Marknadsnyheter
Kvartalsrapport 1 2022 – vändning till vinst
Koncernen visar ett starkt första kvartal där både omsättning och vinstmarginal växer till nära rekordnivåer.
EBITDA förbättrades Q1 till +2 243 KSEK från ett negativt resultat på 3 207 KSEK Q1 2021. En förbättring med 5 270 KSEK.
Resultatet efter skatt landade på +162 KSEK. Ett rejält lyft från fjolårets – 4 988 KSEK.
Omsättningen uppgick till 32 445 KSEK (22 855 KSEK 2021) under Q1 2022, en ökning med 9 590 KSEK (42%).
Nyckeltal i koncernen, KSEK
Jan-Mar 2022 | Jan-Mar 2021 | |
Omsättning KSEK | 32 445 | 22 855 |
EBITDA KSEK | 2 243 | -3 027 |
Resultat efter skatt KSEK | 162 | -4 988 |
EBITDA marginal % | 6,91% | -13,24% |
Antal utestående aktier vid periodens slut | 118 502 100 | 116 536 683 |
Resultat per aktie SEK | 0,001 | -0,043 |
Soliditet % | 53,17% | 57,85% |
Finansiella kommentarer koncernen, KSEK
– Omsättningen i koncernen ökade med 9 590 KSEK i jämförelse med 2021.
– EBITDA förbättrades med 5 310 KSEK
– Resultatet efter skatt för Q1 gick från – 4 988 KSEK 2021 till ett positivt resultat på 162 KSEK
– Omsättningen i affärsområdet EasyFill Q1 2022 var samma som under 2021. Under Q1 2021 stod försäljning till GSK för ca 20% till en väsentligt lägre marginal. Fokus har legat på att förbättra marginalen och den ökade från ca 20% till över 40%.
Väsentliga händelser under Q1, 2022
Under slutet av kvartalet genomfördes ett antal installationer av TurnLoader Ambient i Tyskland. Bland annat installerades 67 sektioner i en enskild butik. Dessutom installerades 26 sektioner i en Rewe-butik i samarbete med butikshylltillverkaren Umdasch. Installationerna av totalt drygt 130 sektioner genomfördes samtliga under en 10 dagars-period och var lyckade både rent praktiskt och ur kundnöjdhetsperspektiv.
EasyFill skrev under ett centralt samarbetsavtal med den tyska butikskedjan EDEKA. Ett avtal är avgörande för framtida affärer med butikerna i Edeka-kedjan. EDEKA är tysklands största butikskedja med ca 7000 butiker totalt. Som jämförelse har ICA ca 1250 butiker.
Enjoy Sales hade ett starkt kvartal tack vare god lagerplanering, nya kunder och spännande projekt hos befintliga kunder. Upphävandet av restriktionerna från coronapandemin betydde mycket för den ökade orderingången då restauranger och barer fick möjlighet att öppna upp för fullt igen.
Situationen i Ukraina medförde ökad osäkerhet för koncernen då affärsområdena Enjoy Sales (handel med kommersiella kylskåp) och EasyFill (varuexponeringssystem) har nära samarbete med det grekiska bolaget Frigoglass vars enda tillverkning finns i Ryssland. Sanktionerna mot Ryssland innebar att Enjoy Sales inte längre kunde få leverans av kylskåp i slutet av kvartalet och EasyFill inte längre kunde sälja plasthyllor för RotoShelf till Frigoglass Ryssland. Läs mer om följderna av detta under rubriken Väsentliga händelser efter 2022-03-31.
Väsentliga händelser efter 2022-03-31
Leveranser till Enjoy Sales kunder kommer från slutet av maj att lösas via andra välkända och etablerade leverantörer som man även arbetat med sedan tidigare. Eventuellt kommer leveranser att försenas något men den osäkerhet som hängt över verksamheten sedan krigsutbrottet är borta i och med att leveranserna är tryggade.
Många av de bryggeri- och dryckkunder som nyttjar EasyFills hyllsystem i kylskåp har vänt sig till Frigoglass konkurrenter och för EasyFills del har detta medfört att försäljning av bolagets plasthyllor bytt kund från Frigoglass till andra kylskåpstillverkare och sammantaget har Enjoy Sales och EasyFill kommit ur ”krisläget”, som scenariot kunde blivit när kriget drog igång.
Kommentar från tf VD
VINST!
Det är knappt vi vet hur det stavas eller hur man redovisar det men äntligen visar vi alltså vinst, om än blygsam, på sista raden.
Vi har lyckats lyfta omsättningen samtidigt som vi ökat våra marginaler samt sänkt våra kostnader. Det känns såklart fantastiskt roligt att kunna visa ett positivt resultat för Q1.
De åtgärder vi vidtagit och det uttalade fokus som vi haft visar tydligt att vi är på rätt väg. Det finns mycket kvar att göra och min ambition är att vi ska följa upp detta bra Q1 med fler lyckade kvartal för att sluta året på minst breakeven och i förlängningen tjäna bra pengar till oss ägare.
Det har varit ett lagarbete från början till slut och alla har verkligen ansträngt sig för att vi ska lyckas; Ebeco har landat fina ordrar till återförsäljarna på ”vanliga” släpvagnar samtidigt som produktionen av specialvagnarna till MobiHeat gett en god marginalförstärkning.
Enjoy Sales har tuggat på bättre än vanligt och ökat omsättningen och i det närmaste kunnat behålla sin marginal trots en del svårigheter med leveranser och ökade kostnader på transporter. Ett uppdämt behov på marknaden efter pandemin har definitivt hjälp till. För EasyFills del har försäljningen av plasthyllor ökat samtidigt som leveranserna av TurnLoader Ambient genomförts vilket visat sig i resultatet.
Nu ska vi se till att vi fortsätter på den inslagna vägen och det är fortsatt kostnadsmedvetenhet och fokus på ökad försäljning till vettiga marginaler.
Osäkerheten från situationen i Ukraina tror jag att vi kommer att få leva med ytterligare ett tag framöver och vi följer utvecklingen noga, men man kan nog säga att vi haft tur hittills att vi egentligen inte påverkats i någon större utsträckning trots att en av våra största kunder och leverantörer av kylskåp har/hade sin fabrik i Ryssland.
Vi är också väldigt tillfreds med utfallet efter installationerna av TurnLoader Ambient (FIFO-hyllsystem för icke-kylda varor) i Tyskland som vi gjorde i slutat av mars. Teamet gjorde ett hästjobb under 10 dagar och det gjordes installationer på sex olika platser och totalt ca 130 sektioner till olika butiker. Det som stärker oss i tron på produkten är att redan nu, någon vecka efter installationerna, är nya butiker på gång och dessutom fler sektioner till butiker som precis fått sina hyllsystem.
Timing är en viktig aspekt att ta hänsyn till i vår införsäljning och det gäller att träffa rätt i de potentiella kundernas renoveringscykler då de har många olika projekt att ta hänsyn till. Detta gör att det ibland kan ta år mellan besök, intresse och installation och så långa cykler är inget vi är särskilt nöjda med, av förklarliga skäl, och vi försöker hitta vägar för att pricka mer rätt med våra kundkontakter och komma snabbare till beslut, avslut och installation.
Jag vill också kommentera vikten av direktkontakt med de stora centrala organisationerna. Utan det centrala avtal som vi fått i hamn med EDEKA hade vägen framåt varit i princip blockerad. Vi har stora förhoppningar på kombinationen EDEKA, EasyFill och FTC (Food tech campus) då FTC agerar promotor av EasyFills produkter internt hos EDEKA och direkt mot deras butiker.
Vi har även etablerat goda kontakter med REWE-kedjan (ca 3300 butiker i Tyskland) och det kommer att bli spännande att följa den utvecklingen. Den första REWE-butiken med TurnLoader Ambient gjordes i samarbete med det österrikiska bolaget Umdasch. Umdasch är en ledande producent av hyllsystem för butiker och denna installation är det första steget på ett potentiellt djupare samarbete där EasyFills förhoppning är att Umdasch producerar TurnLoader Ambient på licens mot royalty och årlig licensavgift. Det är dock helt avgörande att butiksledet ställer krav på tillverkarna att kunna erbjuda TurnLoader. Det fotarbete som vi gör själva mot butikerna är därför mycket viktigt för att etablera produkten och skapa en efterfrågan.
Jag får ibland frågor från aktieägare om utvecklingen hos COOP OBS Norge och svaret är att de är väldigt nöjda med TurnLoader Multideck och att vi gör leveranser löpande till dem via våra OEM partners. Det handlar dock inte om utrullning till alla butiker på en och samma gång utan leveranser görs i takt med renoveringar och ombyggnationer. COOPs utvärdering av TurnLoader Ambient för icke-kyld dryck avslutas nu i månadsskiftet april/maj och vi ser fram emot deras rapport.
Nu ska vi fira ett lyckat kvartal och knyter näven i fickan och satsar för framtiden.
Tf VD Jens Lidén
Bräcke 2022-05-02
Årsstämma
Årsstämma i EasyFill AB (publ) kommer att hållas i Sollentuna 30 juni 2022 16.00
Granskning av revisor
Rapporten har inte granskats av Bolagets revisor.
Rapportdatum 2022/2023
31/8 Q2 2022
18/11 Q3 2022
23/2 2023 Bokslutskommuniké 2022
För ytterligare information kontakta:
Tf VD: Jens Lidén jens.liden@easyfill.se
Ekonomichef: james.gray@easyfill.se
För mer info besök gärna:
www.easyfill.se
www.easyfillcorporate.com
Resultaträkning Q1
|
Koncernen |
|
Moderbolaget |
||
Belopp i KSEK |
2022-01-01 |
2021-01-01 |
|
2022-01-01 |
2021-01-01 |
|
2022-03-31 |
2021-03-31 |
|
2022-03-31 |
2021-03-31 |
|
|
|
|
|
|
Nettoomsättning |
31 939 |
22 159 |
|
8 823 |
9 255 |
Aktiverat arbete för egen räkning |
506 |
696 |
|
250 |
300 |
|
|
|
|
|
|
|
32 445 |
22 855 |
|
9 073 |
9 555 |
Rörelsens kostnader |
|
|
|
|
|
Handelsvaror |
-21 336 |
-15 414 |
|
-5 114 |
-6 809 |
Övriga externa kostnader |
-3 472 |
-5 345 |
|
-1 356 |
-2 557 |
Personalkostnader |
-5 394 |
-5 123 |
|
-1 128 |
-1 367 |
|
|
|
|
|
|
EBITDA |
2 243 |
-3 027 |
|
1 475 |
-1 178 |
Finansiella kostnader |
|
|
|
|
|
Räntekostnader och liknade kostnader |
-692 |
-544 |
|
-499 |
-377 |
|
|
|
|
|
|
Avskrivning |
-1 389 |
-1 417 |
|
-402 |
-450 |
|
|
|
|
|
|
Resultat efter finansiella kostnader och avskrivning |
162 |
-4 988 |
|
574 |
-2 005 |
Skatt |
0 |
|
|
0 |
|
Koncernbidrag |
0 |
|
|
0 |
|
Resultat för Period |
162 |
-4 988 |
|
574 |
-2 005 |
Balansrapport Q1
|
Koncernen |
|
Moderbolaget |
||
Belopp i KSEK |
2022-03-31 |
2021-12-31 |
|
2022-03-31 |
2021-12-31 |
|
|
|
|
|
|
Anläggningstillgångar |
|
|
|
|
|
Immateriella anläggningstillgångar |
20 954 |
20 526 |
|
20 954 |
20 526 |
Materiella anläggningstillgångar |
7 884 |
8 160 |
|
1 504 |
1 551 |
Finansiella Anläggningstillgångar |
24 433 |
24 433 |
|
59 524 |
59 938 |
Goodwill |
2 954 |
3 804 |
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
Summa anläggningstillgångar |
56 225 |
56 923 |
|
81 982 |
82 015 |
|
|
|
|
|
|
Omsättningstillgångar |
|
|
|
|
|
Varulager |
29 620 |
27 886 |
|
4 808 |
5 192 |
Kundfordringar |
17 378 |
12 845 |
|
8 989 |
5 488 |
Övriga kortfristiga fordringar |
5 429 |
3 887 |
|
8 704 |
9 519 |
Kassa och Bank |
-3 822 |
-3 036 |
|
1 460 |
3 670 |
|
|
|
|
|
|
Summa omsättningstillgångar |
48 605 |
41 582 |
|
23 961 |
23 869 |
|
|
|
|
|
|
SUMMA TILLGÅNGAR |
104 830 |
98 505 |
|
105 943 |
105 884 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EGET KAPITAL OCH SKULDER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktiekapital |
-11 850 |
-11 850 |
|
-11 850 |
-11 850 |
|
|
|
|
|
|
Fond för utvecklingsutgifter |
|
|
|
-11 629 |
-11 264 |
Fritt Eget Kapital |
-45 916 |
-45 137 |
|
-55 848 |
-56 307 |
|
|
|
|
|
|
Summa Eget kapital |
-57 766 |
-56 987 |
|
-79 327 |
-79 421 |
|
|
|
|
|
|
Långfristiga skulder |
-5 681 |
-1 045 |
|
-4 660 |
|
|
|
|
|
|
|
|
-5 681 |
-1 045 |
|
-4 660 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Leverantörsskulder |
-18 783 |
-18 339 |
|
-3 997 |
-6 093 |
Övriga kortfristiga skulder |
-22 600 |
-22 134 |
|
-17 959 |
-20 370 |
|
|
|
|
|
|
SUMMA EGET KAPITAL OCH SKULDER |
-104 830 |
-98 505 |
|
-105 943 |
-105 884 |
Denna information är sådan som EasyFill är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-05-02 09:00 CET.
För mer information kontakta:
Jens Lidén
tf VD
+46 70 660 58 82
jens.liden@easyfill.se
www.easyfill.se
www.easyfillcorporate.com
Kort om EasyFill AB (publ.)
EasyFill AB är en svensk börsnoterad koncern som med patenterade innovationer som bland annat minskar matsvinnet i livsmedelsbutiker.
EasyFill är ett innovationsdrivet bolag med huvudfokus på utveckling av produkter som förenklar hanteringen av varor i butiker och restauranger. Samtliga produkter bolaget tillverkar och säljer är patenterade på de stora marknaderna i världen. Försäljning sker genom egna företag, via återförsäljare samt tillsammans med tillverkare av läskedryckskylskåp och kylmöbeltillverkare som i sin tur säljer sina produkter vidare med EasyFills produkter installerade i runt om i världen.
EasyFill är sedan maj 2007 listat på Spotlight Stockmarket, Stockholm.
Taggar:
Marknadsnyheter
Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder
Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.
– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.
Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.
Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.
De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.
Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.
Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se
Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se
Marknadsnyheter
“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”


Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade.
– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde.
Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans.
– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde.
Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:
– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.
Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228
Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.
Marknadsnyheter
Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt


Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.
Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.
Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.
”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.
Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.
”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.
Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.
”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.
Slow Forest Coffee – 5 fakta:
- Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
- Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
- Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
- Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
- Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.
Mera infomation om Slow Forest Coffee här
Tilläggsinformation:
Janne Lindholm, restaurangchef
janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806
Dani Lindberg, hållbarhetschef
dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000
Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör
johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00
Christa Grönlund, informationschef
christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke