Marknadsnyheter
Rugvista utvecklar sin varumärkesposition och lanserar kommunikationsplattformen ”Set the Scene”
Rugvista fortsätter att utveckla sin varumärkesposition med ambitionen att skapa långsiktiga kundrelationer samt attrahera fler kunder på bolagets viktigaste marknader. Positioneringen bygger på ledorden ”expertis”, ”trovärdigt” och ”bekvämt”. Kommunikationsplattformen ”Set the Scene” är grunden för Rugvistas satsning och en uppdaterad grafisk profil är det första steget i strategin.
”För att ta nästa steg mot målet att vara navet för den europeiska mattbranschen behöver vi utveckla ett tydligt och välkänt varumärke. Vår uppdaterade varumärkesposition förtydligar än mer vad vi vill erbjuda våra kunder och den nya grafiska profilen knyter an till hantverket bakom våra produkter vilket vi tycker är viktigt. Den uppdaterade grafiska profilen är bara det första steget men något som vi är stolta över att nu lansera externt.” säger Michael Lindskog, VD på Rugvista.
Med kommunikationsplattformen ”Set the Scene” vill Rugvista berika kunderbjudandet och inspirera kunder till att skapa personliga miljöer och hem att älska.
”Även om få av oss tänker på det, så är det mattan som på ett subtilt men ändå tveklöst sätt, sätter stämningen i ett rum. En rätt vald matta binder ihop inredningen och får delarna i rummet att harmoniera med varandra. Oavsett vilken stil man vill skapa så faller allt enklare på plats om man startar från grunden, det vill säga nedifrån och upp. Vi vill lyfta mattans roll som scenen där livet händer”, säger Ulrika Klinkert, CMO på Rugvista.
Rugvista har jobbat med mattor i snart 20 år, och merparten av Rugvistas produkter består av egenutvecklade designs eller designs som är exklusiva för Rugvista. ”Medan kundpreferenser varierar beroende på målgrupp och marknad så är vårt fokus fast – pålitlig kvalitet i alla delar av vårt erbjudande, samt att vara lyhörda för vad kunderna efterfrågar. Vi brinner passionerat för mattor, vilket vi hoppas att vår nya kommunikationsplattform kan visa”, fortsätter Ulrika.
Den nya kommunikationsplattformen är framtagen i samarbete med den kreativa duon Petter Ödeen och Per Forssberg. Utrullningen av kommunikationsplattformen kommer att ske löpande under våren med den nya logotypen som första steg och därefter följer nytt bild- och textmaterial samt kontinuerlig uppdatering av hemsidan.
För mer inspiration hänvisar vi till www.instagram.com/rugvista, www.facebook.com/rugvista, www.pinterest.se/rugvista samt hälsar välkommen till vår webbutik www.rugvista.se och vårt showroom på köpcentrumet Emporia Malmö.
Kontaktinformation
Ulrika Klinkert, CMO
Ulrika.klinkert@rugvista.se
Michael Lindskog, CEO
Michael.Lindskog@rugvista.se
InvestorRelations@rugvistagroup.com
Om Rugvista
Rugvista är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare. Rugvista säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista erbjuder fri frakt och kostnadsfri retur till kunder inom EU.
Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är RugVistas huvudsakliga segment.
Antalet medarbetare inom Rugvista Group är cirka 90 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Malmö. RugVista Group AB (publ) aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG”.
Marknadsnyheter
DevPort AB (publ) redovisar års- och hållbarhetsredovisning för år 2023
Pressmeddelande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET
DevPort AB (publ) (”DevPort” eller ”Bolaget”) offentliggör års- och hållbarhetsredovisning för 2023. Publikationen finns tillgänglig på Bolagets webbplats under https://www.devport.se/rapporter/
Den tryckta versionen kommer finnas tillgänglig från och med den 24 april och kan beställas från följande adress: DevPort AB, Theres Svenssons gata 10, 417 55 Göteborg eller genom att sända e-post till victor.appelqvist@devport.se.
För ytterligare information
Nils Malmros, VD DevPort AB, tfn: 073 620 87 00 eller e-post: nils.malmros@devport.se
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 april 2024, kl. 21:00 CET.
DevPort är en svensk teknikkonsultkoncern och agerar som oberoende rådgivare och utvecklingspartner med kundens bästa för ögonen. DevPorts verksamhet delas in i tre affärsområden; Produktutveckling, Produktionsutveckling och Digitala lösningar. Huvudkunderna återfinns inom fordonsindustrin och övrig utvecklingsintensiv industri. DevPort sysselsätter över 500 personer fördelat på egna anställda och underkonsulter. DevPort grundades 2008 och listades i december 2017 på Nasdaq First North Premier Growth Market. Huvudkontoret ligger i Göteborg med lokalkontor i Linköping, Jönköping, Stockholm, Helsingborg och Karlskrona.
Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB.
För mer information, besök www.devport.se.
Taggar:
Marknadsnyheter
Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Nästa stopp: LA, Paris och Stockholm
Tess Medina har vecka efter vecka imponerat på både juryn och tittarna. Från den första torsken, vinsten med syrlig pavlova, till finalrätten som gjorde henne till Sveriges mästerkock 2024. Med vinnarboken À table med Tess vill hon nu dela med sig av sina favoritrecept från städerna hon levt i och älskar – Los Angeles, Paris och Stockholm.
Fotograf: Eva Hildén
Mästerkocken Tess Medina älskar att vara kreativ och improvisera i köket. I boken À table med Tess delar hon med sig av recept från städerna som hon älskar, där hon levt och funnit den matglädje som hon har idag. Recepten spänner från barndomens tuna melt i LA där Tess växte upp, stekt strömming i hemstaden Stockholm, till mängder av ost, löksoppa och ratatouille i Paris där hon spenderade flera år som 20-åring.
– Äntligen kan jag skrika ut att jag vunnit, släppa boken och låta andra ta del av alla mina favoritrecept. Jag vill att boken ska inspirera till att laga god mat från mina favoritstäder och att laga så mycket som möjligt från grunden. Jag ville skapa en bok där du slår upp en sida och direkt känner ”det här vill jag minsann laga”, säger Tess.
Tess generösa matlagning präglas av en rustik elegans med få och enkla ingredienser. Hon är expert på att koka soppa på en spik och vill nu fortsätta inspirera med sina recept. Härnäst kommer Tess börja en ny etapp på sin resa inom matlagning och dela den på Instagramkontot @foodiebytess.
Boken À table med Tess utkommer på Bonnier Fakta den 18 april 2024.
Om författaren:
Tess Medina är vinnare av Sveriges mästerkock 2024. Tess är 29 år och bor på Södermalm i Stockholm. Hennes inspiration kommer från hemstaden Stockholm, men även från Los Angeles där hon växte upp, och Paris där hon levde under några år som vuxen. Tess är aktuell med boken À table med Tess och Instagramkontot @foodiebytess.
För intervjuförfrågan, recensionsexemplar eller bildpublicering, kontakta:
Ida Lindgren
ida.lindgren@bonnierforlagen.se
Bonnier Fakta är ett av Sveriges ledande fackboksförlag. Vi ger ut unika illustrerade böcker som är nyskapande och snyggt formgivna, tillför ny kunskap, underhåller, berör och inspirerar. Till våra viktigaste ämnen hör mat, hälsa, trädgård, handarbete, föräldraskap, kultur och mode. Bonnier fakta är en del av Bokförlaget Forum.
Taggar:
Marknadsnyheter
HUMBLE GROUP PUBLICERAR ÅRSREDOVISNING FÖR 2023
Humble Groups årsredovisning för 2023 har idag offentliggjorts och finns tillgänglig på koncernens hemsida www.humblegroup.se.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Simon Petrén, VD, Humble Group AB
E-mail: simon.petren@humblegroup.se
Telephone:+468 61 32 888
Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Humbles nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.
OM HUMBLE
Humble Group är en svensk FMCG-koncern som levererar nästa generations konsumentprodukter som är bättre för människor och planeten. Humbles verksamhet består av affärssegmenten Future Snacking, Quality Nutrition, Sustainable Care och Nordic Distribution, vilka har en inriktning mot hälsa och hållbarhet. Bolaget strävar efter att driva organisk och strukturell tillväxt genom förvärv och med synergier i verksamhetsenheterna. För mer information besök www.humblegroup.se
Humble är noterat på Nasdaq Stockholm, First North Growth Market, under tickern HUMBLE. FNCA Sweden AB är Humbles certified adviser.
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients