Connect with us

Marknadsnyheter

Froosh stödjer Bröstcancerförbundet under Rosa Oktober

Published

on

 

Bröstcancerförbundet är Sveriges enda intresseorganisation som enbart fokuserar på bröstcancer. Rosa bandet är den internationella symbolen för bröstcancer och Bröstcancerförbundet säljer sedan 1994 originalbandet som odelat stöder bröstcancerforskning under kampanjmånaden Rosa Oktober.

 

Fazer har ett stort engagemang i att bidra till viktiga ändamål och har stöttat Rosa bandet under många år. I år är det smoothievarumärket Froosh som för första gången är partner till Bröstcancerförbundet och bidrar till insamlingen under Rosa Oktober. Partnerskapet innebär att Froosh skänker 50 öre[i] för varje såld 250 ml flaska till förmån för Bröstcancerförbundet under Rosa Oktober.

 

”Vi är mycket stolta över att få vara delaktiga i en så viktiga insamling där vår rosa ”Feel Good”-smoothie fått äran att få vara ansiktet utåt för vår Froosh-kampanj”, säger Louise Sandquist, Brand Activation Manager.

 

Tack vare bidrag från privatpersoner och företag kan Bröstcancerförbundet finansiera patientnära bröstcancerforskning, ge stöd och rehabilitering till bröstcancerdrabbade och driva opinion i bröstcancerfrågor.

 

Så genom att dricka gott kan man även bidra till att göra gott med Froosh under Rosa Oktober i kampen mot bröstcancer. Alla smoothies från Froosh är gjorda av 100% naturliga ingredienser och innehåller inget tillsatt socker eller andra tillsatser. Smoothien säljs i Froosh ikoniska och återvinningsbara glasflaskor.

 

 

För mer information vänligen kontakta:

Karin Senning Planstedt, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige

karin.senning@fazer.com, 073 079 58 64

 

Louise Sandquist, Brand Activation Manager

louise.sandquist@fazer.com, 073 047 57 21

   

 

Fazer-koncernen

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Enligt sin vision För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2020 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 8 500. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Northern Magic. Made Real.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys