Mr Perswall relanserar med ny e-handel och namn

| 29 mars, 2021 | 0 kommentarer

Det Boråsbaserade tapetföretaget Mr Perswall lanserar i slutet av mars ny e-handel och  slopar Mr i namnet, detta i samband med en ny varumärkesidentitet och tonalitet. Den nya ehandeln öppnar upp för en friktionsfri direktförsäljning till kund med ett bredare utbud av  betalalternativ.

– Vi vill skapa ett livsstilsvarumärke som inspirerar med noga utvalda designs. För oss är det viktigt att det vi erbjuder är unikt och alltid stilsäkert. Perswall får en helt ny identitet och i allt vi gör vill vi berätta en historia som speglar det personliga, säger Ulrika Sjövall, Business Unit Director på Perswall. 

Lanseringen av den nya e-handeln kommer som ett svar på en alltmer digitaliserad omvärld med höga krav på enkelhet och tillgänglighet. Därför har Perswall bland annat valt att erbjuda kunden fler betalalternativ med Klarna som betallösning. Med nytt leveransalternativ kommer kunderna framöver kunna välja uthämtning hos sitt närmsta postombud.

– Idag är det självklart att inspireras, inreda och handla digitalt så för oss är det viktigt att finnas där våra kunder är. Hela köpupplevelsen ska vara enkel och vårt fokus är alltid att vara relevanta för våra kunder, därav att vi lanserar en uppgraderad e-handel där du måttbeställer dina egna tapeter, säger Ulrika.

Den 29 mars slår Perswall upp portarna till den nya e-handeln där man i ett första skede tydligt fokuserar på den svenska och brittiska marknaden med landsanpassade domäner. Under april planerar Perswall att öppna upp den nya e-handeln globalt.

För mer information, kontakta:

[email protected]

Högupplösta bilder:

https://we.tl/t-clRaiWbmYg

Perswall, grundat 2006, är en global aktör och pionjär inom den digitala tapetbranschen som främjar det individuella och personliga uttrycket. Företaget erbjuder ett brett sortiment av innovativa foto- och designmönster som måttanpassas efter kundens behov. Perswall ingår i Embellence-koncernen tillsammans med varumärkena Boråstapeter, Cole & Son, Wall&Decò och Pappelina.

Om Embellence Group

Embellence Group, grundat 1905 i Borås, är en ledande europeisk aktör inom premiumtapet-segmentet och i framkant internationellt med försäljning i över 90 länder. Våra varumärken inkluderar Cole & Son, Wall&decò, Perswall, Pappelina och Boråstapeter. Embellence Group ska utveckla sin position som ett ledande House of Brands inom heminredning med fokus på premiumvarumärken inom tapet, textilier, mattor och övrig heminredning och driva utvecklingen på en tapet- och heminredningsmarknad i förändring. Målet är att dubbla omsättningen under de närmaste fem åren till 1,2 miljarder kronor genom fortsatt stort fokus på premiumsegmentet, att fortsätta öka andelen internationell nettoomsättning och genom förvärv av internationella aktörer.

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *