Connect with us

Marknadsnyheter

Jula satsar på fler outlets

Published

on

Nu står det klart att ytterligare tre nya Jula Outlets öppnar under hösten. Först ut är Kungens Kurva och därefter följer lansering av konceptet i Polen och Norge. – Vi är så glada att nu kunna bredda vår affär ytterligare genom att öppna fler outlets, säger Helena Jansson, Sales Development Manager.

Julas outlets ska stärka Julas position som ett lågprisalternativ och få fler kunder att besöka Jula. Samtidigt är det en viktig del i Julas hållbarhetsarbete då det ger en möjlighet att minimera kassation och förlänga produkters livslängd.

Tredje outleten i Sverige

I samband med att ombyggnationen av varuhuset i Kungens Kurva är klar, öppnar även en Jula Outlet som en del av varuhuset med premiär den 14 oktober.

– Uppbyggnaden av outleten startar redan nästa vecka. Ytan som avsätts i varuhuset är ca 400 m2 med en egen inredning. Sedan är det i mångt och mycket sortimentet som styr upplägget, säger Helena.

Lansering i Norge och Polen

Senare i höst är det dags att lansera Jula Outlet på övriga marknader. Den 21 oktober öppnar en enhet i Wrocslaw, Polen, och den 18 november är det Norges tur då Jula Outlet slår upp portarna i Sandvika. I båda varuhusen ingår outleten som en del av den befintliga varuhusytan.

– Det är ett kul och spännande koncept att jobba med och framför allt skapar det nya fantastiska affärsmöjligheter. Kunden vet aldrig i förväg vad hen kan förväntas hitta på Julas outlets utan ska bli nyfiken och överraskad, och uppleva att hen har gjort ett riktigt fynd. Därför har också våra outlets ett dynamiskt sortiment som skapar nyfikenhet hos kunden, säger Helena.

En satsning på framtiden

– Vi lanserade ett nytt outletkoncept 2019 och våra goda erfarenheter från Skara och Eskilstuna gör att vi nu väljer att gå vidare och introducera outlets i fler varuhus. Vi ser fram emot att få erbjuda det här konceptet även till kunder i Polen och Norge. Den här satsningen gör att vi stärker vår position ytterligare på marknaden och Jula Outlet är en viktig del i vår framtidsplan, säger Joachim Frykberg, CEO.

Initialt marknadsförs Julas nya outlets digitalt på respektive varuhus hemsida.

För ytterligare information

Helena Jansson, Sales Deveplopment Manager, tel +46 73 765 14 19, e-mail helena.jansson@jula.se

Eleonor Eriksson, Communicator, tel + 46 511 685 38, e-mail eleonor.eriksson@jula.se
 

Om Jula

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har företaget utvecklats till en av Sveriges största privatägda koncerner, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Hotell, Miljö och Energi.

Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige. Koncernen har cirka 4000 anställda och 2020 omsattes drygt 9,8 miljarder SEK, med ett resultat om cirka 1,3 miljarder SEK.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung. Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 113 varuhus, 60 i Sverige, 37 i Norge och 16 i Polen.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.