Connect with us

Marknadsnyheter

Syncro Group AB VD-BREV JANUARI 2022

Published

on

Stafettpinnen är överlämnad och jag har tagit emot den med stor ödmjukhet med siktet fullständigt inställt på att tillsammans med vårt fantastiska team fortsätta utveckla verksamheten och exekvera på alla de mål som är uppsatta för Syncro Group!

 

En bild som visar person, utomhus, person, kostym Automatiskt genererad beskrivning

Bild: Magnus Winterman, VD Syncro Group AB

Jag har under 2021 tillsammans med min företrädare och bolagets grundare Claes Persson, och väldigt kompetenta medarbetare runt oss, varit involverad och delaktig i flertalet delar av vårt bolagsbygge. Att jag nu fått möjligheten att fortsätta påverka och leda Syncro Group som VD och koncernchef är en uppgift jag är mycket stolt, glad och inspirerad av att ta mig an. Jag har hela tiden haft stor övertygelse om att Syncro Groups affärsidé och vision varit helrätt med satsningar på bolag inom tillväxtmarknader. I våra kvartalsrapporter har vi vid varje tillfälle bevisat att satsningen går enligt plan och där våra bolag inom gruppen levererar resultat med tillväxtkurvor som pekar i rätt riktning.

Jag känner mig helt konfident med att som främsta uppgift fortsätta på den inslagna vägen och att leda Syncro Group mot målen med bolagets uttalade vision som grund vilken vi vid ett flertal tillfällen har kommunicerat. Visionen ligger fast och tål att upprepas:

”Vi skall med lägsta möjliga risk växa genom förvärv, genom att etablera oss i fler länder, genom att skapa nya affärer via synergieffekterna som uppstår mellan våra dotterbolag, och att genom detta åtnjuta en kraftigt ökande värdetillväxt.”

Syncro Groups tillväxtstrategi 

Under 2021 har grunden lagts att stödja bolagets tillväxtstrategi där förvärv av bolag i tillväxtmarknader och vars tjänsteutbud kan säljas genom SaaS-lösningar (software as a service) är i fokus och som placerats in i divisionerna:

  • Gig Economy
  • Influenser Marketing
  • Online Recruiting

I divisionen Gig Economy:

Gigger AB som har en av marknadens mest avancerade gig-plattformar och där giggare (egenanställda) genom Gigger AB fakturerar sina kunder/uppdragsgivare utan att ha ett eget företag samt där uppdragsgivare kan söka efter och hitta uppdragstagare och vice versa.

I divisionen Influenser Marketing:

Collabs AB är en Influencer Marketing-plattform där micro-influencers är basen i uppläggen. Byrån grundar sig i en kombination av ”kreativitet och data i ett” där man genom en egenutvecklad SaaS-plattform ger möjlighet att hantera hela kampanjprocessen från a-ö under ett tak. 

Plattformen ger kunderna förutom en möjlighet att upptäcka miljontals influencers världen över genom ett AI-drivet verktyg även möjligheten att samla allt administrativt på ett ställe; från bokningar, godkännande av innehåll och publiceringar till slutrapport och analys samt hela fakturahanterings-processen. 

WeAreCube AB (”CUBE”) driver Nordens främsta Influencer Marketing-byrå med verksamhet i Sverige och Danmark. Bolagsgruppen CUBE består även av dotterbolaget RevRelations som är en digital marknadsplats för affiliatemarknadsföring. CUBE hjälper flera av världens starkaste varumärken med helhetsstrategier inom ”people based marketing” på nordisk basis och har som mål att vara marknadsledande inom sitt segment.

I tillägg ska CUBE genom att transformera vissa av sina tjänster att förmedlas genom Collabs AB:s SaaS-plattform uppnå synergieffekter som får full effekt under verksamhetsåret 2022.

I divisionen Online Recruiting:

Happyr AB är Syncro Groups första förvärv inom divisionen Online Recruitment. Happyr har som vision att alla individer ska kunna hitta ett arbete där de trivs, kan uppnå sin fulla potential och bli framgångsrika för sin arbetsgivare. Happyr har sedan 2012 utvecklat metoder och användarvänliga, smarta, digitala verktyg för en värdegrundsbaserad, fördomsfri och lärande rekryteringsprocess. En tydligt definierad process som bygger på när vi använder vår mänskliga intelligens och när vi ska använda den digitala intelligensen, numera ofta i form av AI och maskininlärning.

Nu växlar vi upp!

Våra förvärvade bolag som ingår i Syncro Group har levererat enligt plan vilket redovisats i våra kvartalsrapporter och ska under 2022 växla upp ytterligare genom att vi effektiviserar och säkerställer leveransen av deras tjänster både genom SaaS-plattformar och direkta kundbearbetningar. Syncro Group har med förvärvade bolag tillskansat sig ytterst kompetent personal med nyckelkompetens inom varje division. I tillägg har vi under 2021 byggt upp stabsfunktioner som tillför gruppens bolag stöd inom Marketing, IT-utveckling, HR och Finance.

Vi har rustat bolaget för internationell expansion och etableringen av Gigger UK tog äntligen fart när karantänkrav vid inresa släppte i slutet av 2021. Med svenska marknaden som egen benchmark med det vi på kort tid har åstadkommit innebär vår uppstart och etablering i Storbritannien att vi nyttjar all kunskap från Sverige som en modell för den etableringen. För varje ny marknadsetablering är vi väl förberedda och kan snabbt komma på plats med allt som behövs och bygga våra team.

I inledningen 2022 ska vi satsa på att konsolidera verksamheterna i de bolag vi förvärvade under 2021 och tillse att vi kan maximera lönsamheten genom alla synergieffekter vi redan har identifierat. I det arbetet är det stora möjligheter att vi kommer att se fler synergieffekter som ytterligare ska kunna ta oss mot lönsamhet. Nya förvärv som kan stärka vår affär är i inledningen av 2022 inte prio men kan inte uteslutas då det ingår i vårt arbete att skanna av marknaden efter potentiella förvärv.

 

Organisationen

En växande marknadsnoterad verksamhet som den vi bedriver med Syncro Group kräver ett ledarskap präglat av hög kompetens och erfarenhet inom alla områden och jag kan konstatera att vi har ett väldigt kompetent team som gör mig trygg i våra fortsatta satsningar.

Som ny CFO har vi Henrik Sundewall. Henrik har stor erfarenhet från olika ledande befattningar som bland annat CFO, VD och styrelseordförande i både noterad såväl som onoterad miljö.

COO är Fredrik Gnosspelius, som har stor erfarenhet av tillväxtbolag samt har haft ledande positioner hos miljardkoncernerna Academedia och Olivia.  

Rollen som CTO innehas av Tobias Nyholm. Tobias är en ofta internationellt anlitad föreläsare inom PHP-området och är en del av Symfony Core team samt en välkänd open source-specialist som även ansvarar för 10 av de 30 mest populära kodbiblioteken i världen.

Jan Nilstadius har nu rollen som finansiell expert med detaljkunskaper inom våra verksamheter.

Fredrik Grufvisare är VD för Collabs AB.

Lennart Engelhardt är VD för Gigger AB.

Babak Ashti är VD för Happyr AB.

Olof Lindblom är VD för WeAreCube AB.

 

Avslutningsvis

Syncro Groups internationalisering är ett stort område för våra fortsatta satsningar och som stöd har vi Claes Persson som redan påbörjat och fortsatt lägger planerna för den. För etableringen i Storbritannien är kontoret i London och ett team som bearbetar marknaden där på plats.

Mitt huvudfokus och mål som ny VD och koncernchef för Syncro Group är att bygga vidare på den organisation som min företrädare Claes Persson på ett imponerande sätt har byggt upp och fintrimma alla delar i lagbygget för att både nå och slå bolagsgruppens uppsatta mål. Att växa ett bolag till att bli en koncern på kort tid är en utmaning och kräver att alla medarbetare förstår och delar ledningens vision om att vi ska bli ledande inom vår bransch och att alla ges möjlighet att utvecklas i en miljö med goda värderingar och teamanda. Jag ser och är helt övertygad att vi har alla de förutsättningarna på plats!

Nästa planerade marknadskommunikation från Syncro Group AB är den 16 februari då vi publicerar bokslutskommunikén för 2021. I övrigt när det gäller marknadskommunikation kommer vi fortsatt att hålla marknaden informerad om Syncro Groups utveckling genom pressmeddelanden när det ska ske genom marknadsplatsens regelverk och vid sådana tillfällen vi bedömer är av vikt att dela till våra befintliga och potentiella aktieägare.

Jag ser fram emot ett produktivt, och med sikte på ett lönsamt, 2022 och hoppas att våra aktieägare, både befintliga och nya, fortsätter att följa oss på vår spännande resa!

 

 

Stockholm 13 januari 2022

 

 

Magnus Winterman – VD

 

SYNCRO GROUP AB

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.