PRESSMEDDELANDE – NYHETER FRÅN BOLAGET

| 6 september, 2021 | 0 kommentarer

Sound Dimension meddelar sina kommande investerarevent som kommer att äga rum under den återstående delen av teckningssperioden (fram till måndag den 13:e september, inkl.).

 Tisdag, 7:e september kl. 20:30-20:55 (kväll): Aktiespararna (på Svenska)

Sound Dimension kommer att delta i ” Aktiedagen Stockholm” (digitalt).
Få tillgång till sändningen här: https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/aktiedagen-stockholm-7-september-2021-digitalt-evenemang Efter eventet kommer inspelningen att finnas tillgänglig här: www.aktiespararna.se/tv/evenemang.

Onsdag, 8:e september kl. 10:00-10:30 (morgon): Finwire Live (på svenska)

Sound Dimension kommer att presentera bolaget på Finwire Live med efterföljande frågor och svar. Gå till eventet på Finwire: https://www.finwire.tv/webcast/sound-dimension/presentation/
Efter eventet kommer inspelningen att finnas tillgänglig på FinwireTVs Youtube-kanal: https://www.youtube.com/c/FinWireMediaSE

 Torsdag, 9:e september kl. 10:00-10:10 (morgon): TV-intervju i Nyhetsbyrån Direkt (på svenska)

Intervju med Sound Dimension, intervjuare Adam Wahlfeldt.
Få tillgång till eventet på Direkt Studios Youtube-kanal, här: https://www.youtube.com/c/DirektStudios/featured
Efter eventet kommer inspelningen att vara tillgänglig på Direkts Youtube-kanal (samma länk som ovan)

 Torsdag, 9:e september kl. 16:00-16:30 (eftermiddag): Intervju genomförd av Dansk Aktionærforening (på engelska)

Sound Dimension presenteras under ledning av moderator Mikael Bak, VD för Dansk Aktionærforening.
Få tillgång till eventet på Dansk Aktionærforenings websida: : https://shareholders.dk
Efter eventet kommer inspelningen att vara tillgänglig på DAF:s Youtube-kanal: https://www.youtube.com/c/DanskAktion%C3%A6rforeningDAF

Länkar till eventen kommer finnas tillgänglig på Sound Dimensions investerarsida:
https://sounddimension.se/ipo-2021/. Presentationer kommer att spelas in och finnas tillgängliga hos respektive mediepartner för varje event och därefter även på https://sounddimension.se/ipo-2021/

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Bergdahl, VD e-mail: [email protected] phone: +46 76-601 05 31
Kristoffer Lippert, Gemstone Capital e-mail: [email protected] phone: +45 27 85 54 44

Kort om Sound Dimension:

Sound Dimension är under notering på Spotlight Stock Market. Mer information om börsnoteringen finns på https://sounddimension.se/ipo-2021

Sound Dimension har utvecklat patenterade och prisbelönta tekniska lösningar som kombinerar ljudteknik med artificiell intelligens (AI). Företaget utvecklar, säljer och licensierar sin AiFi (kort för Artificial Inteligence Fidelity)-teknologi. Målsättningen är att göra det möjligt att ansluta högtalare – oavsett modell, märke, ålder, till en enhetlig ljudupplevelse, styrd av en app och optimerad av AI. Den ultimata målsättningen är att upprätta en ny de facto-standard för ljud. Bolaget grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad, Sverige.