Marknadsnyheter
Froosh stödjer Bröstcancerförbundet under Rosa Oktober
Bröstcancerförbundet är Sveriges enda intresseorganisation som enbart fokuserar på bröstcancer. Rosa bandet är den internationella symbolen för bröstcancer och Bröstcancerförbundet säljer sedan 1994 originalbandet som odelat stöder bröstcancerforskning under kampanjmånaden Rosa Oktober.
Fazer har ett stort engagemang i att bidra till viktiga ändamål och har stöttat Rosa bandet under många år. I år är det smoothievarumärket Froosh som för första gången är partner till Bröstcancerförbundet och bidrar till insamlingen under Rosa Oktober. Partnerskapet innebär att Froosh skänker 50 öre[i] för varje såld 250 ml flaska till förmån för Bröstcancerförbundet under Rosa Oktober.
”Vi är mycket stolta över att få vara delaktiga i en så viktiga insamling där vår rosa ”Feel Good”-smoothie fått äran att få vara ansiktet utåt för vår Froosh-kampanj”, säger Louise Sandquist, Brand Activation Manager.
Tack vare bidrag från privatpersoner och företag kan Bröstcancerförbundet finansiera patientnära bröstcancerforskning, ge stöd och rehabilitering till bröstcancerdrabbade och driva opinion i bröstcancerfrågor.
Så genom att dricka gott kan man även bidra till att göra gott med Froosh under Rosa Oktober i kampen mot bröstcancer. Alla smoothies från Froosh är gjorda av 100% naturliga ingredienser och innehåller inget tillsatt socker eller andra tillsatser. Smoothien säljs i Froosh ikoniska och återvinningsbara glasflaskor.
För mer information vänligen kontakta:
Karin Senning Planstedt, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
karin.senning@fazer.com, 073 079 58 64
Louise Sandquist, Brand Activation Manager
louise.sandquist@fazer.com, 073 047 57 21
Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Enligt sin vision För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2020 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 8 500. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.
Northern Magic. Made Real.
Marknadsnyheter
Nu lanseras Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal
Att berätta om de natur- och kulturmiljöer som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar är en viktig del av myndighetsuppdraget. Den 20 april lanseras den nya strömningstjänsten Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal, så att hela Sverige ska kunna ta del av berättelserna.
Det finns många sevärda platser i SFV:s förvaltning. De är spridda från norr till söder och är – i den mån de går att hålla öppna – ofta välbesökta av dem som bor inom rimliga avstånd. Nu skapas möjligheten för fler att ta del av dessa skatter.
– Våra fastigheter är allas angelägenhet och målet är att de ska engagera ännu fler genom kunskap, spännande berättelser och intagande miljöer, säger generaldirektör Max Elger.
För dem som inte har möjlighet att fysiskt besöka fastigheterna har SFV via bland annat filmer och podd försökt nå ut till fler. Nu förenas resultatet i Sevärt, en öppen playtjänst med strömmat material om SFV:s natur- och kulturmiljöer. Tittarna får följa med in i hantverkares verkstäder, se hemliga rum, uppleva historiska trädgårdar och besöka många andra sevärdheter.
Lanseringen sker den 20 april. Plattformen kommer sedan kontinuerligt att fyllas på med nytt innehåll. Tanken är att Sevärt också ska kunna innehålla material i samarbete med andra aktörer.
Under Stockholms kulturnatt passar Statens fastighetsverk även på att öppna upp ett sevärt, hemligt rum – det gamla vattentornet på Skeppsholmen. Där blir det filmvisning, liveinspelning av podden På plats i historien och popcorn.
För mer information kontakta
Maria Uggla, pressekreterare
010-478 76 00
073-332 22 14
maria.uggla@sfv.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Uppdatering Industribrand Linnarhult
Branden på Långavallsgatan är nu under kontroll. Det brinner fortfarande på platsen och räddningsarbetet kommer att fortgå under lördagen med en minskad resurs. Vissa avstängningar kvarstår men Gråbovägen är åter öppen för trafik.
Vakthavande befäl
Anders Lundblad
Marknadsnyheter
Industribrand Linnarhult
Det brinner i en industrifastighet på Långavallsgatan. Larmet inkom strax före klockan 01 och räddningstjänsten är på plats med ett stort resurspaket. Branden är ännu inte under kontroll. Det intilliggande området, inklusive Gråbovägen är avspärrat. Allmänheten uppmanas att undvika röken och kontakta sjukvårdsupplysningen på 1177 om man känner obehag.
Arbetet kommer att fortgå under hela natten och sannolikt en bit in på lördagen.
Vakthavande befäl
Anders Lundblad
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients