flexqube.com +46 721 55 19 37
 

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com.

Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 29 mars 2024, kl. 12:30 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

AEGIRBIO AVGER BOKSLUTSKOMMUNIKÉ OCH REDOGÖR FÖR VÄSENTLIGA HÄNDELSER

Published

on

By

SAMMANFATTNING AV BOKSLUTSKOMMUNIKÉN

Med bolaget eller AegirBio AB avses AegirBio AB med organisationsnummer 559222-2953

Fjärde kvartalet i koncernen jämfört med samma period 2022

• Nettoomsättningen uppgick till 0 (0) MSEK

• Totala intäkter uppgick till 2,9 (0) MSEK

• Resultatet före skatt uppgick till -10,9 (-318,3) MSEK. 

• Kassabehållningen var vid slutet av kvartalet 12,1 (14,6) MSEK efter erhållen likvid om totalt 46,3 MSEK i första kvartalet till följd av utnyttjande av teckningsoptioner och konvertibellånet från Atlas.

Årets resultat i koncernen 2023 (2023-01-01 – 2023-12-31)

• Nettoomsättningen uppgick till 0 (1,7) MSEK

• Totala intäkter uppgick till 4,6 (5,2) MSEK

• Resultatet före skatt uppgick till -61,2 (-364,3) MSEK

• Resultat per aktie uppgick till -2,38 (-18,9)

• Soliditeten uppgick till -3% (60%)

Väsentliga händelser under och efter periodens utgång

2023

• AegirBio fortsätter att stärka upp sin organisation genom Dr. Vasiliki Fragkou som COO från 1 november 2023. Dr. Fragkou´s ledarskap som COO kommer att stärka företagets position som branschledare och driva innovation som i slutändan gynnar både patienter och vårdgivare. Dr. Fragkou kommer att ersätta Dr. Nils Paulsson.

• AegirBio fokuserar på RADx projektet och beslutar därför att inte längre upprätthålla CE-märkningen för MagniaReader therapeutic drug monitoring (TDM) testning. 

• AegirBio utser Christel Dahlberg till CFO med tillträde den 1 februari 2024. Christel Dahlberg har agerat som interim CFO för AegirBio sedan april 2023.

• Atlas Special Opportunities, LLC, påkallar partiell konvertering av utestående konvertibler till ett nominellt belopp om 5 MSEK.

 2024

• Den välrenommerade gastroenterologen Dr. Adam S. Cheifetz blir en del av AegirBios Scientific Advisory Board. Dr. Cheifetz är chef vid Center for Inflammatory Bowel Disease vid Beth Israel Deaconess Medical Center samt professor i medicin vid Harvard Medical School, tillför oöverträffad expertis inom området gastroeterologi, särskilt vid behandling av Crohns sjukdom, ulcerös kolit och andra inflammatoriska tarmsjukdomar. 

• AegirBios utökar sitt Scientific Advisory Board med professor Iain L.C Chapple, framstående tandläkare. Professor Chapple tillför erfarenhet och expertis till bolagets vetenskapliga råd och kommer att vara en av nycklarna till AegirBios strategi att mäta specifika biomarkörer i saliv med bolagets digitala plattform, för att förbättra den allmänna hälsan. 

• Finansinspektionen begär yttrande från AegirBio.

Marco Witteveen – CEO

Presenting the Q4 report, a reflection of our progress 

As we approach the conclusion of a fruitful year, I am delighted to share with you the Q4 report, summarizing our recent endeavors and celebrating the accomplishments that position us for continued success. This report will not only highlight our organizational achievements and cost management but will also spotlight significant scientific leadership appointments. 

Organizational Settling and Focused Pursuit

In a period characterized by relative tranquility, our focus on organizational consolidation and undivided attention to the RADx project have been unwavering. The establishment of a stable platform and strong leadership positions us favorably as we navigate the challenges and opportunities ahead.

RADx Project 

The RADx project continues to play a pivotal role in our strategic roadmap, and we are diligently progressing towards milestones 1 and 2 as scheduled. This success stands as a testament to the unwavering dedication and collaborative synergy of our teams in both the US and UK. Not only does this achievement reinforce our commitment to transparency, but it also underscores the project’s promising trajectory.

Scientific Leadership Appointments and Vision for a Scientific Advisory Board

As part of our ongoing commitment to scientific excellence, we have been aiming to establish a Scientific Advisory Board, recognizing the invaluable benefits such a board could bring to our strategic initiatives. This vision aligns with our dedication to advancing cutting-edge solutions and ensuring the highest standards of scientific rigor within our organization.

I am delighted to announce that in Q1-24, we had the excellent opportunity to welcome two esteemed professionals to our team. Dr. Adam S. Cheifetz, a renowned Gastroenterologist, now leads our Therapeutic Drug Monitoring solution, bringing invaluable expertise to this critical area. 

Furthermore, Professor Iain L. C. Chapple has joined our Scientific Advisory Board, bringing a wealth of experience as a distinguished dental professional. His insights will be pivotal in advancing our strategy to measure specific biomarkers in saliva through our digital platform, contributing to our overarching goal of improving overall health.

Financial Prudence and Cost Management 

Our commitment to financial prudence has yielded commendable results. Despite increased RADx project costs, we have successfully reduced overall expenses by 7.2 MSEK compared to 2022, a decrease with 11%. This achievement reflects our disciplined approach to contract negotiations and a strategic focus on essential expenditures.

Year-End Reflection and Future Endeavors

Looking back over the year, the success of our reorganization is evident. The strengthened synergy between entities and enhanced team spirit positions us well for the future. While celebrating our achievements, we remain mindful of the work ahead and are dedicated to building upon our successes.

Investor-Centric Perspective

This report is crafted with our investors in mind, highlighting the strengths that define our company. The addition of esteemed leaders, coupled with the achievement of RADx milestones, underscores our commitment to excellence. We stand poised for continued growth, and our achievements throughout the year are a testament to the dedication of the entire AegirBio team.

As we close this chapter, I extend my sincere gratitude to each member of the team for their unwavering commitment. Together, we have navigated challenges, celebrated successes, and positioned AegirBio for a future of continued growth and innovation.

Denna information är sådan som AegirBio är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-03-29 08:48 CET.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Marco Witteveen, CEO Aegirbio AB

Epost: ir@aegirbio.com
 

AegirBio i korthet

AegirBio är ett svenskt diagnostikföretag som grundades 2019 för att erbjuda tester för att övervaka och optimera doseringen av biologiska läkemedel via sin unika patenterade teknologiplattform. I juni 2020 noterades AegirBio på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets ambition är, förutom att föra ut innovativ diagnostisk teknologi till marknaden, att göra diagnostik mer tillgänglig, enklare att använda och att ge korrekta och lätt överförbara resultat. För mer information, se Aegirbios hemsida www.aegirbio.com

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.