Connect with us

Marknadsnyheter

Polarn O. Pyret utökar satsningen på tillväxt online

Published

on

må, nov 13, 2017 10:00 CET

RNB-ägda Polarn O. Pyret, som under det senaste året vuxit sin e-handel i Sverige med 30% och satsat stort på omnikanal och digital utveckling, inleder nu ett exklusivt samarbete med Boozt.com där de första produkterna kommer att bli tillgängliga från och med höstkollektionen 2018.

RNB och Polarn O. Pyret har under det senaste året satsat på att utveckla verksamheternas digitala plattformar för att bättre möta kraven från dagens kunder. Resultatet är en stark tillväxt för e-com inom koncernen med en ökning på hela 43% jämfört med föregående år, vilket är mer än tre gånger så mycket som klädmarknaden online ökat under perioden enligt E-barometern.

Nu tar Polarn O. Pyret nästa steg för att ytterligare öka tillgängligheten och stärka tillväxten online genom att inleda ett samarbete med Boozt.com. Boozt.com är en snabbt växande marknadsplats för mode med en stark position i Norden.

Genom samarbetet utökas valmöjligheterna för konsumenterna – de kan välja att handla Polarn O. Pyrets kläder i dess egna kanaler med de fördelar som det innebär i form av bl.a. service, expertis och förmånsprogram eller via boozt.com, med ett urval på över 600 varumärken. Samarbetet innebär att Boozt.com blir en exklusiv partner till Polarn O. Pyret som ett komplement till den egna retailverksamheten och ett sätt att etablera sig på nya marknader.

”Genom samarbetet med Boozt stärker vi Polarn O. Pyrets position ytterligare.”, säger Magnus Håkansson, vd och koncernchef RNB RETAIL AND BRANDS.

I och med samarbetet lanseras Polarn O. Pyret i Danmark, en marknad där bolaget ännu inte har några fysiska butiker, men där bedömningen är att det finns en stor potential.

”Boozt gör ett fantastiskt fint jobb på den nordiska marknaden med kombinationen av ledande varumärken och snabba leveranser. Det, tillsammans med sin starka position inom barnkläder i Danmark, gör att vi ser Boozt som en utmärkt partner.”, säger Nanna Hedlund, vd Polarn O. Pyret.

”Samarbetet med Polarn O. Pyret innebär ett viktigt komplement till vårt utbud av varumärken inom barnkläder och exklusiviteten ger oss en unik och ledande position på den nordiska marknaden.”, säger Hermann Haraldsson, Koncernchef för Boozt AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nanna Hedlund, vd Polarn O Pyret AB

Tfn: 08-410 521 77, 0768 87 21 77, e-post:
nanna.hedlund@polarnopyret.rnb.se

Magnus Håkansson, CEO, RNB RETAIL AND BRANDS AB

Tfn: 08-410 520 02, 0768 87 20 02, e-post:
magnus.hakansson@rnb.se

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik med fokus på service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs i huvudsak i Skandinavien genom butikskoncepten Brothers och Polarn O. Pyret, samt i butiker på varuhusen NK i Stockholm och Göteborg. RNB RETAIL AND BRANDS har verksamhet i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys