Insplorion AB (publ) publicerar årsredovisning 2020

| 23 mars, 2021 | 0 kommentarer

Insplorion AB (publ) meddelar härmed att bolagets årsredovisning med tillhörande revisionsberättelse för verksamhetsåret 2020 offentliggjorts.

Årsredovisningen är bifogad detta pressmeddelande.
Den går även att ladda ner på bolagets hemsida på www.insplorion.com/arsstamma.

För mer information kontakta styrelsens ordförande:Jonas Ehinger på 0709-73 47 92 eller [email protected]

Insplorion AB, med vår revolutionerande sensorplattform, NanoPlasmonic Sensing (NPS), har idag fyra huvudsakliga verksamhetsgrenar. luftkvalitetsensorer, vätgassensorer, batterisensorer och forskningsinstrument. Sensorerna är små, tåliga och kostnadseffektiva vid volymtillverkning. Vår sensorteknik möjliggör luftkvalitetssensorer i hem, fordon och offentlig miljö. Våra vätgassensorer visar en responstid på under sekunden, vilket gör dem till de snabbaste i världen och kommer att främja tillväxten av vätgasanvändning, Batterisensorerna optimerar styrning och användning av batterier, Våra instrument ger forskare världen över nanometerkänslig realtidsdata om processer på ytor inom områden som katalys, material- och biovetenskap.

FNCA Sweden AB, 08-528 00 399 [email protected], är Insplorions Certified Adviser på Nasdaq First North.

Insplorion AB (publ)
Arvid Wallgrens backe 20