Connect with us

Marknadsnyheter

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, finalist i utmärkelsen Sveriges friskaste företag

Published

on

För fjärde året i rad utser Feelgood Sveriges friskaste företag. Som en av sex finalister har SISAB visat hur företaget har investerat i arbetsmiljö och sina medarbetares hälsa under 2020 med goda resultat.

Utmärkelsen Sveriges friskaste företag syftar till att hitta och lyfta goda exempel på arbetsgivare, över hela Sverige och i alla branscher, som investerar i sina medarbetares livskvalitet och skapar en välmående och sund arbetsmiljö.

Aldrig tidigare har arbetsgivares och chefers insatser för en sund arbetsmiljö varit mer centrala än under pandemiåret 2020.

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm, är finalist i utmärkelsen Sveriges friskaste företag med följande motivering:

För SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är företagets värderingar viktiga. Genom ett aktivt arbete med värderingsgrupp och ambassadörer blir värderingarna en naturlig del av vardagen. Arbetsmiljöarbetet är strukturerat och systematiskt, väl förankrat i både medarbetarskap och ledarskap. Med regelbundna pulsmätningar undersöks såväl nuläge som framtidsvisioner. Hållbart arbetsliv är en grundpelare som bland annat stöttas av anpassningsbara arbetstider och företagshälsovård. Genom gemensamma träningsaktiviteter har SISAB lyckats göra rörelse roligt och lättillgängligt för hela organisationen. Därför är SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, en av finalisterna i Sveriges friskaste företag 2020.

– Det är så mycket engagemang och hårt arbete bakom SISAB:s framgångar. Mitt under en pandemi så fortsätter vi att tillsammans ta ansvar för varandra och erbjuda roliga och utmanande aktiviteter via digitala lösningar. För SISAB har det alltid varit viktigt med alla former av hälsofrämjande insatser, medarbetare som mår bra presterar bra. Nu när vi alla arbetar på distans så är det viktigare än någonsin, säger Claes Magnusson, VD på SISAB.

Företagen bedöms på åtgärder som har gett konkreta resultat för både individen och organisationen inom arbetsmiljö, ledarskap, hälsa och medarbetarskap.

– På det sätt som SISAB lyfter vikten av arbetsmiljöarbete för sina medarbetare, från tydliga värderingar till fysisk rörelse, gör att medarbetarna kan hålla sig friska. Under ett år som 2020 har detta varit av största vikt för att bibehålla organisationens uthållighet, säger Joachim Morath, VD på Feelgood.

Bakom utmärkelsen står hälsoföretaget Feelgood, som tillsammans med en jury bestående av experter inom arbetsmiljö och hälsa, utser finalister och vinnare.

Juryn består av Göran Hägglund, juryordförande och Irene Jensen, professor i företagshälsa, Göran Johnsson tidigare ordförande för IF Metall, Ursula Berge, samhällspolitisk chef på Akademikerförbundet SSR samt Joachim Morath, VD på Feelgood.

Vinnaren av Sveriges friskaste företag presenteras i maj.

 

För mer information kontakta:

Åsa Rex Nygård, marknads- och kommunikationschef Feelgood, 070-728 56 50, asa.rexnygard@feelgood.se

Karren Fells, HR-chef SISAB, 08-508 470 47, karren.fells@sisab.se

 

Om Feelgood

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Feelgood hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Företaget har idag 700 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 000 kunder 800 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.feelgood.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys