Connect with us

Marknadsnyheter

STILRIDE stärker marknads- och affärsutvecklingsteamet med Cameron Crisman

Published

on

Cameron Crisman rekryteras till STILRIDE med målet att stärka marknads- och affärsutvecklingsteamet. Camerons fokus kommer till en början att vara strategiska partnerskap och samarbeten. Inför lanseringen av sin första produkt SUS1 vill STILRIDE med denna rekrytering stärka varumärket ytterligare och bädda för en ökad försäljning internationellt.

Cameron Crisman, som tidigare varit baserad i Los Angeles, har en lång erfarenhet av att bygga varumärke och affärsmöjligheter för företag under kraftig tillväxt. I sin nya roll som Marketing and International Business Development manager på STILRIDE är målet att ytterligare bygga och stärka möjligheterna till en internationell utrullning av produkten SUS1 från dag ett.

– När jag blev introducerad till STILRIDE första gången såg jag direkt att produkten är som gjord för gatorna i LA, Miami, New York och Rom. Den perfekta designen är helt enkelt för bra för att inte finnas tillgänglig över hela klotet. Att den unika tillverkningsmetoden STILFOLD dessutom är ett grönt och framtidssäkert alternativ gör knappas saken sämre. Det ska bli ett otroligt roligt att få vara med på resan mot lanseringen av SUS1, säger Cameron Crisman, Marketing and International Business Development manager på STILRIDE.

STILRIDE:s svenskutvecklade elmotorcykel SUS1 är bolagets första produkt som producerats med hjälp av den egna och unika origamiliknande tillverkningsprocessen STILFOLD. Tekniken innebär enkelt förklarat att stålplåt viks till rätt form i stället vilket har en rad fördelar, inte minst miljömässigt.

Lanseringen av SUS1 på marknaden närmar sig och rekryteringen av Cameron kommer mycket lägligt för företaget.

– Camerons gedigna och internationella erfarenhet från tillväxtföretag gör honom mycket lämpad för STILRIDE där vi befinner oss i dag. Vi tittar på att lansera på flera marknader samtidigt, vilket kräver ett målmedvetet och riktat arbete mot respektive marknad, utan att för den delen tappa fokus på det bredare varumärkesarbetet, säger Jonas Nyvang, medgrundare och VD för STILRIDE.

Cameron tillträdde sin roll som Marketing and International Business Development manager I augusti 2022.

Jonas Nyvang
CEO
+46707663022
jonas@stilride.com

STILRIDE är ett svenskt teknik- och designföretag som inom kort lanserar sin första produkt, el-motorcykeln SUS1. SUS1 är också den första produkten att utnyttja företagets egna och unika tillverkningsprocess STILFOLD där man i en origami-liknande process kan forma avancerade konstruktioner direkt från stålplåt. Processen skapar inte bara extremt hållbara konstruktioner, utan möjliggör även en miljömässigt fördelaktig och lokal produktion. STILRIDE grundades 2020 av Tue Beijer och Jonas Nyvang.  

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys