Connect with us

Marknadsnyheter

Streamify offentliggör delårsrapport q3 2022

Published

on

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed delårsrapport q3 för 2022. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

Rekordstarkt avslut på kvartalet vad gäller kundtillströmningen och glädjande nog har båda affärsområdena vuxit kraftigt under året med 111%, Johan Klitkou vd Streamify AB

2022-07-01 -> 2022-09-30, tredje kvartalet
• Nettoomsättning uppgick till 322 KSEK (536 KSEK).
• Nettomsättningstillväxt -40% YoY
• Resultat efter finansiella poster uppgick till -2 944 KSEK (-2 711 KSEK).
• Resultat per aktie uppgick till -0,37 SEK (-0,49 SEK).
• MRR* 120 KSEK, YRR 1 440 KSEK**

2022-01-01 -> 2022-09-30, första 9 månaderna
• Nettoomsättning uppgick till 1 746 KSEK (829 KSEK).
• Nettoomsättningstillväxt 111% YoY
• Resultat efter finansiella poster uppgick till -9 159 KSEK (-6 062 KSEK).
• Resultat per aktie uppgick till -1,15 SEK (-1,09 SEK).
• MRR* 120 KSEK, ARR 1 440 KSEK**

Definitioner:
*MRR (eng. Monthly Recurring Revenue) definieras som månatliga återkommande intäkter genererade från aktiva kundabonnemang per den sista i månaden, engångsintäkter exkluderade.
**ARR (eng. Annual Recurring Revenue) definieras som MRR * 12.
Med “Streamify” eller ”Bolaget” avses Streamify AB med organisationsnummer 559127–1399. Antal aktier i Streamify per den 30 september 2022 uppgår till 7 933 890 aktier (5 578 070).

Väsentliga händelser
• Den 16 augusti 2022 meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett avtal med stockholmsbaserade Awelin som hjälper e-handlare att skapa lönsam tillväxt genom optimerad marknadsföring. Partnerskapet med Streamify innebär ett komplement till deras erbjudande och Live Shopping är ett format som de tror har en positiv påverkan för e-handlares lönsamma tillväxt.
• Den 24 augusti meddelade Streamify att bolaget har tecknat ett avtal med CC Shoes med mål att ta nya geografiska kliv med Live Shopping från Streamify.
• Den 30 augusti 2022 meddelade Streamify att Bolaget har förlängt samarbetet med Entire Stories ytterligare ett år efter ett framgångsrikt pilotprojekt med Live Shopping.
• Den 8 september 2022 meddelade Streamify att Bolaget har ingått ett tolvmånadersavtal med Blankens, som vill förstärka närvaron för sina digitala kunder och inspirera fler till rätt köp med live shopping.
• Den 12 september 2022 beslutade Streamifys styrelse om en företrädesemission av 3 966 945
units bestående av två (2) aktier, och två (2) vederlagsfria teckningsoptioner av serie TO2 och
en (1) vederlagsfri teckningsoption av serie TO3 (”Teckningsoptionerna”), tillsammans units
(”Units”). Teckningskursen i Företrädesemissionen uppgår till 1,50 SEK per Unit vilket innebär att teckningskursen per aktie uppgår till 0,75 SEK. Vid fullteckning av Företrädesemissionen kommer Bolaget tillföras cirka 5 950 417 SEK och vid fullteckning av Teckningsoptionerna av serie TO2 kan Bolaget tillföras ytterligare cirka 11 504 140 SEK och vid fullteckning av Teckningsoptionerna av serie TO3 kan Bolaget tillföras ytterligare cirka 7 537 195 SEK.
• Den 21 september 2022 meddelade Streamify att Bolaget har ingått ett avtal med Nordic Superfood som säljer hälso- och skönhetsprodukter. Med Live Shopping från Streamify vill de erbjuda besökare på egen sajt en utbildande kanal för kunskapsdelning och relationsbyggande kommunikation.
• Den 28 september 2022 meddelade Streamify att Bolaget har utsett Mangold Fondkommission AB till likviditetsgarant för Bolagets aktie som är listad på Spotlight Stock Market. Syftet med likviditetsgarantin är att främja likviditeten i Bolagets aktie och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs.
• Den 30 september 2022 meddelade Streamify att Bolaget har ingått ett avtal med sminkbolaget Hickap. Skönhetsmärket startades av entreprenörerna Emil och Wilma Holmqvist som avser att skapa mer engagerat innehåll i sin e-handeln och öka närheten till sina kunder med Live Shopping.

Väsentliga händelser efter periodens utgång
• Den 5 oktober 2022 meddelade Streamify att Bolaget har ingått ett avtal med influencerkubatorn Hubso. Med Live Shopping från Streamify applicerar de ytterligare en säljkanal för kreatörerna att kommunicera via med sin målgrupp, men där huvudfokus är värdeskapande innehåll, inkludering och “community building”.
• Den 9 oktober 2022 meddelade Streamify att förträdesemissionen blev tecknad till 73,6 procent
och tillför Bolaget cirka 4,4 MSEK före emissionskostnader. Genom Företrädesemissionen ökar aktiekapitalet i Streamify med 904 868,61 SEK, från cirka 1 229 752,95 SEK till cirka 2 134 621,56 SEK och antalet aktier ökar med 5 837 862, från 7 933 890 till 13 771 152 aktier.
• Den 10 oktober 2022 meddelade Streamify att Bolaget har ingått ett avtal med IHM Business School som tillsammans med Streamify breddar kursutbudet med utbildning i Live Shopping för att möta branschens behov.
• Den 21 oktober 2022 meddelade Streamify att Bolaget har ingått ett avtal med outdoormärket Garphyttan som förstärker sitt community med hjälp av Live Shopping via Streamify.
• Den 2 november meddelade Streamify att Bolaget har tecknat avtal med fjällturismbolaget Skistar AB. Skistar ansåg att Streamify var den tjänst som levererade den bästa paketeringen för Live Shopping, utifrån deras behov.
• Den 3 november meddelade Streamify att Bolaget har tecknat avtal med Akademibokhandeln, som är Sveriges ledande bokhandelskedja. Akademibokhandeln ser samarbetet tillsammans med Streamify som en möjlighet att växla upp deras satsning på live shopping med flera inspirerande format.
• Den 7 november meddelade Streamify att Bolaget har inlett ett samarbete med PostNord.
PostNord kommer att använda konceptet Live Shopping som en del i sin rekryteringsprocess av nya terminalarbetare, chaufförer och brevbärare. I framtiden ser man också att formatet kommer att kunna implementeras i bland annat deras Graduate-program.

För ytterligare information om Streamify, vänligen kontakta:
Johan Klitkou, VD
Telefon: +46 76-643 37 47
E-post: johan@streamify.io
Hemsida: www.streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

LumenRadio skapar ny ledningsroll och tillsätter en Chief Commercial Officer

Published

on

By

LumenRadio utnämner Peter Andersson till Chief Commercial Officer (CCO), vilket samtidigt innebär införandet av en ny ledningsroll. Den nyinrättade befattningen syftar till att förstärka företagets tillväxt med fokus på försäljning och att optimera den övergripande kommersiella prestandan inom organisationen.

I sin nya befattning kommer Peter att ansvara för ledning och utveckling av försäljning och marknad. Huvuduppgiften för rollen är att formge och genomföra företagets kommersiella strategi, med särskilt fokus på att intensifiera arbetet med att implementera den indirekta säljstrategin för Building och Infrastructure Control Systems (B&ICS).

Peter har en gedigen erfarenhet av liknande befattningar och kommer senast från sin roll som CCO på teknologiföretaget Metry, som genomgått en snabb expansion och som nyligen förvärvades av Evora, en ledande leverantör av teknikbaserade hållbarhetslösningar för fastighetsbranschen. Tidigare har han innehaft liknande befattningar inom Thales, en global teknikledare som utvecklar och investerar i digitala systemlösningar och ”deep tech” innovationer. Peter tillträder den nya rollen den 1:a maj 2024.

”Potentialen för LumenRadios produkter på existerande och nya marknader är hissnande, tekniken är marknadsledande och kan revolutionera flera industrier”, säger Peter Andersson. “Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med detta fantastiska team vara med och utveckla bolaget till nästa nivå, geografiskt och intäktsmässigt”. 

”Vi är väldigt glada över att välkomna Peter och dra nytta av hans omfattande erfarenhet av att driva tillväxt och utveckla kommersiella strategier. Peter kommer att spela en nyckelroll i att accelerera takten och intensifiera vår fortsatta tillväxtresa”, säger Alexander Hellström, VD på LumenRadio.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alexander Hellström, VD LumenRadio AB

Email: alexander.hellstrom@lumenradio.com

Susanne Gerdin, IR, Communication & Marketing Director

Email: susanne.gerdin@lumenradio.com

Tel: +46 70-723 09 30

Om LumenRadio

LumenRadio är ett svenskt teknologibolag som erbjuder tillförlitliga trådlösa produkt-till-produkt-uppkopplingar för verksamhetskritiska IoT applikationer. Våra skalbara lösningar bygger på patenterad trådlös teknologi för ljusstyrning, fastighetsautomation och industriell kommunikation. Vi har en noll vision vad gäller kablar och erbjuder våra kunder ett trådlöst alternativ som fungerar lika bra som den traditionella kabeln – eller bättre. Med huvudkontor i Göteborg, Sverige, och försäljningskontor i Norge, Tyskland, USA, och Kina levererar våra cirka 70 passionerade medarbetare varje dag – Wireless Without Worries.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Cell Impact har tecknat avtal om leveranser till ett värde av 3,2 MSEK

Published

on

By

En ledande japansk global leverantör har lagt en order hos F.C.C. som omfattar design, verktyg och prototyper – vilket Cell Impact kommer att leverera.

Ordern är en direkt följd av det fördjupade samarbetet mellan Cell Impact AB (publ) och japanska F.C.C. Co., Ltd. som inleddes med den demonstrationslina som installerades hos F.C.C. i slutet av 2022.

– Bolaget som har lagt ordern var ett av de företag som utvärderade Cell Impact Forming™, vår unika och patenterade formningsteknologi, hos F.C.C. Ordern omfattar design av verktyg och flödesplattor, tillverkning av formningsverktyg och en prototypserie av kundanpassade flödesplattor, säger Daniel Vallin, tillförordnad vd för Cell Impact.

I den här affären tog F.C.C. emot ordern från den globala leverantören och Cell Impact fick sedan en order från F.C.C. Ordervärdet uppgår till 3,2 miljoner kronor och leveranserna förväntas ske under fjärde kvartalet 2024. Verktygen kommer att tillverkas av Cell Impact i Karlskoga och produktionen av prototyper kommer att ske både i Karlskoga och hos F.C.C. i Hamamatsu, Japan, med den Cell Impact Forming-lina som finns i F.C.C:s fabrik till den globala leverantören.

F.C.C. är en globalt etablerad leverantör till fordonsindustrin. Några av bolagets framträdande styrkor är dess storlek, infrastruktur och de sedan länge etablerade kontaktnäten inom Automotive.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Om Cell Impact
Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Electrolux Professional Group förvärvar Adventys – specialist inom induktionsteknologi

Published

on

By

Electrolux Professional Group har idag förvärvat Adventys – en fransk tillverkare av utrustning för matlagning med induktionsteknologi.

“Matlagning med induktionsteknologi reducerar CO2-utsläppen väsentligt jämfört med annan teknik, som exempelvis gas, eftersom den endast använder energi när spisytan är aktiverad. Detta gör den till en teknologi för framtidens hållbara matlagning. Med förvärvet av Adventys får vi tillgång till egen utveckling av induktionsteknologi samtidigt som vi behåller och stärker vårt ledarskap inom matlagning på spisar och stekbord,” säger Alberto Zanata, VD och Koncernchef för Electrolux Professional Group.

Adventys, grundat 1999, designar och tillverkar utrusning för matlagning med induktion, och har cirka 40 anställda, varav flertalet inom FoU (R&D), baserat med en fabrik i Seurre, Frankrike. Företaget har en global försäljning om cirka 70 Mkr, och en EBITA-marginal som är högre än Electrolux Professionals EBITA-marginalmål om 15%.

Electrolux Professional förvärvar Adventys från P3F Sarl (ägd av Adventys VD) och andra investerare för ca 260 Mkr (22,1 MEur).

För ytterligare information, vänligen kontakta Jacob Broberg, Chief Communication & Investor Relations Officer +46 70 190 00 33

Electrolux Professional Group är en av de ledande globala leverantörerna av storkök, dryck och tvätt för professionella användare. Våra innovativa produkter och världsomspännande servicenätverk gör det dagliga arbetet för våra kunder enklare, mer lönsamt och verkligt hållbart varje dag. Våra lösningar och produkter tillverkas i 13 fabriker i åtta länder och säljs i mer än 110 länder. År 2023 hade Electrolux Professional Group en global försäljning på 12 miljarder kronor och cirka 4.300 anställda. Electrolux Professionals B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på https://www.electroluxprofessionalgroup.com

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.