Marknadsnyheter
Kliently inleder samarbete med Barncancerfonden


Nu inleder den juridiska uppstickaren Kliently ett samarbete med Barncancerfonden. Samarbetet innebär att vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till barn med cancer med behov av juridisk rådgivning och stöd nu kan få gratis juridisk rådgivning i Klientlys app.
Barncancerfonden har sedan 2020 erbjudit gratis juridisk rådgivning till vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till barn med cancer genom tjänsten Rättshjälpen. Nu inleder Kliently ett samarbete med Barncancerfonden som innebär att legaltechbolaget kommer att hantera de ärenden som kommer in till Rättshjälpen.
– Vi är så glada över att vi, tillsammans med Barncancerfonden, kan bidra till att försöka underlätta för de som drabbats av barncancer. Barncancerfonden är en fantastisk organisation och med vår app tror vi att vi verkligen kan göra det enkelt för de drabbade att få hjälp i sina ärenden väldigt snabbt, säger Nadja Hatem, grundare och VD hos Kliently.
Genom Barncancerfondens tjänst Rättshjälpen erbjuds vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till barn med cancer, kostnadsfri juridisk rådgivning och stöd i försäkringsärenden samt frågor som rör Försäkringskassan. Rättshjälpen har sedan 2020 lyckats hjälpa flera familjer i ärenden som har resulterat i att de drabbade kunnat få stöd och ersättning både under och efter barnet drabbats av cancer. Idag har 75 barncanceröverlevare och drabbade familjer fått hjälp av Rättshjälpen. Flera av de som tagit hjälp säger att stödet har gjort stor skillnad i deras liv och att de tack vare Rättshjälpen hittat nytt hopp för framtiden. Genom samarbetet erbjuds nu målgruppen ett kostnadsfritt samtal genom Klientlys app för att få juridisk rådgivning.
– I Sverige insjuknar ett barn i cancer varje dag. När en familj drabbas av barncancer vänds allt upp och ned och ingenting blir sig likt. Såväl vardag som ekonomi påverkas. Att behöva lägga tid på att hantera och driva försäkrings- och ersättningsärenden, vare sig det är under sjukdomsperioden eller efter avslutad behandling, kan för många kännas övermäktigt. Där är Rättshjälpen ett viktigt stöd till de drabbade och vi ser fram emot att tack vare Kliently-appen kunna erbjuda lättillgänglig och snabb juridisk hjälp, säger Jessica Runemark, enhetschef för programverksamhet på Barncancerfonden.
Kliently är en app för juridisk rådgivning som kombinerar traditionell juridik med teknologi för att förenkla och tillgängliggöra juridisk hjälp för en bredare massa. Genom appen kan du få hjälp på flera olika språk, vart du än befinner dig och dessutom få prata med en jurist inom 24 timmar. Sedan starten 2022 har tusentals personer från flera olika delar i världen lyckats få hjälp i frågor kring svensk lagstiftning genom Kliently-appen.
– Vårt mål och vår vision har alltid varit att demokratisera den juridiska hjälpen. Vi vill att fler ska kunna få hjälp snabbt och att det framförallt ska vara enkelt att få hjälp. Det är en grundläggande mänsklig rättighet och därför är det också en självklarhet för oss att samarbeta med Barncancerfondens Rättshjälp där långa väntetider och andra hinder ska vara det sista de barncancerdrabbade ska behöva oroa sig över, säger Nadja Hatem, VD hos Kliently.
Samarbetet mellan Kliently och Barncancerfonden börjar redan nu och pågår under hela 2023. Rättshjälpen ingår i det stöd Barncancerfonden erbjuder och är gratis för alla vuxna barncanceröverlevare och föräldrar till ett barn med cancer. Kliently är bl a specialiserade på försäkringsärenden och är Barncancerfonden samarbetspartner.
Nadja Hatemvd och grundare0736264843 nadja@kliently.se
Kliently erbjuder juridisk rådgivning till privatpersoner och småföretag via digitala möten till låg kostnad och på flera olika språk. Kliently lanserades i december 2021. Läs mer på www.kliently.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke