Jabra lanserar nya true wireless-hörlurar för en aktiv livsstil

| 4 januari, 2022 | 0 kommentarer

Jabra lanserar idag Elite 4 Active; prisvärda true wireless-hörlurar designade för en aktiv livsstil. De nya hörlurarna erbjuder utmärkt  ljud- och samtalskvalitet, lång batteritid och justerbara ljudfunktioner avsedda att passa olika träningsformer.

Stockholm den 4 januari 2022 – Ljud- och videoteknikföretaget Jabra lanserar idag nya true wireless-hörlurar i Elite-serien. De nya hörlurarna Elite 4 Active är skräddarsydda för användare med en aktiv livsstil och fungerar lika bra till en löprunda som ett yoga- eller boxningspass.

Jabra Elite 4 Active – för en aktiv livsstil
Elite 4 Active är designade för de som har en aktiv livsstil och vill ha prisvärda hörlurar med utmärkt ljud- och samtalskvalitet. Hörlurarna har fyra inbyggda mikrofoner och ett speciellt nätskydd som fungerar effektivt mot vindbrus så att användaren hörs klart och tydligt under samtal. Hörlurarna är IP57-klassade, vilket innebär att de är både vattentäta och svettsäkra. Passformen är framtagen så att hörlurarna stannar kvar i öronen även under tuffa och svettiga träningspass.

För att säkerställa maximalt fokus för användaren har hörlurarna aktiv brusreducering (ANC) som effektivt stänger ute oljud på gymmet eller i andra högljudda miljöer. På tysta platser som inte kräver brusreducering kan Elite 4 Active skifta till monoläge vilket innebär att öronsnäckorna kan användas en i taget. De är utrustade med 6mm högtalarelement, anpassningsbar equalizer och inkluderar även HearThrough för en ökad medvetenhet om sin omgivning.

– Alla förstår vikten av att hålla sig i form och Elite 4 Active hjälper användare att hålla uppe motivationen och koncentrationen under sina träningspass. Nya Elite 4 Active är ett utmärkt alternativ för de som har en aktiv livsstil, men inte kräver samma intensitet som premiumalternativet Elite 7 Active. Återigen visar vi att Jabra erbjuder något som passar allas personliga preferenser, säger Calum MacDougall, vice VD på Jabra.   

Hörlurarna har stöd för Alexa, automatisk uppspelning med Spotify och automatisk anslutning till Android-enheter med Google Fast Pair*, vilket är unikt för hörlurar i denna priskategori.

Jabra Elite 4 Active klarar upp till sju timmar oavbruten speltid med aktiv brusreducering och med laddningsetuiet kan det utökas  upp till 28 timmar.

Pris och tillgänglighet: 

Elite 4 Active finns i butik från och med idag för 1.299 SEK och kommer i färgerna marinblå, svart och ljus mint.

Elite 4 Active – nyckelfunktioner:

  • Säker passform med ergonomisk, vingfri design
  • Vattentäta och svettsäkra med IP57-klassning
  • Aktiv justerbar brusreducering (ANC)
  • 6 mm högtalare och anpassningsbar equalizer
  • HearThrough-teknik för ökad medvetenhet om sin omgivning
  • 4 inbyggna mikrofoner för optimal samtalskvalitet
  • Upp till 7 timmars speltid (upp till 28 timmar med laddningsetuitet)
  • Öronsnäckorna kan användas en i taget med monoläge
  • Stöd för Alexa, automatisk uppspelning med Spotify och automatisk anslutning till Android-enheter med Google Fast Pair*

*kompatibel med Android OS 6.0 och senare

För mer information, besök www.jabra.com/elite

Filippa LindmanSpotlight [email protected]

Om Jabra:
Jabra är ett världsledande varumärke inom ljud, video och samarbetslösningar, designade för att stärka konsumenter och företag. Som en stolt del av GN-gruppen, hänger de sig åt att låta folk höra mer, göra mer och vara något mer än de någonsin trodde var möjligt. Jabras tekniska expertis banar väg framåt och bygger på 150 års banbrytande arbete inom GN-gruppen. Det här tillåter dem att skapa integrerade verktyg för kontaktcenter, kontor och samarbete som hjälper användarna att bli mer produktiva var helst de vill. True wireless hörlurar och öronsnäckor ger konsumenter bättre samtal och uppspelning av musik och media. GN-gruppen som grundades 1869 finns i 100 länder och levererar innovation, tillförlitlighet och användarvänliga lösningar. GN har 6500 anställda och rapporterade en årlig omsättning på 13,4 miljarder DKK under 2020. Varumärket Jabra står för cirka 8,7 miljarder DKK och har 1900 anställda. GN får livet att låta bättre och är noterat på Nasdaq Köpenhamn. www.jabra.se © 2021 GN Audio A/S. All rights reserved. Jabra® is a registered trademark of GN Audio A/S. All other trademarks included herein are the property of their respective owners (design and specifications are subject to change without notice).

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.