Connect with us

Marknadsnyheter

Ny VD på BNP Paribas Cardif i Norden

Published

on

Åsa Blessner tillträder som ny VD för BNP Paribas Cardif i Norden – BNP Paribas försäkringsgren. ”Vi är glada att Åsa ansluter till oss för att ytterligare utveckla vårt erbjudande i Norden, säger Eirik Winter, VD för BNP Paribas Group i Norden. ”Hennes breda erfarenhet är ett värdefullt tillskott för vår verksamhet i Norden. Ansvarsfull försäkring är en viktig del för våra kunder, för att möta framtiden med säkerhet och förverkliga sina planer.”

Åsa Blessner kommer närmast från Santander Consumer Bank Nordic och har en bred internationell bakgrund från den finansiella sektorn och management consulting med fokus på strategi, digitalisering och affärsutveckling.

Åsa Blessner kommenterar –
”Dagens utmanande ekonomiska läge har ökat behovet av större skydd. Levnadskostnaden är högre och oron kopplat till att förlora sin inkomst är högre. Cardifs fokus på att göra försäkring mer tillgängligt är viktigt för kunder idag. Hur vi lever våra liv (och konsumerar) utvecklas. Nya behov för försäkringsskydd skapas, försäkringsprodukterna och villkoren
 måste vara lätta att förstå och skapa bra värde för kunden. Försäkring går även mot att bli alltmer integrerat i våra kunders och partners köpresa, och tecknande av en försäkring måste vara snabbt och lätt. Vi kommer att sträva efter att förbättra kundupplevelsen ytterligare.
Cardifs globala nätverk och expertisen inom försäkringsvetenskap och analys är en fantastisk resurs för att se trender och identifiera möjligheter. Jag ser fram emot att lära känna teamet och utveckla framtidens försäkringserbjudande tillsammans med våra partners.”

”Jag vill även passa på att tacka Jacques Faverol för att ha byggt upp Paribas Cardif verksamhet i Norden och önska honom all lycka till framöver”, säger Eirik Winter.

Åsa Blessner tillträder som VD på BNP Paribas Cardif i Norden den 5 december.

Jennie Casselborg
Head of Communications & Company Engagement -Nordic Region
[email protected]

BNP Paribas Cardif utgör försäkringsgrenen av den internationella bankkoncernen BNP Paribas, den största banken i den Europeiska Unionen. BNP Paribas Cardif har närmare 100 miljoner försäkringstagare världen över, och är idag även världsledande inom låneskydd. BNP Paribas Cardif har funnits på den nordiska marknaden i över 20 år. De 125 anställda på kontoren i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn och Oslo arbetar kontinuerligt med att hela tiden ligga i framkant och hitta nya lösningar för att stärka samarbeten och kundvärden. BNP Paribas Cardif jobbar enligt en b2b2c-modell, vilket innebär att det alltid finns en partner som mellanhand och att slutkunden är deras gemensamma. Med en kombination av expertis, engagemang och teknologi skapar och utvecklar de tillsammans med sina partners produkter och tjänster som genererar ett mervärde.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Cint Group redovisar lägre omsättning än förväntat, påverkat av makroekonomiska faktorer och högre andel reverseringar

Published

on

By

Nettoomsättningen för det fjärde kvartalet 2022 uppgick till cirka 80,3 MEUR jämfört med 44,8 MEUR samma kvartal föregående år. På proformabasis1 ökade nettoomsättningen med cirka 5,3 procent och 0,1 procent exklusive valutaeffekter.  

Den oförändrade nettoomsättningen proforma (exklusive valutaeffekter) under kvartalet jämfört med föregående år påverkades av:

  • Makroekonomiska faktorer, vilka fortsatt gjorde många kunder försiktiga med att påbörja nya projekt under kvartalet; en utveckling vi noterat på nästan samtliga geografiska marknader, kundsegment och kunder.
  • Betydligt högre andel reverseringar jämfört med tidigare kvartal. Sedan mitten av 2022 har branschen noterat en markant ökning av bedrägerier med en betydligt ökad andel reverseringar från den ”typiska” nivån om cirka 5 procent. Ökningen i andelen reverseringar under det fjärde kvartalet 2022 jämfört med samma kvartal 2021 hade en negativ inverkan på omsättningstillväxten med cirka 5 procentenheter.

Reverseringar (dvs. levererade enkätsvar som bedöms bedrägliga) är en branschövergripande företeelse. I egenskap av en ledande aktör inom branschen har Cint tagit initiativ till att sammanföra relevanta aktörer för att adressera frågan. I tillägg till detta arbetar vi på att förbättra vår tekniska lösning för att bättre kunna identifiera och förebygga bedrägerier. Dessa initiativ kommer bidra till att ta oss tillbaka ned till mer normaliserade nivåer av reverseringar.

Bruttomarginalen uppgick till cirka 60,6 procent och justerad EBITDA uppgick till cirka 13,5 MEUR, med en justerad EBITDA-marginal om 16,8 procent i kvartalet. Bruttomarginalen proforma i fjärde kvartalet 2021 uppgick till 62,0 procent och justerad EBITDA proforma uppgick till 11,5 MEUR, motsvarande en EBITDA-marginal om 15,2 procent.

“Att återfå tillväxtmomentum är vår högsta prioritet. Vi har därför fokuserat ytterligare på våra kommersiella insatser samt på tekniska och branschgemensamma initiativ för att bekämpa bedrägerier”, kommenterar Tom Buehlmann, VD.

Alla siffror i detta pressmeddelande är preliminära och oreviderade. Cint kommer att publicera helårsrapporten för 2022 klockan 08.00 den 22 februari 2023.

           1) Proformasiffrorna omfattar Cint organisk och Lucid och exkluderar intäkter hänförliga till Ryssland.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Patrik Linzenbold, Head of IR                                                                 Olivier Lefranc, CFO                     
Tel: +46 708 252 630                                                                              Tel: +33 6 15 01 00 55
Email: [email protected]                                                          Email: [email protected]

Denna information är sådan information som Cint Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonerna ovan, för offentliggörande den 2 februari 2023 kl. 22:50 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Reklam som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2022

Published

on

By

Under torsdagen den 2 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2022 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Gry Forssell och bjöd på härlig underhållning av Molly Hammar, galamiddag och hyllning av kommunikation som skapat effekt. Mest prisade annonsör blev McDonald’s tätt följd av Barncancerfonden och IKEA. Byrån som kammade hem flest watt var NORD DDB Stockholm följd av Åkestam Holst NoA och Garbergs. 

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och belönar kommunikation som gett bevisad effekt. De nominerade bidragen bidrar dessutom till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta. 

Totalt delades 29 priser ut i valörerna 100-, 75- och 50-watt. 
 

Annonsörer med flest watt: 
200-watt, McDonald’s 
175-watt, Barncancerfonden 
175-watt, IKEA/IKEA B2B  

Byråer med flest watt: 
625-watt, NORD DDB Stockholm 
275-watt, Åkestam Holst NoA 
250-watt, Garbergs 

Här är alla vinnare i 100-wattaren 2022 

Employer Branding & Rekrytering  
100-watt, The 3D printed meatballs, IKEA, INGO 
75-watt, Ett land värt att försvara, Försvarsmakten, NORD DDB Stockholm 
50-watt, Qamcom Anywhere, Qamcom, CLVL Design 

Framsiktigt 
100-watt, Gotlands fulaste gräsmatta, Region Gotland, Differ Agency 
75-watt, The Golden Number, McDonald’s, NORD DDB Stockholm 
50-watt, Skins for charity, Ronald McDonald Barnfond, NORD DDB Stockholm 

Företag 
100-watt, Seattle’s scariest meeting rooms, Mentimeter, NORD DDB Stockholm 
75-watt, Tillsammans hittar vi möjligheter, IKEA B2B, BKRY NoA
50-watt, Transforming Society Together, Sweco, Spotlight 

Ideellt & Välgörenhet 
100-watt, Bara 403 dagar kvar, Barncancerfonden, Garbergs/Carat 
75-watt, Partiblomman, Majblomman, Forsman & Bodenfors 
50-watt, Skins for charity, Ronald McDonald Barnfond, NORD DDB Stockholm 

Internationellt 
100-watt, No Compromises, Polestar, Forsman & Bodenfors 
75-watt, Hva enn du vil, Lyko, Åkestam Holst NoA 
50-watt, Think Beyond, Vattenfall, NORD DDB Stockholm 

Konsument  
100-watt, Svensk kyckling som du aldrig sett den förut, Max Burgers, Åkestam Holst NoA 
75-watt, Sån är Lidl, Lidl, Garbergs 
50-watt, Länge Leve Jorden, Lantmännen, NORD DDB Stockholm 

Långsiktigt 
100-watt, Pantamera, Returpack/Pantamera, Scream/Granath 
75-watt, Barn och cancer hör inte ihop, Barncancerfonden, Garbergs/Carat 
50-watt, Stora nog att göra skillnad, McDonald’s, NORD DDB Stockholm 

Samhälle & Opinion 
100-watt, Stoppa Kattastrofen, Djurskyddet Sverige, New Normal 
75-watt, Tankebanor, SVT, KWD Studio 
50-watt, Ett land värt att försvara, Försvarsmakten, NORD DDB Stockholm 

Strategisk Design 
100-watt, Yipin – varumärkesarbete, Yipin, Designkontoret Silver 
75-watt, Absolut redesign, The Absolut Company, Brand Union Sthlm 
50-watt, Ellen – varumärkesarbete, Ellen, Designkontoret Silver 

100-fattaren (i den här kategorin delades endast 100- och 75-watt ut) 
100-watt, Livsviktiga Snack, Suicide Zero, Åkestam Holst NoA 
75-watt, Öppna dörren för Sveriges unga, McDonald’s, NORD DDB Stockholm 

Läs mer om alla vinnare här

   

För mer information vänligen kontakta:  
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, Sveriges Annonsörer 
070-350 22 81, [email protected]

   

Om 100-wattaren:
100-wattaren är en tävling i mätbara resultat på kommunikationsinsatser. 100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. De nominerade bidragen bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta, och de inspirerar andra till att utveckla såväl sin kommunikation som hur denna mäts och utvärderas. Läs mer på 100wattaren.se.

Om Sveriges Annonsörer:
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation. Läs gärna mer på sverigesannonsorer.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 02.02.2023

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
02.02.2023 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 02.02.2023 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

146 827

11,01

1 616 095,42

CEUX

154 662

11,03

1 705 343,23

TQEX

18 842

11,04

 208 086,28

XSTO

141 941

11,04

1 567 450,28

XCSE

16 916

11,01

 186 202,41

Summa

 479 188

11,03

5 283 177,62

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,3031 och DKK till EUR 7,4405

** Avrundat till två decimaler

Den 18 juli 2022 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 1,5 md euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2022. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 11 227 854 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 6 073 651 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Citigroup Global Markets Europe AG

För ytterligare information:

Matti Ahokas, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 8011
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller [email protected]

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.