Connect with us

Marknadsnyheter

ICTAs årsredovisning tillgänglig på webben inför årsstämma

Published

on

Pressmeddelande

Årsredovisningen för ICTA AB (publ) för år 2019 är nu offentliggjord och finns tillgänglig på www.icta.se under ”Investerarinformation”. Räkenskapsåret avser perioden 1 januari – 31 december 2019.

Bolagets verksamhet

Under räkenskapsåret har koncernens operativa verksamheter avyttrats eller avvecklats. ICTA är i slutfasen av en strategisk genomlysning avseende bolagets framtida verksamhet.

Effekt av Covid-19

I ett pressmeddelande den 11 mars 2020 påminde European Securities and Markets Authority (ESMA) om skyldigheten för börsbolag att offentliggöra eventuell information om effekterna av Covid-19 på emittentens verksamhet, finansiella ställning och framtida utveckling.

ICTA gör bedömningen att effekterna för bolaget av Covid-19 för närvarande inte är väsentliga. ICTAs värde utgörs till stor del av likvida medel samt därutöver av tilläggsköpeskillingar samt säljarreverser, varav den sista förfaller senast år 2025. En djup och långvarig konjunkturnedgång kan påverka kreditrisken i tilläggsköpeskillingar och säljarreverser samt storleken på tilläggsköpeskillingen avseende River.

Årsstämma, föreslagen utdelning samt tilläggsköpeskilling

Styrelsen i ICTA har kallat till stämma att avhållas den 16 april 2020. På ICTAs webbplats finns dokumentation relaterad till årsstämman.

Bolaget avser genomföra planerad årsstämma i enlighet med utfärdad kallelse. Styrelsen står fast vid lämnat förslag avseende utdelning.

Med stöd i utfärdade rekommendationer och i likhet med ett antal börsbolag kommer upplägget för årsstämma att syfta till att minska risken för smittospridning, främst genom att stämman minimeras i tid, dock utan att aktieägarnas rättigheter inskränks. Vidare kommer ingen förtäring eller dryck att erbjudas. Givet att bolaget för närvarande inte bedriver någon operativ verksamhet kommer verkställande direktören att avstå från att hålla ett anförande.

Bolaget har inte för avsikt att lämna ny information om bolagets planer vid stämman.

Vidare ombeds aktieägare att avstå från att ta med biträden och närvarande aktieägare ombeds vara extra uppmärksamma för att undvika smittspridning. Antalet närvarande styrelseledamöter och medlemmar av koncernledningen kommer att begränsas.

Tilläggsköpeskilling

Som en del av villkoren vid avyttringen av FFW äger ICTA rätt till en tilläggsköpeskilling som skall baseras på det fastställda resultatet för FFW för räkenskapsåret 2019 (vilket således omfattar även den del av 2019 då FFW ej längre utgjorde en del av koncernen). I samband med avyttringen och vid upprättande av årsredovisningen för 2019 har styrelsen antagit att tilläggsköpeskillingen uppgår till cirka 24 MSEK, vilket belopp ingår i beräkningen av substansvärdet per aktie per 31 december 2019. ICTA kommer att pressmeddela utfallet av tilläggsköpeskillingen så fort den blir känd av bolaget. Tilläggsköpeskillingen ska erläggas kontant senast i juni 2020.

Stockholm den 26 mars 2020

För mer information, vänligen kontakta: 

Claes Hagberg, CFO, +46 (0) 708 46 89 25, claes.hagberg@icta.se

Denna information är sådan information som ICTA AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 mars 2020 kl. 23.45 CET.  
  

ICTA AB (publ)
(org nr 556056-5151)

Besöksadress:
Lästmakargatan 3
111 44 Stockholm
info@icta.se

Postadress:
Tulegatan 2 A
113 58 Stockholm

Tel: +46 (0) 708 46 89 25
www.icta.se
 

www.icta.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.