Marknadsnyheter
RÄTTELSE: Saknad MAR-etikett i tidigare pressmeddelande – ”Båtförsäkringskunderna uppskattar erbjudandet från Willis Towers Watson”
Willis Towers Watson (WTW) började för en dryg vecka sedan att rulla ut digitala online-avtal till sina båtförsäkringskunder i Frankrike med erbjudandet om försäkringspremiereduktion och självriskeliminering vid installation av en C-pod mini. Av de 1 919 kunder som hittills har slutfört den digitala avtalsprocessen har 1 909 kunder antagit erbjudandet – det vill säga över 99%. Alla nya kunder och alla kunder som förlänger sina båtförsäkringar behöver använda online-avtalet vid förlängning och inom kommande de veckorna kommer över 60 000 kunder att fatta ett aktivt och informerat beslut om erbjudandet.
CSEC offentliggjorde det exklusiva samarbetet med WTW, världens tredje största försäkringsförmedlare, den 14 april. Syftet med samarbetet är att ge kunderna trygghet och spara pengar samtidigt som kostnaderna för skadeersättningar minskar. WTW förmedlar försäkringar för försäkringsbolagen Allianz och AXA och beslutet att välja C-pod mini fattades gemensamt av de tre bolagen. Priset för C-pod mini är EUR 149. Premiereduktionen med en C-pod mini installerad är 10% med en försäkring från Allianz i botten och 5% i med AXA.
För att säkerställa erbjudandet om premiereduktion och självriskeliminering effektiv når alla kunder beslutade WTW att lansera online-avtal som det enda sättet att upprätta nya avtal och förlänga befintliga försäkringsavtal. Efter en viss inledande försening påbörjade WTW utrullningen av online-avtalen för en dryg vecka sedan. Utrullningen görs stegvis för att säkerställa att allt fungerar tekniskt.
Hittills har 2 900 kunder fått mejl med länk till online-avtalet. Av dessa har 1 919 kunder hunnit slutföra avtalsprocessen, varav 1 909 har valt att anta erbjudandet som kräver installation av C-pod mini; det vill säga över 99% har tackat ja till erbjudandet. De kunder som hittills bjudits in att förlänga sina avtal online är representativa för kunderna i stort i termer av storlek på försäkringspremie. Inom de kommande veckorna kommer samtliga drygt 60 000 försäkringskunder som behöver förlänga sina avtal online fatta ett informerat beslut om erbjudandet.
– Övergången till online-avtal är en stor förändring på den franska försäkringsmarknaden, säger Eben Martin, exportförsäljningschef. Vi är mycket glada att det ser ut att fungera bra även om lanseringen försenades några veckor. Och vi är förstås ännu gladare att så många väljer C-pod mini för att känna trygghet och spara pengar på sänkt premie.
Denna information är sådan information som C Security Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning MAR. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-13 kl. 18:00 CET.
Presskontakt
Sara Torgnysdotter
Kommunikationsansvarig C Security Systems AB
E: sara@csec.group
M: +46 70 919 91 44
Om C Security Systems AB (publ)
IoT-bolaget C Security Systems, baserat i Stockholm, utvecklar, marknadsför och säljer högteknologiska skydds- och övervakningssystem på den globala marknaden under varumärkena Spåra och C-pod. Vår affärsidé är att skapa trygghet och förenkla för människor och företag genom att erbjuda smarta sensorsystem för att skydda människor, djur och rörliga tillgångar.
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke