Connect with us

Marknadsnyheter

NENT Group och Vectra tecknar distributionsavtal för Viaplay i Polen

Published

on

  • Vectra är Polens största kabel-TV-operatör med 1,7 miljoner kunder
  • Flerårigt avtal gör Viaplay tillgängligt som tilläggsabonnemang
  • Viaplay lanseras i Polen den 3 augusti

Nordic Entertainment Group (NENT Group) och Polens ledande kabel-TV-operatör Vectra har tecknat ett flerårigt distributionsavtal som gör NENT Groups streamingtjänst Viaplay tillgänglig för Vectras 1,7 miljoner kunder. Viaplay lanseras i Polen den 3 augusti med en unik kombination Viaplay Originals, internationella filmer och serier, barninnehåll och direktsänd sport i världsklass såsom Bundesliga fotboll, och Premier League och Formel 1 som tillkommer de närmsta åren.

Från och med den 3 augusti kan Vectras kunder lägga till ett Viaplay-abonnemang till sina TV-, bredbands- och mobilpaket. Viaplay-appen kommer också att finnas tillgänglig i TV Smart 4K Box, Vectras senaste set-top box baserad på Android TV-plattformen. Som Polens största TV-operatör, mätt i antalet abonnenter, lanserade Vectra TV Smart under förra sommaren, vilket ger Vectras kunder möjlighet att ta med sig sina kanaler oavsett var de reser i Polen och inom EU. Från och med lanseringsdagen den 3 augusti, kommer Viaplay att finnas tillgängligt på denna TV Smart-plattform.

Kim Poder, Chief Commercial Officer, NENT Group: “Det här avtalet med Polens största aktör inom kabel-TV visar den starka attraktionskraften som Viaplay har för lokala tittare. Att säkerställa Viaplays breda tillgänglighet är en strategisk prioritet för oss på alla våra marknader, och samarbetet med Vectra kommer att skapa många möjligheter. Vi ser fram emot att välkomna Vectras kunder till vårt unika streamingutbud och att inom kort kunna annonsera ytterligare partnerskap i Polen.”

Tomasz Żurański, VD, Vectra: “Vårt uppdrag är att möta våra kunders förväntningar och att ge dem tillgång till den bästa underhållningen via den senaste teknologin. Vi är väldigt stolta över att vara bland de första operatörerna att ingå ett avtal med Nordic Entertainment Group i Polen. Viaplay är ytterligare en högkalibrig underhållningstjänst i vår produktportfölj. Tack vare TV Smart kan våra kunder ta med sig Viaplay vart de vill i Polen och EU, så länge de har internetuppkoppling.”

I Polen kommer Viaplay att lanseras till priset PLN 34 per månad med ett attraktivt lanseringserbjudande, samt vara tillgängligt genom tredjepartsavtal och abonnemang direkt till kunderna. Tjänsten stöds av ett brett utbud av enheter och plattformer, inklusive smart-TV från Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips och TCL; iOS och Android smarttelefoner och surfplattor; Chromecast och Apple TV; PlayStation 4 och 5, och Xbox One; och PC samt Mac.

Idag har 25 % av Polens 13,8 miljoner hushåll ett streamingabonnemang, med ett snitt på 1,5 abonnemang per streaminghushåll, och båda siffrorna förväntas att signifikant öka i takt med att marknaden mognar under de kommande åren.

I Norden och Baltikum har NENT Group distributionspartnerskap med operatörer och tjänsteleverantörer som Allente, Boxer, Stofa, Waoo och YouSee (Danmark); Elisa (Estland); Allente, DNA, Elisa och Telia (Finland); Tet (Lettland); Allente, Altibox, Get, NextGenTel, RiksTV och Telenor (Norge); och A3, Allente, Bahnhof, Com Hem, Connext TV, Junet, Kalejdo, Mediateknik, Ownit, Sappa, Serverado, Telia och Universal Telecom (Sverige).

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land och i Estland, Lettland och Litauen. Viaplay lanseras i Polen och USA under 2021 och i Nederländerna under 2022, med lansering i ytterligare fyra marknader till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ och ‘NENT B’).

Om Vectra
Vectra Group (www.vectra.pl) is the largest cable operator in Poland. 1.7 million customers currently use the services provided by Vectra Group. The operator’s network covers nearly 4.6 million households. Vectra offers modern TV services, OTT services, fiber-optic Internet, as well as mobile and fixed-line telephone services for home and business use. In addition to the main services, the operator also offers a wide range of additional services. Taking care of the customers
’ needs, Vectra introduces innovative solutions, including: TV Smart 4K BOX set-top box based on Android TV, which allows to connect the world of traditional linear television with the online world. In practice, this means not only the variety of films from one of the largest VOD libraries in Poland or TV channels, as well as access to the largest SVOD services in the world but also countless Android TV applications. And all this available not only in the client’s home, but also outside of it – wherever there is Internet access, both across the country and in the EU. Vectra Groups fiber-optic backbone network is one of the leading national telecommunications infrastructures.

Kontakta oss:
press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 2695)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
nentgroup.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram

Integritetspolicy:
För att läsa NENT Groups integritetspolicy, klicka här

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.