Connect with us

Marknadsnyheter

Intervju med Elie Komo, vd för Kiliaro

Published

on

Kiliaro ska leverera nästa generations sociala bildgalleriplattform för foto och video, med hög integritet, säkerhet och trygghet.

​​​

1. Berätta om börsintroduktionen. Vad har hänt med bolaget sedan dess?
Vi har sedan börsintroduktionen flyttat fram positionerna på många fronter. Organisationen för sälj och teknik har förstärkts för att exekvera enligt vår tillväxtstrategi. Under Q4 lanserade vi världsnyheten ”Live-Sharing”, som är ett innovativt sätt att delar bilder på till vänner och familj – helt automatiskt. Detta är en av många funktionaliteter som har lanserats för vår sociala plattform bara under det senaste året.
Utöver detta innehåller produktutvecklingsplanen flera spännande funktioner samt en stor uppdatering av gränssnittet, som kommer bidra till en bättre användarupplevelse av appen. Det nya utseendet och de kommande funktionerna kommer innebära ett markant lyft av den sociala plattformen och ha en betydande påverkan för användarvänligheten. Vi ser oss själva vara med och leda utvecklingen för hur bildgalleriet för privatpersoner kommer användas och se ut i framtiden.

På kort tid har vi etablerat oss på åtta marknader för att attrahera användare i respektive land. I Turkiet, som har en befolkningsstorlek på cirka 90 miljoner, har vi etablerat fysisk närvaro med representanter som arbetar för att exekvera vår sälj- och marknadsstrategi fysiskt på plats. Vi levererar enligt vår tillväxtstrategi och ser ett stort intresse kring vår tjänst hos potentiella B2B-partners och användare. Framtiden ser ljus ut!

2. Berätta lite om era visioner. Vart är ni på väg?
Kiliaros vision är att erbjuda alla i världen möjligheten att lagra, organisera och dela foto och video med hög integritet, säkerhet och trygghet. Vårt mål är att leverera nästa generations sociala bildgalleriplattform för foto och video, där vi erbjuder möjligheten att interagera med nära och kära i ett tryggt och kontrollerat format.

3. Vilka är era största utmaningar?
En utmaning är att inte kunna accelerera enligt plan,sam att acceptansen för vår tjänst inte skulle få det fästet som vi förväntar oss. Det är absolut en risk, samtidigt som vi ser världen som vår spelplan – och därav bedöms inte risken särskilt stor. 

4. Vad har, i närtid, påverkat eller påverkar bolagets position mest?
Vår position har varit definierad sedan start. Det vi ser ännu tydligare nu, är ett ökat behov av tjänster som möjliggör att man tillåts vara privat med foto och video, och att användaren äger sin egna data. Samtidigt får de stora jättarna inom området bildhantering kritik för att deras sociala koncept påverkar samhället på ett negativt sätt, och att de är en bidragande orsak till att den psykiska ohälsan har ökat. Allt fler människor är oroade för hur deras data hanteras och integritetsfrågan är något som står högt på agenda. Aldrig tidigare har dessa frågor varit så viktiga.

Vi vill ta ett samhällsansvar och erbjuder en unik tjänst som gör viktig skillnad för oss idag och våra barn i framtiden. Konceptet håller hetsen av likes, kommentarer, influencers och reklam borta samt ger användaren möjligheten att vara social med bibehållen integritet. Tack vare detta kan Kiliaro säkerställa positionen som en social bildgalleriplattform som fokuserar på foto och video som du endast delar med din privata krets. En position som är ledig.

Som aktieägare kan du känna dig trygg i att vi är ett starkt och erfaret team som har lång erfarenhet av att bygga internationella bolag. Med alla fyra grundare operativt engagerade i bolaget, sitter vi på vår teknikkompetens inhouse, vilket innebär ett enormt värde för ett bolag i vår bransch.

Marknaden, med en årlig tillväxt på 24,7% och där behovet av att lagra, organisera och dela bilder på ett mer privat och säkert sätt – ökar. En stor anledning till behovet är utvecklingen av smartphonens kameraenhet, som bidragit till den ökade volymen för foto och video. Detta är en trend som kommer hålla i sig.

Vår starka affärsmodell gör det möjligt att ladda ner Kiliaro-appen gratis, där man kan använda vår sociala funktionalitet för att dela och interagera med varandra. Syftet är att minska motståndet för att ladda ner tjänsten. Därefter erbjuds användaren på ett enkelt sätt ta del av Kiliaros premiumtjänst för endast 19 kr/mån, och ger tillgång till obegränsat med utrymme i mobilen, 100% integritet och originalkvalité. Vi ser detta som ett oslagbart och konkurrenskraftigt erbjudande.
Vår sälj- och marknadsstrategi för B2B-partnerskap är både kostnadseffektiv och beprövad med hög konvertering och lågt kundbortfall. Tillsammans med den virala tillväxten som finns inbyggd i affärsmodellen, finns alla förutsättningar att på ett kostnadseffektivt sätt attrahera nya användare via Kiliaro-ambassadörer. 

Avslutningsvis vill jag säga att nuvarande och framtida aktieägare kan förvänta sig en långsiktighet hos styrelse, ledning och grundare samt en tjänst på den internationella marknaden. Som aktieägare är du med bidrar till ett mer hållbart uppkopplat liv.

länkt till artikeln

För kontakt och mer info, vänligen kontakta:
Elie Komo, VD
Mail: Elie@Kiliaro.com
Telefon: 072 – 333 30 26

Kiliaro startades 2015 och är ett svenskt tech-bolag som tillhandahåller en social bildgalleri-app med tillhörande molnlagringstjänst. Tjänsten gör det möjligt att automatiskt spara och dela bilder och mediefiler, samt möjliggör social integration kring innehållet. Kiliaro är noterat på Nasdaq First North Growth Market, med kortnamnet KILI.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.