Marknadsnyheter
Svenska Alarm lanserar franchise: ”Inom ett år är vi rikstäckande”

Malmöbaserade larmbolaget Svenska Alarm, där kunden själv äger sitt eget larm i stället för att hyra, lanserar nu franchiseverksamhet med målsättningen att expandera över hela landet. Bolaget har redan flera dialoger i gång med intresserade entreprenörer över landet, målet är att ha uppemot fyra franchisetagare under 2021 och på så sätt bli rikstäckande.
– Vi märker stor efterfrågan på Svenska Alarms produkter och tjänster, för att möta detta behöver vi nå ut till hela Sverige, både bredare och mer lokalt. Med franchisemodellen kan bolaget enklare skala upp och växa, och vi ser ett stort värde i att arbeta med drivna lokala entreprenörer, säger Niklas Halldén, styrelseordförande på Svenska Alarm.
Svenska Alarms Niklas Halldén, styrelseordförande, och Christofer Eriksson, vd.
Redan under 2021 förväntar sig Svenska Alarm ha upp till fyra aktiva franchisetagare och kunna leverera smarta larm och kamerabevakning över hela Sverige.
– Franchise är ett bra sätt att växa, framför allt inom larmbranschen. Det är en bransch som är hårt reglerad med certifieringar och som lägger stor vikt vid driftsäkerhet och godkända larm. Produkterna är ofta dyra att utveckla och det är höga krav på kundservice. Som franchisetagare är det en stor fördel att kunna ta hjälp av ett befintligt och beprövat koncept.
– Vi vet att efterfrågan på våra produkter och tjänster är hög, under åren har vi startat upp framgångsrika lokala kontor i bland annat Göteborg och Stockholm. Med franchisekonceptet får vi ett unikt engagemang och lokal kunskap vilket på sikt är den bästa lösningen för att lyckas med en etablering.
Svenska Alarm startade i Malmö 2009 och har idag tusentals nöjda kunder över hela landet. En orsak till att Svenska Alarm sticker ut på larmmarknaden är att kunden äger larmsystemet själv, vilket är billigast på sikt jämfört med att hyra ett larm.
– Idag är vi ett etablerat varumärke som kunderna uppskattar. Svenska Alarm erbjuder ett professionellt hemlarm med larmtjänst, vilket skapar goda förutsättningar för våra blivande franchisetagare att snabbt komma i gång och växa på sin lokala marknad.
– Svenska Alarms satsning på franchise är långsiktig och gör att vi kan ta bolaget till nästa nivå, först ska vi finnas i hela Sverige. Sedan är såklart målet att bli störst i Sverige, säger Niklas Halldén, styrelseordförande på Svenska Alarm.
För ytterligare information
Christofer Eriksson, vd Svenska Alarm, 0733-53 70 71, christofer@svenskaalarm.se
Niklas Halldén, styrelseordförande Svenska Alarm, 0707-90 21 90, niklas@svenskaalarm.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@greatness.se
Svenska Alarm säljer smarta larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Företaget startades år 2009, omsätter 25 miljoner kronor och har 30 medarbetare, huvudkontoret ligger i Malmö. Svenska Alarm är medlem i branschorganisationen Säkerhetsbranschen, godkänd larminstallatör av polisen, certifierat larmbolag av Svensk Brand- och Säkerhetscertifiering, SBSC, och rekommenderad av SSF Stöldskyddsföreningen. www.svenskaalarm.se
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke