Connect with us

Marknadsnyheter

Tidnings AB Marieberg förlänger acceptperioden avseende det rekommenderade kontanterbjudandet till aktieägarna i Readly International AB (publ) till den 3 februari 2023

Published

on

Erbjudandet (definierat nedan) lämnas inte, och detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika, eller i någon annan jurisdiktion där lämnandet av Erbjudandet, distribution av detta pressmeddelande eller godkännande av accept av Erbjudandet skulle strida mot tillämpliga lagar eller regler i sådan relevant jurisdiktion eller skulle kräva att ytterligare erbjudandehandlingar upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svensk lag. Aktieägare som inte är bosatta i Sverige och som önskar acceptera Erbjudandet måste genomföra närmare undersökningar avseende tillämplig lagstiftning och möjliga skattekonsekvenser. Aktieägare hänvisas till de erbjudanderestriktioner som framgår av avsnittet ”Viktig information” i slutet av detta pressmeddelande och av den erbjudandehandling som publicerats på hemsidan för Erbjudandet (www.offer-to-read.com). Aktieägare i USA hänvisas även till avsnittet ”Särskild information till aktieägare i USA” i slutet av detta pressmeddelande.

Pressmeddelande
11 januari 2023

Den 5 december 2022 offentliggjorde Tidnings AB Marieberg[1] (”Bonnier News” eller ”Budgivaren”), ett av Bonnier News Group AB[2] helägt dotterbolag, ett rekommenderat offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Readly International AB (publ) (”Readly” eller ”Bolaget”) att överlåta samtliga aktier i Readly till Bonnier News för 12 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”). En erbjudandehandling offentliggjordes den 7 december 2022. Acceptperioden för Erbjudandet, som inleddes den 8 december 2022 och med initial löptid till och med den 13 januari 2023, förlängs nu till den 3 februari 2023.

Erbjudandets fullföljande är bland annat villkorat av att samtliga erforderliga godkännanden, tillstånd, beslut och andra åtgärder från myndigheter eller liknande, inklusive godkännanden från konkurrensmyndigheter, erhålls, i varje fall på villkor som enligt Bonnier News är acceptabla.

Såsom tidigare kommunicerats i pressmeddelandet för Erbjudandet och erbjudandehandlingen kräver transaktionen sedvanligt konkurrensgodkännande från Konkurrensverket i Sverige. Baserat på dialog med Konkurrensverket bedömer Bonnier News att godkännandeprocessen kommer att behöva ytterligare tid. Bonnier News bedömning är att Konkurrensverkets handläggning i stället kommer att slutföras i början av februari 2023. Styrelsen för Bonnier News har därför beslutat att förlänga acceptperioden för Erbjudandet till och med den 3 februari 2023, kl. 15.00 (CET). Förutom förlängningen av acceptperioden är villkoren för Erbjudandet oförändrade.

Utbetalning av vederlag kommer att påbörjas så snart Bonnier News offentliggjort att villkoren för Erbjudandet uppfyllts eller Bonnier News eljest beslutat att fullfölja Erbjudandet. Under förutsättning att sådant offentliggörande sker senast den 7 februari 2023, beräknas utbetalning av vederlag kunna påbörjas omkring den 9 februari 2023. Bonnier News förbehåller sig rätten att ytterligare förlänga acceptperioden för Erbjudandet liksom att senarelägga tidpunkten för utbetalning av vederlag.

Information om Erbjudandet:

För mer information om Erbjudandet, hänvisas till Bonnier News hemsida för Erbjudandet (www.offer-to-read.com).

Kontaktpersoner:

Elsa Falk, Kommunikationschef, Bonnier News
Tel: +46 70 600 74 94
E-post: [email protected]

Adam Makkonen, Fogel & Partners
Tel: +46 70 316 63 75
E-post: [email protected]

För administrativa frågor om Erbjudandet, vänligen kontakta i första hand din bank eller förvaltare där du har dina aktier i förvar.

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 januari 2023, kl. 19.15 (CET).

Viktig information

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen äga företräde.

Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika genom post, något kommunikationsmedel (inklusive, men ej begränsat till, telefax, e-post, telex, telefon och internet) som används vid nationell eller internationell handel eller vid någon nationell börs eller handelsplats i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika, och Erbjudandet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika. Varken detta pressmeddelande eller annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer således, och ska inte, sändas, postas eller spridas på annat sätt i eller till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika.

Detta pressmeddelande sänds inte, och får inte sändas, till aktieägare med registrerade adresser i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika. Banker, fondkommissionärer, handlare och andra förvaltare som innehar förvaltarregistrerade aktier för personer i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore eller Sydafrika får inte vidarebefordra detta pressmeddelande, eller andra till Erbjudandet relaterade dokument, till sådana personer.

Erbjudandet, den information och den dokumentation som tillgängliggörs genom detta pressmeddelande har inte upprättats av, och inte godkänts av, en ”authorised person” som avses i bestämmelse 21 av UK Financial Services and Markets Act 2000 (”FSMA”). Spridning av information och dokument som tillgängliggörs genom detta pressmeddelande är undantagna från restriktionerna för finansiell marknadsföring i bestämmelse 21 FSMA på grundval av att det är ett meddelande från eller på uppdrag av en juridisk person som hänför sig till en transaktion att förvärva aktier i en juridisk person, och att transaktionens ändamål rimligen kan betraktas som förvärv av daglig kontroll av den juridiska personens verksamhet i enlighet med artikel 62 (försäljning av en juridisk person) i FSMA 2000 (Financial Promotion) Order 2005.

Uttalanden i detta pressmeddelande som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive uttalanden om framtida resultat, tillväxt och andra utvecklingsprognoser samt andra fördelar med Erbjudandet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan generellt, men inte alltid, kännetecknas av att den innehåller orden ”bedöms”, ”avses”, ”förväntas”, ”tros”, eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är, till sin natur, föremål för risker och osäkerhetsmoment eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. På grund av flera faktorer, vilka i stor utsträckning ligger utom Bonnier News och Readlys kontroll, kan det inte garanteras att framtida förhållanden inte väsentligen avviker från vad som uttryckts eller antytts i den framtidsinriktade informationen. All sådan framtidsinriktad information gäller endast för den dag den förmedlas och Bonnier News har ingen skyldighet (och åtar sig ingen sådan skyldighet) att uppdatera eller revidera någon sådan information på grund av ny information, framtida händelser eller liknande, förutom i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.

Carnegie Investment Bank AB ansvarar inte gentemot någon annan än Bonnier News för rådgivning i samband med Erbjudandet.

Särskild information till aktieägare i USA

Erbjudandet som beskrivs i detta pressmeddelande avser emitterade och utestående aktier i Readly, ett bolag bildat enligt svensk lag, och är föremål för svenska offentliggörande- och förfaranderegler, vilka kan skilja sig från de regler som gäller i USA. Erbjudandet lämnas i USA i enlighet med Section 14(e) i U.S. Securities Exchange Act från 1934, såsom uppdaterad (”U.S. Exchange Act”) och Regulation 14E i tillämplig utsträckning samt i övrigt i enlighet med offentliggörande- och förfaranderegler som följer av svensk lag, innefattande rätten att återkalla lämnad accept, tidplan för Erbjudandet, meddelande om förlängning, offentliggörande av utfall, förfarande för utbetalning av vederlag (inklusive tidpunkt för utbetalning av vederlag), samt undantag från villkor, vilka kan skilja sig från vad som följer av regler och praxis avseende offentliga uppköpserbjudanden i USA. Innehavare av aktier i Readly som är bosatta i USA (”Amerikanska Aktieägare”) uppmanas att ta kontakt med egna rådgivare gällande Erbjudandet.

Readlys finansiella rapporter, och all finansiell information som inkluderas häri, eller andra dokument relaterade till Erbjudandet, är eller kommer att upprättas i enlighet med IFRS, vilka inte kan jämföras med finansiella rapporter eller finansiell information för bolag i USA eller andra bolag vars finansiella rapporter har upprättats i enlighet med allmänt accepterade amerikanska redovisningsprinciper. Erbjudandet lämnas till Amerikanska Aktieägare på samma villkor som till övriga aktieägare i Readly, till vilka ett erbjudande görs. Alla informationsdokument, inklusive erbjudandehandlingen, dissemineras till amerikanska innehavare på grunder som är jämförbara med sådana metoder enligt vilka dokument tillhandahålls till Readlys övriga aktieägare.

Erbjudandet, vilket är föremål för svensk rätt, lämnas till Amerikanska Aktieägare i enlighet med tillämplig amerikansk värdepapperslagstiftning och de tillämpliga undantagen därtill. I den utsträckning Erbjudandet är föremål för amerikansk värdepapperslagstiftning ska dessa regler endast tillämpas på Amerikanska Aktieägare och således inte medföra skyldigheter för några andra personer. Amerikanska Aktieägare bör uppmärksamma att priset i Erbjudandet betalas ut i kronor och att ingen justering kommer att göras mot bakgrund av valutakursförändringar.

Det kan vara svårt för Readlys aktieägare att genomdriva sina rättigheter och eventuella krav som de skulle kunna ha enligt amerikansk federal eller delstatlig värdepapperslagstiftning med anledning av Erbjudandet, eftersom Readly och Bonnier News är belägna utanför USA och vissa eller samtliga av deras ledande befattningshavare och styrelseledamöter kan vara bosatta i andra länder än USA. Readlys aktieägare kommer eventuellt inte att kunna stämma Readly eller Bonnier News eller deras ledande befattningshavare eller styrelseledamöter i en icke-amerikansk domstol för överträdelser av amerikansk värdepapperslagstiftning. Vidare kan det vara svårt att få Readly, Bonnier News och/eller deras närstående att underkasta sig amerikansk jurisdiktion eller en dom från en amerikansk domstol.

I den utsträckning det är tillåtet enligt tillämpliga lagar och regler kan Bonnier News och dess närstående eller mäklare och mäklares närstående (i egenskap av agenter för Bonnier News eller, om tillämpligt, dess närstående) från tid till annan, under Erbjudandet, och enligt annat än Erbjudandet, direkt eller indirekt, köpa eller arrangera köp av aktier i Readly utanför USA, eller andra värdepapper som kan konverteras till, utbytas mot eller utnyttjas för teckning av sådana aktier. Sådana köp kan antingen ske på den öppna marknaden till rådande pris eller genom privata transaktioner till förhandlat pris, och information om sådana förvärv kommer att offentliggöras genom ett pressmeddelande eller på andra sätt som rimligen kan förväntas för att informera Amerikanska Aktieägare avseende sådan information. Vidare kan Bonnier News finansiella rådgivare också komma att delta i normal handel avseende värdepapper i Readly, vilket kan inkludera köp eller arrangemang avseende köp av sådana värdepapper såtillvida sådana köp eller arrangemang följer tillämplig lag. All information beträffande sådana köp kommer att offentliggöras, på svenska och genom en icke-bindande engelsk översättning tillgänglig för Amerikanska Aktieägare, via relevant elektronisk media om, och i den utsträckning, sådant offentliggörande krävs enligt tillämplig svensk eller amerikansk lag, förordningar eller bestämmelser.

Mottagandet av kontantvederlag i enlighet med Erbjudandet av en Amerikansk Aktieägare kan komma att utgöra en skattepliktig transaktion i amerikanskt federalt inkomstskattehänseende och enligt tillämpliga amerikanska statliga och lokala, samt utländska skattelagar. Varje aktieägare uppmanas att konsultera en självständig egen skatterådgivare angående de skattemässiga konsekvenserna av att acceptera Erbjudandet. Varken Bonnier News eller dess närstående och deras respektive styrelseledamöter, ledande befattningshavare, anställda eller ombud eller annan företrädare i samband med Erbjudandet kan hållas ansvarig för skattemässiga konsekvenser eller skyldigheter som uppstår som en följd av att acceptera detta Erbjudande.

VARE SIG U.S.SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION ELLER NÅGON AMERIKANSK DELSTATLIG VÄRDEPAPPERSMYNDIGHET ELLER TILLSYNSMYNDIGHET HAR GODKÄNT ELLER AVVISAT DETTA ERBJUDANDE, KOMMENTERAT HURUVIDA ERBJUDANDET ÄR RÄTTVIST ELLER FÖRDELAKTIGT, BEDÖMT RIKTIGHETEN ELLER LÄMPLIGHETEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE, ELLER UTTALAT SIG HURUVIDA INNEHÅLLET I DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR KORREKT ELLER FULLSTÄNDIGT. ALLA PÅSTÅENDEN OM MOTSATSEN ÄR EN BROTTSLIG HANDLING I USA.

[1] Tidnings AB Marieberg är ett svenskt privat aktiebolag, organisationsnummer 556002-8796, med säte i Stockholm och registrerad adress c/o Bonnier News AB, 105 15 Stockholm, Sverige.

[2] Bonnier News Group AB är ett svenskt privat aktiebolag, organisationsnummer 559174-2688, med säte i Stockholm och registrerad adress Gjörwellsgatan 30, 112 60 Stockholm, Sverige.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Energy Save har välkomnat 5 nya medarbetare under januari

Published

on

By

Energy Save växer så det knakar. Under den senaste tiden har bolaget introducerat fem nya medarbetare som gör det möjligt för Energy Save att fortsätta utvecklas – helt i linje med företagets ambitiösa tillväxtplan. De nyanställda är stationerade i Alingsås – och i slovenska Maribor. 

Jasmina Mucic kommer att förstärka försäljningsteamet på ES Systems och kommer att arbeta inom området kommersiella fastigheter. Jasmina har tio års yrkeserfarenhet som energiingenjör och kommer senast från en tjänst på Familjebostäder i Göteborg.

Calle Gabinus är anställd som Key account manager och ansvarar för Energy Saves verksamhet på den svenska och norska marknaden. Callerl har i uppdrag att utveckla affären tillsammans med Energy Saves distributörer på de lokala marknaderna. Han har sedan 2015 varit seniorkonsult med expertis inom försäljning och marknadsföring.

Stanislav Siedavnykh arbetar som Lead software engineer & architect, och är en förstärkning till Energy Saves digitala affärsområde. Stanislav kommer närmast från en tjänst som Senior software engineer på Volvo Cars. 

I Slovenien har Energy Save rekryterat Kaj Bednjički och Matej Razdevšek till kontoret i Maribor. Båda två kommer att arbeta som Key account managers för den europeiska marknaden och förstärker därmed Energy Saves försäljningsorganisation. Tillsammans med europeiska distributörer kommer de att fortsätta utveckla distributörsaffären inom villavärme och kommersiella fastigheter. I takt med att efterfrågan på värmepumpssystem utvecklas i Europa, kommer detta i allt högre grad bli fokus för Kajs och Matejs ansträngningar. 

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Sävenstrand, VD, ES Energy Save Holding AB (publ)

Telefon 0706-61 57 77

E-post: [email protected]

ES Energy Save Holding AB (publ) är ett innovativt svenskt energiteknikbolag som genom kostnadseffektiva och smarta luft/vatten-värmepumpssystem bidrar till den hållbara energiomställningen i Europa. Bolaget har levererat värmepumpar till Europamarknaden sedan 2009, och är sedan 2020 noterat på Spotlight Stock Market.

Continue Reading

Marknadsnyheter

AGES Bokslutskommuniké 2022

Published

on

By

 

 

Fjärde kvartalet

  • Nettoomsättningen var 347 MSEK (285)
  • Rörelseresultat 17 MSEK (5)
  • Resultat före skatt uppgick till 12 MSEK (1)
  • Resultat efter skatt uppgick till 13 MSEK (-1)
  • Resultat per aktie var 1,85 SEK (-0,12)

Helåret

  • Nettoomsättningen var 1 319MSEK (1 070)
  • Rörelseresultat 51 MSEK (43)
  • Resultat före skatt uppgick till 39 MSEK (32)
  • Resultat efter skatt uppgick till 34MSEK (26)
  • Resultat per aktie var 4,85 (3,65)

 

VD:s kommentarer till koncernens utveckling

 

AGES har under fjärde kvartalet haft god orderingång och bra tillväxttakt. Omsättningen ökade med 22 procent och uppgick till 347 MSEK. Baspriserna på råmaterial sjönk under kvartalet men ökade energitillägg innebar att effekten på omsättningen blev neutral. 

 

På helårsbasis ökade omsättningen med 23 procent och uppgick till 1319 MSEK.

 

Rörelseresultatet under kvartalet uppgick till 17 MSEK (5). Det starka resultatet beror främst på en fortsatt positiv utveckling hos våra produktionsenheter inom skärande bearbetning. Vår produktionsenhet inom pressgjutning i Unnaryd har haft utmaningar med kapacitetsbrist och förändrade produktionsvolymer vilket ledde till kostnadsökningar och låg effektivitet.

En organisationsförändring har i skrivande stund genomförts. Målet är att förbättra och effektivisera organisationen samt att sänka kostnaderna. Vi bedömer att effekterna av detta förbättringsarbete kommer att påverka resultatet positivt under 2023.

 

För helåret 2022 uppgick rörelseresultatet till 51 MSEK (43) vilket är glädjande med tanke på att bolaget har stått inför betydande utmaningar i form av kraftigt ökade energikostnader.

 

För att kompensera ökade kostnader för material-, energi- och valutakursfluktuationer har vi under året haft avtals-förhandlingar med våra kunder. Vi har fått positiv respons från flera kunder som visat förståelse för kompensationsåtgärder samt prishöjningar. Flera av prishöjningarna är genomförda och förväntas påverka helåret 2023 positivt. Under innevarande år, har vi en fortsatt nära dialog med våra kunder för att motverka effekterna av energipriser, råvaror och valutor. 

 

Vi är mycket glada att ha erhållit Stora Leverantörspriset 2022 från branschorganisationen FKG (Fordonskomponent-gruppen) i oktober. Bakom priset ligger vårt dedikerade engagemang att förbättra hållbarhetsarbetet inom metallindustrin och vårt initiativ att dela våra erfarenheter med branschkollegor. Vi kommer att fortsätta utveckla vårt hållbarhetsarbete under kommande år.

 

 

Framtida utveckling

Sammanfattningsvis har 2022 inneburit ökande resultat och förbättrade processer i flera av bolagen. Undantaget är pressgjutningsverksamheten i Unnaryd där det pågår ett arbete för att förbättra enhetens resultat.

Orderingången i koncernen är fortsatt god och vi skönjer i dagsläget ingen nedgång. Vi har hög beredskap för minskningar i produktionstakten som kan komma senare under året.

Trots utmaningar som höga energikostnader och materialprisfluktuationer har effekterna av dessa inte blivit lika stora som befarat. Detta i kombination med våra omförhandlade avtal ger oss goda förhoppningar när vi blickar framåt.

 

Under 2022 har den tillverkande industrin ställts inför en rad utmaningar. Kriget i Ukraina och dess påverkan på omvärlden, komponentbrist och störningar i leveranskedjor. Detta har naturligtvis även påverkat våra kunder.  Som ett resultat av detta ser vi en allt starkare trend mot att förflytta produktionen geografiskt närmare, för att säkra leveranser och säkerställa tillgången på komponenter. Detta är en trend som på sikt kommer att gynna oss. Detta samverkar med omställningen mot elektrifiering av fordonsflottan som är en viktig del av vår långsiktiga strategi.

 

 

 

Halmstad februari 2023

 

 

 

Se vidare bifogad rapport.

 

Denna information är sådan som AGES är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-02-08 15:00 CET.

Anders Magnusson, CEO AGES Industri AB

Tel: +46 (0) 705 42 01 50

E-post: [email protected]

AGES Industri AB (publ)

www.ages.se

AGES erbjuder gjutning, bearbetning, tooling och montering av kvalificerade precisionskomponenter i större serier. AGES nettoomsättning uppgår till ca 1300 MSEK och koncernen har i dag ca 500 medarbetare.

AGES B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier Growth Market under kortnamnet AGES B och företagets Certified Advisor är Eminova Fondkommisson AB, [email protected], +46 (0) 8 684 211 10.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Sectra vinner fyra utmärkelser för nöjdast kunder – tionde året i rad i USA

Published

on

By

Linköping – 8 februari, 2023 – Medicinteknik- och cybersäkerhetsföretaget Sectra (STO: SECT B) har återigen blivit tilldelad den prestigefulla utmärkelsen för kundnöjdhet ”Best in KLAS” med radiologimodulen i sin helhetslösning för medicinsk bildhantering, Sectra PACS. Utmärkelserna gäller kategorierna US Large PACS, US Small PACS, PACS Global (Kanada) och PACS Global (Asien/Oceanien). Bakom priserna står det amerikanska analysföretaget KLAS, som årligen utför kundnöjdhetsmätningar för IT-system inom sjukvården.

Det är nu det tionde året i rad som amerikanska kunder topprankar Sectra PACS i kategorin för stora sjukhus (”Large 300+ studies”). I Kanada är det fjärde året i rad och i Asien/Oceanien är det för andra året i följd.

– Jag är otroligt stolt över att vi fortsätter att ha mycket hög kundnöjdhet på flera marknader och under så många år, säger Marie Ekström Trägårdh, vice vd för Sectra AB och vd för Sectra Imaging IT Solutions.

Hon fortsätter:
– Våra produkter och tjänster är gjorda för att hjälpa vårdgivare i det viktiga arbetet att ta ett helhetsgrepp på bildhantering, såväl över avdelnings- som sjukhusgränser. Att vi får de här utmärkelserna för hög kundnöjdhet är för mig ett tydligt tecken på att Sectras engagerade och kunniga medarbetare skapar värde för våra kunder.

Sectras lösning för hantering av radiologibilder, PACS, installerades för första gången år 1993 och idag finns över 2 000 installationer runt om i världen. Sectra PACS är en del av Sectras helhetslösning för hantering av alla typer av medicinska bilder med ett fokus på bildintensiva avdelningar såsom radiologi, mammografi, patologi, ortopedi, kardiologi och oftalmologi. Lösningen inkluderar även multimediaarkivet Sectra VNA. 

Detta sa vd:n för KLAS, Adam Gale, om årets vinnare:
–  Årets Best in KLAS-rapport belyser de bäst presterande IT-systemen inom sjukvården. Dessa har fastställts genom omfattande utvärderingar och samtal med tusentals vårdgivare. Vinnarna har visat exceptionellt engagemang för att förbättra och förnya branschen, och deras ansträngningar uppmärksammas genom deras medverkan i denna rapport. Grattis till alla vinnande leverantörer för att de sätter ribban för IT-lösningar inom sjukvården så högt! KLAS är fortsatt engagerad i att skapa transparens och att hjälpa leverantörer med att fatta välgrundade beslut, genom vår korrekta, ärliga och opartiska rapportering.

Om KLAS
KLAS är ett amerikanskt analysföretag som sedan 1996 specialiserat sig på att tillhandahålla utvärderingar av företag som levererar IT-system till sjukvården. Vårdgivare använder dessa utvärderingar som underlag vid upphandlingar. Resultaten presenteras dels i separata rapporter, dels i en kontinuerligt uppdaterad databas. För att ta del av mer information om Sectras utmärkelser, besök KLAS hemsida: klasresearch.com

Om Sectra
Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter samt försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. På så vis bidrar Sectra till ett friskare och tryggare samhälle. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. I dag har Sectra direktförsäljning i 19 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2021/2022 till 1 949 MSEK. Sectra (STO: SECT B) är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök Sectras hemsida.

För ytterligare information kontakta:
Torbjörn Kronander, koncernchef och vd Sectra AB, 070 52 35 227
Marie Ekström Trägårdh, vice vd Sectra AB och vd Sectra Imaging IT Solutions AB, 070 82 35 610

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.