Connect with us

Marknadsnyheter

Hälsosamt småätande: Fontana först i Sverige med fyllda snacksoliver

Published

on

Vem snacksar du med? När det svenska familjeföretaget Fontana lanserar fyllda grekiska kvalitetsoliver lyfter man fram att oliverna passar alla situationer. Före maten, till drinken, på festen – eller i farten, som ett litet mellanmål. Oliverna kommer i små smarta påsar som är lätta att ha till hands och ta med sig.

Ibland vill man ha något litet att äta. Gärna i en praktisk förpackning. Helst något som är bra för kroppen men som också passar till drinken. För att möta den växande snackingtrenden lanserar det svenska familjeföretaget Fontana fyllda grekiska oliver i små snygga snackspåsar. Fyllda snacksoliver har inte funnits i Sverige tidigare. Nu kan man välja mellan gröna Halkidikioliver fyllda med vitlök, jalapeno eller pimiento, samt naturella Kalamataoliver och en Olivmix.

Hälsosamt småätande

Tanken med Snacksoliverna är framför allt att det ska bli lätt att hitta en mindre mängd goda oliver före eller till maten, men också att det blir lättare att äta några oliver i farten när som helst på dagen. På Fontana pratar man om ”hälsosam snacking”, att oliverna kan bli ett alternativ både till chips och nötter, och faktiskt även till godis och kakor – allt sådant som vi gärna plockar i oss när vi är sugna.

”När vi växte upp och de flesta andra fick lördagsgodis i sina påsar fick jag oliver”, säger Fontanas vd Loizos Papadopoulos. ”Ni behöver inte tycka synd om mig, jag älskar oliver. De är ett bra mellanmål, fulla av näringsämnen och bra fetter. Snacksoliver är gott till drinken, men vi hoppas också att fler än vi ska upptäcka oliver som mellanmålssnacks. Våra snygga små påsar är lätta att ha med sig eller låta ligga framme.”

Små smarta påsar med mycket smak

Filmer som Fontana tagit fram för en kampanj i sociala medier visar olika snackssammanhang där några oliver kan komma väl till pass: Tonårssnacks, Tjejsnacks, Taktiksnacks och Jobbsnacks. Eftersom påsarna rymmer högst tio oliver undviker man också matsvinn och halvätna burkar i kylen. Och eftersom alla påsar innehållet olika oliver behöver man inte heller välja smaksättning, utan kan blanda hejdlöst. Det här är små smarta påsar med mycket smak.

Fakta om Fontana Snacksoliver

Fontana Snacksoliver är förpackade i påsar à 70 g. De fem sorterna är Halkidki fyllda med Pimiento, Vitlök och Jalapeno, samt naturella Kalamata och Olivmix. Rekommenderat pris för respektive påse är 15:90 SEK. Produkterna finns på ICA, Coop, Citygross, Willys och Hemköp från vecka 42.

För mer information kontakta gärna: Corina Papadopoulou, presskontakt, corina@fontanafood.se

Fontana Food AB är ett svenskt familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen som VD och dottern Corina Papadopoulou som vVD.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys