Connect with us

Marknadsnyheter

Santa Maria lanserar poppade chips

Published

on

Med fem poppade chips, generöst kryddade med några av svenskarnas mest älskade chipssmaker, ger sig Santa Maria in i snackshyllan!

Santa Maria förknippas vanligen med tacomys, kryddor och asiatiska koncept, men nu är det dags för det populära varumärket att ge sig in på en ny spelplan: snacks. Det nya sortimentet, Santa Maria Pops, består av tre poppade potatischips i smakerna Supreme Cheese, Sweet Chili och Jalapeño Cheese, samt två poppade linschips i varianterna Sourcream & Onion och Grilled Paprika.

– Vi vill erbjuda konsumenten något nytt och spännande, som ett alternativ till de vanliga potatischipsen. Att chipsen poppas istället för att friteras gör dem härligt luftiga och krispiga, med 60% mindre fett och 100% fantastisk smak – våra smakexperter har förstås gjort dem oemotståndligt goda, säger Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig.

Snacks är en kategori som har vuxit kontinuerligt över de senaste åren och spås fortsätta den positiva utvecklingen. Bland trenderna märks ett sug efter nya ingredienser och texturer, 7 av 10 svenskar* vill testa nya typer av snacks. Lättare alternativ med mindre fett står också på önskelistan. Samtidigt är det de breda smakerna som fortsatt lockar flest konsumenter.

– Vi gör alltid omfattande konsumenttester inför varje lansering och det är förstås extra viktigt när vi nu ger oss in i ett helt nytt segment för Santa Maria. Vi har genomfört hundratals smaktester både med egna medarbetare och vår externa smakpanel, som består av representanter ur allmänheten. Ingen produkt passerar nålsögat utan att ha presterat toppresultat i testerna, säger Paula Backman.

Santa Maria Pops finns i butik från vecka 3.

PRODUKTFAKTA

Santa Maria Potato Pops – Supreme Cheese
Vikt: 100 g
Ost, ost och mera ost! Generöst kryddade chips för en maxad ostsmak.

Santa Maria Lentil Pops – Sourcream & Onion
Vikt: 100 g
Krispiga, poppade linschips kryddade med svenskarnas favoritsmak Sourcream & Onion – härligt frisk och syrlig smak av gräddfil i kombination med sötma från lök.

Santa Maria Potato Pops – Sweet Chili
Vikt: 100 g
Den ultimata kombinationen av hetta och en härlig sötma gör Santa Maria Pops Sweet Chili oemotståndliga!

Santa Maria Potato Pops – Jalapeño Cheese
Vikt: 100 g
En häftig kontrast av krämig, mild ost och het jalapeño ger en smakupplevelse utöver det vanliga!

Santa Maria Lentil Pops – Grilled Paprika
Vikt: 100 g
Med en perfekt balans av chili, paprika och spiskummin för den ultimata grillsmaken.

*Källa: GlobalData, Opportunities in Western European Savory Snacking report 2022

Presskontakt
Eva Berglie
Kommunikationschef
Paulig Scandinavia & Central Europe
0708-99 19 37
eva.berglie@paulig.com

Om Paulig 
Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta och Poco Loco. Pauligs omsättning uppgick 2021 till 966 miljoner euro. Företaget har 2 300 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

www.pauliggroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Published

on

By

Anders Haglund gör teknisk analys

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.

Teknisk analys med Anders Haglund
Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys