Connect with us

Marknadsnyheter

Mr Perswall relanserar med ny e-handel och namn

Published

on

Det Boråsbaserade tapetföretaget Mr Perswall lanserar i slutet av mars ny e-handel och  slopar Mr i namnet, detta i samband med en ny varumärkesidentitet och tonalitet. Den nya ehandeln öppnar upp för en friktionsfri direktförsäljning till kund med ett bredare utbud av  betalalternativ.

– Vi vill skapa ett livsstilsvarumärke som inspirerar med noga utvalda designs. För oss är det viktigt att det vi erbjuder är unikt och alltid stilsäkert. Perswall får en helt ny identitet och i allt vi gör vill vi berätta en historia som speglar det personliga, säger Ulrika Sjövall, Business Unit Director på Perswall. 

Lanseringen av den nya e-handeln kommer som ett svar på en alltmer digitaliserad omvärld med höga krav på enkelhet och tillgänglighet. Därför har Perswall bland annat valt att erbjuda kunden fler betalalternativ med Klarna som betallösning. Med nytt leveransalternativ kommer kunderna framöver kunna välja uthämtning hos sitt närmsta postombud.

– Idag är det självklart att inspireras, inreda och handla digitalt så för oss är det viktigt att finnas där våra kunder är. Hela köpupplevelsen ska vara enkel och vårt fokus är alltid att vara relevanta för våra kunder, därav att vi lanserar en uppgraderad e-handel där du måttbeställer dina egna tapeter, säger Ulrika.

Den 29 mars slår Perswall upp portarna till den nya e-handeln där man i ett första skede tydligt fokuserar på den svenska och brittiska marknaden med landsanpassade domäner. Under april planerar Perswall att öppna upp den nya e-handeln globalt.

För mer information, kontakta:

hello@perswall.com

Högupplösta bilder:

https://we.tl/t-clRaiWbmYg

Perswall, grundat 2006, är en global aktör och pionjär inom den digitala tapetbranschen som främjar det individuella och personliga uttrycket. Företaget erbjuder ett brett sortiment av innovativa foto- och designmönster som måttanpassas efter kundens behov. Perswall ingår i Embellence-koncernen tillsammans med varumärkena Boråstapeter, Cole & Son, Wall&Decò och Pappelina.

Om Embellence Group

Embellence Group, grundat 1905 i Borås, är en ledande europeisk aktör inom premiumtapet-segmentet och i framkant internationellt med försäljning i över 90 länder. Våra varumärken inkluderar Cole & Son, Wall&decò, Perswall, Pappelina och Boråstapeter. Embellence Group ska utveckla sin position som ett ledande House of Brands inom heminredning med fokus på premiumvarumärken inom tapet, textilier, mattor och övrig heminredning och driva utvecklingen på en tapet- och heminredningsmarknad i förändring. Målet är att dubbla omsättningen under de närmaste fem åren till 1,2 miljarder kronor genom fortsatt stort fokus på premiumsegmentet, att fortsätta öka andelen internationell nettoomsättning och genom förvärv av internationella aktörer.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys