Stromma överlåter verksamheten för upplevelsekortet Gothenburg Pass till Leisure Pass Group

| 29 mars, 2021 | 0 kommentarer

Stromma överlåter Gothenburg Pass till Leisure Pass Group (LPG), världens största citypass företag. LPG har tidigare i år övertagit verksamheten av Stockholm Pass och båda svenska passen kommer att ingå i LPGs ”Go City” pass som bygger på en app-baserad teknik.

Gothenburg Pass inkluderar inträde till över 30 toppattraktioner, museer och sightseeingturer och gör det enkelt för besökare att i sin egen takt utforska stadens sevärdheter samtidigt som man sparar pengar på inträdesavgifterna.  Med Go City-appen får besökaren en ännu enklare och smidigare produkt som möter den växande efterfrågan på mobila lösningar.

LPG verkar idag i mer än 35 städer fördelade på fem kontinenter. Stromma och LPG har samarbetat under många år där LPG har hanterat Backoffice validering, e-handel och online marknadsföring. LPG kommer nu vara det bolag som äger och driver korten.  

 ”Det är verkligen spännande att lägga till Gothenburg Pass i vår globala portfölj av destinationer. Vi ser fram emot att samarbeta med lokala aktörer för att bygga upp verksamheten igen efter pandemin och vi tror starkt på att vår digitala Go City produkt kommer att bidra till återhämtningen av turismen.  Vi kommer att fortsatt arbeta nära Stromma och se till att passet är förberett för en stark digital framtid, säger Carrie Tayloe, COO på Leisure Pass Group.

”Vi är mycket glada över att Gothenburg Pass nu får rätt förutsättningar för att utvecklas ännu starkare med den digitala Go City produkten. Det blir en attraktiv turistprodukt som kommer att gynna Göteborg som destination. Vi ser fram emot att fortsätta att vara en del av kortet och Leisure Pass Group och Stromma kommer att ha ett nära samarbete även i framtiden, säger Fredrik Duveskog, Business Director Stromma Göteborg.

 

Om Leisure Pass Group

Leisure Pass Group (LPG) är det största upplevelsekortföretaget I världen och driver idag verksamhet I över 35 destinationer på 5 kontinenter.  Deras upplevelsekort möjliggör destinationens besökare att uppleva topattraktioner, aktiviteter och sightseeingturer samtidigt som de både sparar tid och pengar. 2019 såldes över 3 miljoner pass med över 16 miljoner besökare. Med egen teknik som hjärta i verksamheten utvecklar LPG upplevelsekort för att underlätta att vara turist i en stad.

Go City

Go City korten ägs av Leisure Pass Group och är det populäraste upplevelsekortet i USA. Kortet finns idag i mer än 25 städer i världen. Korten är helt digitala och möjliggör en smidig kontaktlös hantering från köp till inträde på en attraktion där kortet skannas direkt i telefonen.   

För ytterligare information:

Fredrik Duveskog

Business Director Stromma Göteborg
Telefon: +46 (0)31-80 63 12

E-mail: [email protected]

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *