Connect with us

Marknadsnyheter

Sollentuna Stinsen JV AB påbörjar skriftligt förfarande för sitt säkerställda obligationslån 2019/2022 med ISIN SE0013122058

Published

on

Sollentuna Stinsen JV AB (”Bolaget”) har instruerat agenten för Bolagets upp till 500,000,000 SEK säkerställda obligationslån med rörlig ränta 2019/2022 med ISIN SE0013122058 (”Obligationerna”) att påbörja ett skriftligt förfarande där Bolaget ber obligationsinnehavarna (”Obligationsinnehavarna”) om tillstånd att ändra de allmänna villkoren för Obligationerna ursprungligen daterade 30 september 2019 (”Villkoren”).

 

På grund av en förlängd tidslinje för sitt befintliga utvecklingsprojekt av fastigheten Stinsen (”Projektet”), avser Bolaget söka en förlängning av Obligationernas slutliga inlösendag (som nu förfaller 7 oktober 2022) med tolv månader och, bland annat, ändra trappan och belopp för inlösen av Obligationerna till en step-up upp till 105 procent, ändra marginalen till en fast marginal om 10.75 procent per år, ytterligare begränsa tillåten skuld samt möjligheten till utbetalningar till ägarna och minska obligationens rambelopp från 500 000 000 SEK till 400 000 000 SEK, som ytterligare beskrivs i meddelandet om skriftligt förfarande.

 

Om Obligationsinnehavarna samtycker till ändringarna av Villkoren, förbinder sig Bolaget att betala en samtyckesavgift på 1.50 procent, som ytterligare beskrivs i meddelandet gällande skriftliga förfarandet. Ändringarna av Villkoren är villkorade av att Bolagets aktieägare tillskjuter eget kapital genom ovillkorade kapitaltillskott till Bolaget om ett belopp av 60 000 000 SEK.

 

Bolaget har erhållit röstningsåtaganden för förslaget från Obligationsinnehavare som representerar ungefär 86 procent av de utestående Obligationerna.

 

Agenten kommer att skicka ut meddelandet om det skriftliga förfarandet till samtliga Obligationsinnehavare den 11 juli 2022. Det skriftliga förfarandet kommer att inledas den 15 juli 2022 och avslutas den 4 augusti 2022. För att en person ska kunna delta i det skriftliga förfarandet måste de formella kriterierna per den 15 juli 2022 vara uppfyllda. Det innebär att en person antingen måste vara direktregistrerad ägare eller förvaltare till en eller flera Obligationer på ett värdepapperskonto registrerat hos Euroclear Sweden AB.

 

Varje Obligationsinnehavare uppmanas härmed ta del av investerarpresentationen och riskfaktorerna i denna vilken finns att tillgå på bolagets hemsida.

 

Danske Bank A/S, Danmark, Sverige filial har blivit anlitad som finansiell rådgivare i samband med det skriftliga förfarandet.

 

Kallelsen gällande skriftligt förfarande finns på bolagets hemsida (https://www.sollentunastinsenjvab.com/sv/f%C3%B6retagsobligationer) och på Stamdata (www.stamdata.com).

 

 

 

  

 

För mer information, vänligen kontakta:
Christian Matti, VD Sollentuna Stinsen JV AB

070 270 53 25, christian.matti@magnoliabostad.se

 

 

Denna information är sådan information som Sollentuna Stinsen JV AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 11 juli 2022 kl. 15:30.

 

 

 

Sollentuna Stinsen JV AB (559085-9954) är ett joint venture mellan Magnolia Projekt 36 AB och Alecta pensionsförsäkring, ömsesidigt, bildat 2016 för att utveckla fastigheten Sollentuna Stinsen 2. Bolaget är beläget på Sturegatan 6, Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.