Connect with us

Marknadsnyheter

Stromma överlåter verksamheten för upplevelsekortet Gothenburg Pass till Leisure Pass Group

Published

on

Stromma överlåter Gothenburg Pass till Leisure Pass Group (LPG), världens största citypass företag. LPG har tidigare i år övertagit verksamheten av Stockholm Pass och båda svenska passen kommer att ingå i LPGs ”Go City” pass som bygger på en app-baserad teknik.

Gothenburg Pass inkluderar inträde till över 30 toppattraktioner, museer och sightseeingturer och gör det enkelt för besökare att i sin egen takt utforska stadens sevärdheter samtidigt som man sparar pengar på inträdesavgifterna.  Med Go City-appen får besökaren en ännu enklare och smidigare produkt som möter den växande efterfrågan på mobila lösningar.

LPG verkar idag i mer än 35 städer fördelade på fem kontinenter. Stromma och LPG har samarbetat under många år där LPG har hanterat Backoffice validering, e-handel och online marknadsföring. LPG kommer nu vara det bolag som äger och driver korten.  

 ”Det är verkligen spännande att lägga till Gothenburg Pass i vår globala portfölj av destinationer. Vi ser fram emot att samarbeta med lokala aktörer för att bygga upp verksamheten igen efter pandemin och vi tror starkt på att vår digitala Go City produkt kommer att bidra till återhämtningen av turismen.  Vi kommer att fortsatt arbeta nära Stromma och se till att passet är förberett för en stark digital framtid, säger Carrie Tayloe, COO på Leisure Pass Group.

”Vi är mycket glada över att Gothenburg Pass nu får rätt förutsättningar för att utvecklas ännu starkare med den digitala Go City produkten. Det blir en attraktiv turistprodukt som kommer att gynna Göteborg som destination. Vi ser fram emot att fortsätta att vara en del av kortet och Leisure Pass Group och Stromma kommer att ha ett nära samarbete även i framtiden, säger Fredrik Duveskog, Business Director Stromma Göteborg.

 

Om Leisure Pass Group

Leisure Pass Group (LPG) är det största upplevelsekortföretaget I världen och driver idag verksamhet I över 35 destinationer på 5 kontinenter.  Deras upplevelsekort möjliggör destinationens besökare att uppleva topattraktioner, aktiviteter och sightseeingturer samtidigt som de både sparar tid och pengar. 2019 såldes över 3 miljoner pass med över 16 miljoner besökare. Med egen teknik som hjärta i verksamheten utvecklar LPG upplevelsekort för att underlätta att vara turist i en stad.

Go City

Go City korten ägs av Leisure Pass Group och är det populäraste upplevelsekortet i USA. Kortet finns idag i mer än 25 städer i världen. Korten är helt digitala och möjliggör en smidig kontaktlös hantering från köp till inträde på en attraktion där kortet skannas direkt i telefonen.   

För ytterligare information:

Fredrik Duveskog

Business Director Stromma Göteborg
Telefon: +46 (0)31-80 63 12

E-mail: fredrik.duveskog@stromma.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys