Marie Olsson Nylander i designsamarbete med Ellos

| 8 september, 2021 | 0 kommentarer

Tidigare under höstsäsongen presenterade Ellos ett kommande designsamarbete med Marie Olsson Nylander och nu är kollektionen äntligen live på Ellos site. Marie har designat en uppsättning mattor i höstens mjuka färger som allihop utstrålar samma kreativitet och starka personlighet som Marie själv. ”Samarbetet har varit fantastiskt och lärorikt. Det har tvingat oss att våga gå utanför de kommersiella ramarna och resultatet är något genuint och äkta”, säger Jennifer Åhman, designchef för Ellos Home.

 

Marie Olsson Nylander och Ellos är en lika självklar som överraskande kombination. Vi som har följt Marie har väl knappast kunnat undgå att längta efter att klä in våra hem i hennes gedigna inredningsstil. Att hon nu lanserar en egendesignad kollektion mattor kommer därför som en överraskande present, att det är i samarbete med Ellos är lika självklart och enkelt som att återse en gammal vän.

”Vi har jobbat med riktigt mjuk ull av hög kvalitet. Just ull kan ge många olika texturer – den kan kännas som bomull eller klia, den kan vara sträv. För mig var det viktigt att mattorna skulle vara mjuka och behagliga att sätta fötterna på. Jag ville skapa mattor som jag själv vill ha och som jag ännu inte hittat. Mjuka, härliga texturer med jordnära färger som enkelt smälter in i hemmet. Detaljer som adderar höstkänsla utan att man behöver göra något mer med rummet”, säger Marie Olsson Nylander om kollektionen.

Mattorna är helt i ull och de olika texturerna och färgerna ger en sval och jordnära känsla till kollektionen. När hösten nu sakta letar sig in är vi många som vill skapa en mer ombonande känsla hemma. Ofta behövs det inte mer än att byta ut några detaljer och addera fler textilier, något som inspirerat till kollektionen.

”Att uppdatera hemmet behöver inte kräva särskilt mycket. En ny matta till soffgruppen räcker till exempel långt. Samarbetet med Marie har varit fantastiskt, hon är en så stark kreatör som utmanat oss till att våga gå utanför de kommersiella ramarna. Slutresultatet andas så mycket äkthet – det känns som att man får med sig en stor dos av Maries glädje och kreativitet när man investerar i en matta ur kollektionen. Det går ärligt talat inte att välja en favorit, alla talar sitt eget personliga språk”, säger Jennifer Åhman, designchef för Ellos Home.

Kollektionen lanseras 9:e September och finns då tillgänglig på Ellos.se

För mer information, vänligen kontakta:

[email protected]

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-GPwzGV5YYT

Ellos är en ledande e-handelsaktör för mode, hem och skönhet i Norden. Varumärket Ellos är välkänt och vi har cirka 1,6 miljoner aktiva kunder. I nära relation med våra kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden. På ellos.se hittar du över 400 varumärken för den moderna kvinnan och hennes familj. För oss är kunden alltid i fokus.

ellos.se är den största e-handelsplatsen inom Ellos Group. För mer information om Ellos Group, besök gärna www.ellosgroup.com. Där kan du bland annat läsa mer om vår historia, vårt hållbarhetsarbete och vår vision. Där kan du också söka lediga jobb. Huvudkontoret finns i Borås där företaget grundades 1947.

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *