Connect with us

Marknadsnyheter

Folksam lanserar en ny säsong av sitt framgångsrika reklamkoncept ”För allt du älskar”

Published

on

Idag är det premiär för nya filmer inom ramen för Folksams reklamkoncept ”För allt du älskar” som lanserades i augusti 2020. Konceptet bygger på att en av Folksams kunder sjunger om sin kärlek till det hon vill försäkra och spara till.

Filmerna har tagits fram av Folksams marknadsavdelning och kreatörsparet Johan Holmström (copywriter) och Gustav Egerstedt (art director) som tillsammans vidareutvecklat konceptet i ett antal nya filmer. Inför den nya säsongen vill Folksam lyfta fram gemenskapen mellan människor, deras kärlek till varandra i vardagen och drömmar om framtiden.

– I de nya filmerna kommer tittarna ännu närmare vår huvudperson, både genom stora livshändelser och vardagliga funderingar. Jag tror att många verkligen kommer att kunna relatera till filmerna och hur viktigt det är att allt du älskar är rätt försäkrat, säger Lena Strand, marknadschef på Folksam.

I arbetet med de nya filmerna har Folksam tagit ett större ansvar än tidigare för idégenerering, projekt- och produktionsledning vilket gett en mer integrerad och kostnadseffektiv produktion.

– Vår kontinuerliga varumärkesmätning visar just nu att Folksams nuvarande reklamkoncept är det mest effektiva i branschen. Därför fortsätter vi nu på den inslagna vägen och vidareutvecklar det befintliga konceptet istället för att skapa ett helt nytt, säger Lena Strand, marknadschef på Folksam.

Folksam gör det mesta av sin externa kommunikation inhouse men har för att säkra den kreativa höjden och få inspiration utifrån återigen valt att samarbeta med kreatörsparet Johan Holmström och Gustav Egerstedt.

– Det har verkligen varit inspirerande och kul att vidareutveckla Folksams redan framgångsrika reklamkoncept. De nya uttagen är resultatet av ett nära samarbete mellan mig och Gustav och Folksams marknadsavdelning. Det är lätt att vara kreativ när det finns en öppen dialog, är högt i tak och alla är med och bidrar, säger Johan Holmström.

Den nya säsongen av Folksams reklamkonceptet börjar idag, den 23 augusti, och kommer att gå under hela hösten i TV, YouTube och sociala kanaler.

Se filmen här: https://www.youtube.com/user/folksam

För ytterligare information:
Folksams pressavdelning, tel: 
08-772 66 60
E-post: pressjour@folksam.se

Övergripande arbetsgrupp Folksam:
Lena Strand, Marknadschef
Martin Agebrandt, Varumärkesstrateg
Lina Gooch, Kreativ chef
Linda Holmsten, Projektledare
Anna Strandberg, Produktionsledare
Eva Bergfeldt, AD
Lars Hedlund, Copywriter
Markus Jansson, AD

Julia Gillgren, Copywriter
Per Evans, Digital producent
Hans Ringmar, Videoproducent
William Fonteneau, Grafisk formgivare

Externa roller i arbetsgruppen:
Gustav Egerstedt, AD
Johan Holmström, Copywriter
Mats Sandin, Byråproducent, Colony

Produktionsbolag
Magnus Renfors, Regissör, Hobbyfilm
Anna Bergström, Exekutiv producent, Hobbyfilm
Frida Alexandersson, Producent, Hobbyfilm

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys