Connect with us

Marknadsnyheter

Prostatype Genomics rekryterar Steven Gaal som President för Prostatype Genomics Inc., USA

Published

on

Prostatype Genomics AB har rekryterat Steven Gaal till rollen som President för företagets helägda dotterbolag, Prostatype Genomics Inc. Stevens uppgift blir att etablera och lansera Prostatype®, företagets gentest för att bedöma aggressiviteten av prostatacancer hos patienter, på den amerikanska marknaden. Steve har över 18 års erfarenhet från ledande positioner inom försäljning av cancerdiagnostiska verktyg och tjänster och börjar sin anställning hos Prostatype Genomics Inc. med omedelbar verkan.

Steven kommer till Prostatype Genomics Inc. med lång erfarenhet av genomisk testning. Steven har erfarenhet av att arbeta i både nystartade och mer etablerade företag. Han har haft ledande befattningar inom USLABS (uppköpt av LabCorp), P4Diagnostix och nu senast SkylineDx. Som försälningschef på MDxHealth var Steven avgörande i lanseringen av ConfirmMDx för prostatacancer och SelectMDx för prostatacancer till USA-baserade urologer.

Prostatype Genomics VD Fredrik Persson kommenterar: ”Vi har genomgått en omfattande och noggrann rekryteringsprocess där vi haft förmånen att träffa många erfarna och kompetenta kandidater med bred erfarenhet från den amerikanska marknaden. Den första rekryteringen i USA kommer att vara avgörande för hur väl vi lyckas bygga den amerikanska organisationen och hur snabbt vi kan lansera Prostatype® på marknaden. I slutänden var valet av Steven enkelt, inte minst med tanke på hans erfarenhet av att arbeta med prognostiska biomarkörer i USA och de resultat han har visat. Rekryteringen av Steven är naturligtvis ett avgörande steg i vår lansering i USA och därmed ett stort och viktigt steg för Prostatype Genomics vidare utveckling.”

Steven Gaal säger: ”Det är mycket spännande att få introducera Prostatype® på den amerikanska marknaden, där det redan finns utbredd och många års klinisk erfarenhet av prognostiska gentester för prostatacancer. Amerikanska läkare, betalare och patienter är bekanta med prognostisk biomarkörer, vilket gör lanseringen av Prostatype® väldigt spännande. Jag är övertygad om att min erfarenhet från att ha arbetat framgångsrikt med biomarkörer kommer att vara en viktig tillgång för Prostatype Genomics. Jag kommer initialt att fokusera på att uppfylla de nödvändiga kraven för att uppnå ersättning från Medicare och försäkringsbolag  samt etablera samarbete med en CLIA-godkänd laboratoriepartner för att tillhandahålla Prostatype® som det klass-ledande test det är.

”Med styrelsens och ledningens långa erfarenhet av den amerikanska marknaden tog vi tidigt beslutet att etablera Prostatype® i USA som ett LDT (Laboratory Developed Test)-test och att samarbeta med en etablerad laboratoriepartner för att påskynda kommersialiseringsprocessen. Det finns exceptionella möjligheter att initiera ett samarbete med en attraktiv partner som kommer att gynna båda parter. Förutom storleken på den amerikanska marknaden är ersättning för prognostiska biomarkörer väl etablerat i USA, vilket förstås är attraktivt för våra investerare. Det faktum att prognostiska biomarkörer ingår i nationella riktlinjer och ersätts av Medicare och de flesta försäkringsbolag gör att förutsättningarna för etablering i USA mycket lovande”, fortsätter Fredrik Persson.

”Sammanfattningsvis kan vi konstatera att vi i och med rekryteringen av Steven Gaal har tagit ett viktigt steg mot att positionera Prostatype Genomics i USA, där offentliga och privata försäkringssystem redan ersätter liknande tester. Vår affärsmodell i USA har redan tilldragit sig stort intresse från potentiella kommersiella partners och vi kommer att intensifiera arbetet med att välja rätt långsiktig partner. Stevens nätverk och erfarenhet kommer naturligtvis att ha stor betydelse i det arbetet. Den kommersiella risken med USA-lanseringen är därför låg då den fortsatta processen kommer med en relativt låg prislapp, medan den kommersiella uppsidan är betydande”, avslutar Fredrik Persson.

Nicklas Rosendal

Presskontact
[email protected]

Certified Advisor

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, 011-32 30 732, [email protected]

Prostatype® är ett gentest som finns tillgängligt för patienter och behandlande urologer som ett kompletterande beslutsunderlag inför frågeställningen behandling eller inte behandling av prostatacancer. Testet är utvecklat av en forskargrupp på Karolinska Institutet och tillhandahålls av Prostatype Genomics AB.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Ellos Fashion satsar på underkläder – ”Vi kan erbjuda en bredd bland trend, sortiment och storlek som få andra”

Published

on

By

Den senaste underklädeskollektionen från Ellos Fashion är startskottet för företagets storsatsning på underkläder. Kollektionen kommer i svart spets och med ett brett utbud av storlekar och varumärken. Här finns något för alla kroppar – ”Det som gör oss unika är att vi kan erbjuda en bredd bland trend, sortiment och storlekar som få andra aktörer kan”, säger Johan Kromer, inköpsdirektör på Ellos.

Klassisk, svart spets. Visst gör den något med oss? Ha-begäret tänds instinktivt – vem lockas inte av tanken på en enhetlig, stilren underklädesgarderob, som dessutom sitter som den ska? Ellos senaste kollektion av underkläder sammanfattar alla våra drömmar om ett klassiskt, matchande set. Och när vi väl gläntat på dörren kan vi inte få nog av Ellos utbud av så väl storlekar som trender och färger – med serier som sträcker sig i kupstorlek från A-G finns det verkligen något för de flesta.

”Vi är väldigt duktiga på underkläder och har möjligheten att ta fram många olika passformer, trender och storlekar. Eftersom vi är en e-handel behöver vi inte hålla igen lika mycket som en fysisk butik – när vi tar fram kollektioner kan vi göra det åt de allra flesta kvinnokroppar”, säger Karin Verdoes, designchef på Ellos Fashion.

”Ge dig själv fjärilar i magen” är budskapet i kampanjen. Kollektionen rör sig kravlöst och enkelt mellan olika feminina detaljer. Här visar Ellos att de är en go-to-destination för underkläder – med en klassisk grund i svart spets. Underkläderna passar för livets alla situationer, oavsett om det handlar om den perfekta bh:n att ha till t-shirt eller spets inför en fest. Med rätt passform och komfort ligger underkläderna som en grund för resten av en outfit, som en trygghet under dagens gång helt enkelt. Under våren kommer vi få se än fler kollektioner från Ellos, underkläder i basfärger och underkläder i trendiga utföranden.

”Några av våra storsäljande produkter är Cecilia, Jocelyn och Rylee. Här har vi lagt extra mycket omtanke kring passform och design för att skapa produkter som våra kunder känner sig fina och bekväma i och gärna köper igen. Samtidigt vill vi lyfta de varumärken som vi erbjuder – Chantelle, Triumph, Sloggi, Swegmark och Abecita. Under våren kommer vi dessutom lansera ytterligare varumärken för att bredda sortimentet än mer. Vi har noga kurerat vårt sortiment för att vara den där självklara destinationen när du behöver – eller vill unna dig – nya underkläder”, säger Karin Verdoes.

Hela kampanjen och allt i kollektionen hittar du på Ellos site från och med den 8 februari.

För mer information, vänligen kontakta:

[email protected]

Kampanjbilder:  https://we.tl/t-ZFSNDnYZnM

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

www.ellosgroup.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mackmyra Destination och rökigt destillat vinner guld

Published

on

By

Mackmyra Svensk Whisky belönas med två prestigefyllda guldmedaljer i klasserna Best Single Malt Whisky, samt för Best New make & Young spirit av World Whiskies Awards 2023.

Mackmyra Destination, en limiterad utgåva med tydlig karaktär ifrån portvinsfat belönas med guldmedalj och uppmärksammas återigen för dess komplexitet, tydliga profil och välbalanserade sammansättning av varsamt lagrad whisky.

Även det extra rökiga receptet väcker extra stor uppskattning under årets tävling. Efter år av utveckling, analyser och förfining  belönas Mackmyras destillat även det med en guldmedalj.

Vi ställde upp med två vätskor, i två kategorier och vinner två guldmedaljer. Det får vi vara rätt nöjda med. Detta är kvittot på att Mackmyra-teamet hela tiden utvecklas och levererar sprit och upplevelser i toppklass.

Lii Johnson, Blender Mackmyra Svensk Whisky

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Patrick Björsjö, Head of marketing & customer experience, +46 705 70 12 72, [email protected]

Om Mackmyra Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även ekologisk gin. Välkommen till Mackmyra.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

UW Health beställer två WasteLog™-system

Published

on

By

University of Wisconsin Hospital and Clinics, UW Health, har beställt två WasteLog™-system till sitt center i Madison. Teamet som arbetar med förebyggande av narkotikasvinn vid UW Health kommer att genomföra en utvärdering av de första två enheterna för att fastställa bästa praxis och arbetsflöden. En framgångsrik utvärdering kommer att leda till ytterligare beställningar av WasteLog™ för andra anläggningar inom UW Health.

WasteLog™ kommer i första hand att användas för verifiering av returnerade narkotiska läkemedel från avdelningar med hög risk och stor användning. Kontroll av läkemedelsavfall är en viktig del i hanteringen av läkemedelssvinn, ett växande problem inom det amerikanska hälsovårdssystemet.

WasteLog™-systemet kommer också att användas för ett pilotprogram med Heliometrics analysprogram. All data från WasteLog™ kommer att tillhandahållas elektroniskt till Heliometrics för att inkluderas i deras algoritmer som används för att upptäcka läkemedelssvinn. Detta tillför data som idag saknas för att komplettera analysen.

”Denna WasteLog™-order ger Pharmacolog en möjlighet att vara en del av ett prestigefyllt universitetssjukhus och tillhandahålla värdefull information för att förbättra sjukhusets program för att förhindra läkemedelssvinn” säger Steve Maiorano, säljchef, Pharmacolog USA Inc.

För mer information kontakta:

Per Persson, VD

E-post: [email protected]
Tel: 073-746 44 61

Om Pharmacolog

Pharmacolog tillhandahåller lösningar och produkter som förbättrar effektiviteten och säkerheten vid beredning av injicerbara läkemedel. Vårt mål är att hjälpa till att förhindra medicineringsfel och säkerställa maximal läkemedelseffekt vid behandling av patienter med kraftfulla men potentiellt skadliga injicerbara läkemedel. Pharmacologs produkter hjälper personal på apotek och sjukhusavdelningar att minimera risken för fel i beredningsprocessen. Genom att kontrollera att läkemedel och narkotika som används vid kirurgi inte har manipulerats bidrar våra lösningar också på ett avgörande sätt till att förhindra att läkemedel hamnar i fel händer.

Följande varumärken ägs och skyddas av Pharmacolog i Uppsala AB: Pharmacolog™-logotyp, DrugLog™, WasteLog™, PrepLog™ och Pharmacolog Dashboard™.

Ytterligare information avseende bolaget finns på https://pharmacolog.com/.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 15 50 eller via [email protected]

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.