Connect with us

Marknadsnyheter

Tim Heldmann ny CMO på Clas Ohlson

Published

on

Tim Heldmann har rekryterats till den nya rollen som Chief Marketing Officer (CMO) på Clas Ohlson. Han kommer därmed att leda den koncerngemensamma kommersiella organisationen och tar plats i Clas Ohlsons koncernledning. Tim Heldmann tillträder sin nya tjänst den 16 augusti 2021.

Tim Heldmann kommer närmast från en tjänst som Global CMO för elbilstillverkaren Polestar, där han var ansvarig för varumärke, marknadsföring och retail. Han har tidigare haft ledande positioner på Red Bull, Procter & Gamble och Wella.  

– Jag är väldigt glad att kunna välkomna Tim Heldmann till Clas Ohlson. Med Tims erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag är övertygad om att vi kommer att kunna realisera ännu mer av den potential som finns i ett av Nordens mest välkända och omtyckta varumärken, säger Kristofer Tonström, vd och koncernchef Clas Ohlson.

Clas Ohlsons kommersiella organisation består av nordiska team som arbetar med marknadsföring, varumärke och delar av kundresan så som CRM och lojalitet. Tim Heldmann kommer att leda verksamheten med målet att maximera värdet av Clas Ohlsons varumärke och ytterligare stärka bolagets position som kundens förstahandsval för produkter, rådgivning och tjänster för ett bättre och enklare hemmaliv.

– Jag ser verkligen fram emot att börja jobba med det duktiga teamet på Clas Ohlson och att vidareutveckla ett redan starkt varumärke på alla ställen där kunden kommer i kontakt med företaget. Clas Ohlson är ett varumärke som nästan alla känner till och jag ser det som en inspirerade utmaning att också göra företagets erbjudande till en naturlig del av alla hem på de nordiska hemmamarknaderna, säger Tim Heldmann.  

För mer information, vänligen kontakta:
Niklas Carlsson, kommunikationschef, 0247-444 29, niklas.carlsson@clasohlson.se

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag är vi ett detaljhandelsbolag med kunder på fem marknader, cirka 4 500 medarbetare och en omsättning om cirka 8,3 miljarder kronor. Vår aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Mycket har hänt sedan starten, men en sak har varit densamma genom alla år: att vi varje dag vill hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda smarta, enkla, praktiska lösningar till attraktiva priser. Läs mer om oss och hur vi brinner för att förenkla livet i varje hem på about.clasohlson.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Besqab AB (publ) avnoteras och sista dag för handel är den 11 april 2024

Published

on

By

Besqab AB (publ) (”Besqab” eller ”Bolaget”), har genom pressmeddelande den 26 mars 2024 kommunicerat att Bolaget ansökt om avnotering av Bolagets aktier från Nasdaq Stockholm.

Nasdaq Stockholm har nu godkänt Besqabs ansökan om avnotering och beslutat att sista dag för handel med Bolagets aktie på Nasdaq Stockholm blir den 11 april 2024.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Christina Durling, kommunikationschef, christina.durling@besqab.se, 08-409 416 26

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktperson, för offentliggörande den 28 mars 2024 klockan 12:45 (CET).

Besqab utvecklar bostäder i eftertraktade lägen i Stockholm och Uppsala. Verksamheten omfattar hela processen från köp och förädling av mark till färdigställande och förvaltning av bostäder och vårdboenden. Besqab grundades 1989 och företagets aktie (BESQ) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan 2014. Mer information på www.besqab.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Lyckegård Group AB offentliggör bokslutskommuniké för 2023

Published

on

By

Lyckegård Group AB offentliggör härmed bokslutskommuniké för 2023. Nedan följer en kort sammanfattning av rapporten.

 

Perioden oktober-december 2023

  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 33 057 (15 850) TSEK
  • Koncernens justerade EBITDA resultat uppgick till -16 135 (-6 457) TSEK
  • Koncernens resultat efter skatt uppgick till -35 693 (-11 438) TSEK
  • Koncernens soliditet uppgick till 35% (54)

 

Perioden januari-december 2023

  • Koncernens nettoomsättning uppgick till 165 190 (54 304) TSEK
  • Koncernens justerade EBITDA resultat uppgick till -9 415 (-9 626) TSEK
  • Koncernens resultat efter skatt uppgick till -44 497 (-22 285) TSEK
  • Koncernens soliditet uppgick till 35% (54)

 

Händelser under oktober-december 2023

  • Bolaget lanserar en vidareutvecklad Cameleon på världens största lantbruksmässa
  • Byter Certified Adviser och Likviditetsgarant till Carnegie Investment Bank AB (publ)
  • Valberedning i Lyckegård utses
  • Lyckegård Group genomför att antal legala förändringar

 

Händelser efter periodens slut

  • Genomför strategisk översyn av affärsområde Soil & Seed samt säger upp VD
  • Ingår avtal om villkorad överlåtelse av 80% av aktierna i Lyckegård Soil & Seed AB
  • Kallar till extra bolagsstämma den 28 mars
  • Utser Kent Stenberg som ny VD för koncernen
  • Frånträder ägandet av 80% av aktierna i Lyckegård Soil & Seed AB
  • Upptar kortfristiga lån på 17 750 TSEK från personer närstående bolaget

 

tf VD Daniel Nilsson:

Det har varit ett intensivt första kvartal 2024, men efter de förändringar som skett är detta början på en lönsam tillväxtresa med bevattning i fokus, ett område som förväntas växa organiskt med 15% årligen de närmsta åren. Vi är väl positionerade för att kapitalisera på denna tillväxt!

 

 

Bokslutskommuniké 2023 och övriga finansiella rapporter finns att tillgå på https://lyckegard.com/ir/finansiella-rapporter/

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Nilsson, tf VD, Lyckegård Group AB

Telefon: +46 (0)70 256 67 05

E-post: daniel@lyckegard.com

 

 

Denna information är sådan som Lyckegård Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2024, klockan 12:44 CEST.

 

 

Certified Adviser

Carnegie Investment Bank AB (publ)

Continue Reading

Marknadsnyheter

Viaplay Group publicerar Års- & hållbarhetsredovisningen för 2023

Published

on

By

Viaplay Group har idag publicerat sin Års- & hållbarhetsredovisning för 2023. Rapporten sammanfattar Koncernens finansiella resultat för 2023, samt dess hållbarhetsarbete, och ger en översikt av Koncernens strategi och mål.

Års- & hållbarhetsredovisningen för 2023 finns tillgänglig på svenska och engelska här.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Viaplay Group AB (publ) är Nordens ledande underhållningsleverantör. Vår streamingtjänst Viaplay är tillgänglig i varje nordiskt land, samt i Nederländerna och Polen, och vårt innehållskoncept Viaplay Select finns på partnerplattformar världen över. Vi har även TV-kanaler på de flesta av våra marknader, och radiostationer i Norge och Sverige. Våra talangfulla medarbetare kommer till jobbet varje dag med en passion och ett tydligt uppdrag att underhålla miljontals människor med vårt unika erbjudande av lokalt relevant berättande, vilket inkluderar direktsänd premiumsport, filmer, serier och musik. Vårt syfte är att växa vår affär på ett lönsamt och ansvarsfullt sätt, och att leverera hållbart värde för alla våra intressenter. Viaplay Group är noterad på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Denna information är sådan information som Viaplay Group (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2024 kl. 12:30 CET.

Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)

sustainability@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 2720)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.