Connect with us

Marknadsnyheter

UGG PRESENTERAR VÅR/SOMMAR – KAMPANJEN 2022: ”FEEL ____” MED CHER

Published

on


Fotocredit: Neil Favila (Kampanj) & UGG® (Produkter)

 

Det globala livsstilsmärket UGG®,  som är baserat i södra Kalifornien, har alltid varit ett varumärke med mycket känsla. Varumärket startar 2022 med FEEL ___, en pågående varumärkesserie med ikoner, kulturledare och förändringskämpar som inspirerar generationer, främjar individualitet och väcker känslor. Den legendariska globala superstjärnan och humanitären Cher är Oscar-, Grammy- och Emmy-vinnare och numera även stjärnan i varumärkets vår/sommar-kampanj 2022 med ikoniska modeller från UGG®.

 

Att vara en ikon handlar om att ha friheten och modet att utforska sin egen resa och individualitet,säger
Lindsey Dicola Dashoff, Senior Director, Brand Communications & Public Relations. ”Cher är globalt känd för det djärva sättet hon lever sitt liv på, hon ber inte om ursäkt för den hon är, något som UGG alltid har relaterat till.”

 

”Att känna sig stärkt är så viktigt för alla och att fira känslan av att må bra med UGG har varit en underbar resa för mig”, säger Cher. ”Livet handlar om känslor och jag tror att kampanjen fångar den känslan.”

 

Cher har filmats av Los Angeles-baserade fotografen Neil Favila och regisserats av Kauai Moliterno och Michael Barth i sitt eget Malibu-hem där den världsberömda megastjärnan tittar på några av sina favoritfilmer i sin hemmabio med sin katt Mala, pratar med sin mamma i telefon, lugnt mediterar och provar vackra kläder samtidigt som hon har på sig ikoniska UGG®-stilar. Under hela inspelningen delar Cher djärvt med sig av sina tankar om att växa upp med en vilja att bli skådespelerska, hennes passion för vår planet och hennes visdom om att inte be om ursäkt för sig själv.”Under hela mitt liv har människor antingen hatat eller älskat mig; och jag menar, du vill bli älskad, men äntligen tänker jag ”sk*t samma”, säger Cher under fotograferingen medan hon majestätiskt sitter i en korgstol samtidigt som kameran panorerar ut.

 

I varumärkets senaste kampanj visar Cher upp tidlösa stilar som Classic Mini-stöveln och Coquette-toffeln, som personifierar den känsla och känslomässiga koppling som bara UGG® kan erbjuda.

 

A picture containing indoor, person, dark, footwear Description automatically generatedA picture containing indoor, dark, footwear Description automatically generated

Classic Mini II; Coquette

Båda modellerna i svart

 

Cher har varit en superstjärna och ett känt namn världen över i mer än 50 år och har övervunnit fler utmaningar än en handfull andra talanger tillsammans – musikinspelningar, konserter, filmer samt Broadway-pjäser, TV och regi. Genom åren har hon belönats med en Oscar, en Grammy, en Emmy, tre Golden Globes, Kennedy Center Honor, en Cannes Film Festival Award och en People’s Choice Award. Förutom de otaliga utmärkelser Cher har mottagit, har hon också varit med och grundat en internationell välgörenhetsorganisation som heter Free The Wild – en organisation som strävar efter att stoppa vilda djurs lidande i fångenskap och i slutändan hitta ett sätt att släppa ut dem i reservat eller bättre utrustade djurparker.

 

”Feel” är en inneboende del av UGG®-varumärkets DNA och vad det levererar. Från det som började under höst/vinter 2020 med varumärkets partnerskap med Hammer Museums utställning Made in L.A. är FEEL det förenande temat med en mängd olika berättelser som stöder det. Med lansering i januari 2021 presenterade UGG® sin vår/sommar-kampanj för 2021, FEEL ____ -kampanjen, med modegiganter som författaren André Leon Talley, supermodellen och aktivisten Iman, den legendariska konstnären, aktivisten och modemusan Susanne Bartsch och NBA-legenden och främsta poänggöraren genom tiderna Kareem Abdul-Jabbar.

 

För att utforska FEEL ____ med Cher kan du besöka UGG.com/FEEL

För intervjuförfrågningar, pressmaterial och pressbilder, vänligen kontakta:
Stephanie G. Bonn, Zap PR
+46 (0)8 661 16 18

+46 (0)70 77 56 110
stephanie@zap-pr.com  

För Showroom tidsbokning och utlån:
ugg@zap-pr.com  

 

Om UGG®

Grundat 1978 av en australiensisk surfare på Kaliforniens kust, är UGG® idag ett globalt livsstilsmärke välkänt för sin ikoniska Classic-sko. Burna av Hollywood-legendarer, moderedaktörer och sedermera världen, designar och distribuerar UGG® skor, kläder, accessoarer och hemartiklar med en kompromisslös attityd för hantverk av högsta kvalitet. UGG® är ett socialt och miljömedvetet varumärke som strävar efter att vara socialt rättvist, ekonomiskt inkluderande och miljömässigt återställande. Med en omsättning på över 1 miljard dollar om året har UGG® inlett partnerskap med de bästa retail-aktörerna världen över och äger idag fler än 130 koncept- och outletbutiker på nyckelplatser såsom New York, San Francisco, Los Angeles, Paris, London, Tokyo, Shanghai och Beijing.
För mer information, besök gärna: www.ugg.com @uggineurope  #FeelUGG

Om Cher
Cher har varit en superstjärna och ett känt namn världen över i mer än 50 år och har övervunnit fler utmaningar än en handfull andra talanger tillsammans – inspelningar, konserter, film samt Broadway-pjäser, TV och regi. Genom åren har hon belönats med en Oscar, en Grammy, en Emmy, tre Golden Globes, Kennedy Center Honor, en Cannes Film Festival Award och en People’s Choice Award.

Med början som studiosångare på 1960-talet träffade Cher den spirande producenten Sonny Bono och de blev snabbt popsensationer med den världsomspännande superhitten ”I Got You Babe”. Deras uppmärksammade hår och kläder var en tidig antydan om det djupa inflytande på modevärlden som Cher skulle komma att få. Parets popularitet nådde sin topp med tv-serien ”The Sonny and Cher Comedy Hour” tills de bröt upp i mitten av 1970-talet.

1982 tog Cher en enorm chansning då hon uppträdde på Broadway i ”Come Back to the Five and Dime, Jimmy Dean, Jimmy Dean”.  Men det fungerade och föranledde en enormt framgångsrik skådespelarkarriär som inkluderade ”Mask”, ”Silkwood”, ”Kärleksfeber” och kulminerade i en Oscar för bästa kvinnliga skådespelerska i ”Mångalen”.

Cher överraskade musikvärlden med en komplett musikalisk helomvändning i mitten av 1980-talet, med hennes kontroversiella video till hitlåten ”If I Could Turn Back Time”. Men det var hennes satsning på dansmusik med Grammisvinnande ”Believe” 1998 som blev den absoluta höjdpunkten. ”Believe” gjorde Cher till den äldsta kvinnan (vid 52) att ha en listetta i Hot 100 rock-eran. Det gjorde henne till den enda kvinnliga artisten som haft topp 10-hits under varje decennium från 1960-talet till in på det nya millenniet.

2008 började Cher en rekordstor treårig serie med 192 utsålda shower på Caesars Palace i Las Vegas.

Under det senaste decenniet har hon medverkat i musikalfilmerna ”Burlesque” och ”Mamma Mia: Here We Go Again”. Hon har även släppt två studioalbum,, ”Closer To The Truth” (2013) och ”Dancing Queen” (2018), som båda gick in som nummer tre på Billboard Top 200.

Cher är fortfarande mycket aktiv som scenartist, skådespelerska och skivartist.

Om Selected Brands
Selected Brands grundades 1992 och är idag en av de ledande distributörerna och licensinnehavarna inom mode och skor i Norden och Baltikum. Utöver distribution driver Selected Brands ett flertal shop in shops samt egen retail för att stärka varumärkena än mer runt om i regionen. De representerade varumärkena ska innehålla originalitet, nytänkande, funktion och stark design. De varumärken som representeras idag är bland annat UGG, Project TWLV, Karl Lagerfeld, Napapijri, The Kooples och National Geographic. Besök gärna: www.selectedbrands.com 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Greater Thans årsredovisning för 2023 har publicerats

Published

on

By

Årsredovisningen finns tillgänglig på https://greaterthan.eu/resources/press-release-category/regulatory/

Presskontakt Greater Than
PR@greaterthan.eu
+46 855 593 200
www.greaterthan.eu
 

Om Greater Than

Greater Than är ett dataanalysföretag som är specialiserat på att förstå bilförares påverkan på vägarna. Genom kraften av artificiell intelligens (AI) omvandlar Greater Than GPS-data till insikter som förutspår förarens sannolikhet att krocka och dess klimatpåverkan.

Försäkringsbolag, bilflottor, transportföretag och andra ägare av GPS-data använder Greater Than:s dataanalys för att optimera riskhantering av förare, försäkringslönsamhet samt hantera hållbarhets- och ESG-rapportering.

Greater Than har utsetts på de globala InsurTech100 och AIFinTech100 listorna. Greater Than (GREAT) är noterat på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.greaterthan.eu.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bokslutskommentar från Setra för det första kvartalet 2024

Published

on

By

Träindustriföretaget Setra redovisar för första kvartalet 2024 ett rörelseresultat på -95 (-64) Mkr. Nettoomsättningen uppgick till 1 158 (1 414) Mkr.

– Sågverksindustrin befinner sig fortsatt i en besvärlig situation med höga timmerpriser och en svag byggkonjunktur. Pågående investeringar i kombination med en kall och utdragen vinter har påverkat produktionsvolymen negativt. Tack vare en väl balanserad marknadsmix har Setra inga svårigheter att hitta avsättning för det vi producerar och vi räknar med ökande försäljningspriser under kommande kvartal, säger Marcus Westdahl, Setras VD.

Installationen av en ny klentimmerlinje i Skinnskatteberg är inne i sitt slutskede och den första stocken sågades i slutet av januari. Parallellt har nästa steg i Setras anläggningsstrategi inletts, där anläggningen i Malå kommer att få ett nytt timmerintag, en ny såglinje, ett uppdaterat justerverk och en ny torkanläggning. Beslut om investeringen i Malå togs i oktober 2022. 

Setra levererar trästommarna till den första etappen av Greenhouse Sthlm. Det är Electroluxkoncernens nya klimatssmarta kvarter som rymmer både huvudkontor samt bostäder, restaurang och butiker.

I mitten av mars informerade Setra om invigningen av en ny bearbetningsmaskin för korslimmat trä. Därmed fördubblas kapaciteten vid KL-träfabriken i Långshyttan. I takt med samhällets gröna omställning växer intresset för att bygga i trä. Setra vill driva utvecklingen framåt i branschen genom att satsa på standardiserade lösningar som förenklar för kunderna.

Kassaflödet från den löpande verksamheten för det första kvartalet uppgick till -226 (-82) Mkr.

Nyckeltal* jan-mars (3 mån)
2024 2023
Nettoomsättning, Mkr 1 158 1 414
Rörelseresultat, Mkr -95 -64
Resultat efter skatt, Mkr -81 -49
Rörelsemarginal, % -8,2 -4,5
Avkastning på operativt kapital, %, RTM -11 30
Kassaflöde från löpande verksamhet, Mkr -226 -82

*Setra redovisar ingen fullständig bokslutskommuniké.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Marcus Westdahl, VD och koncernchef, telefon 08-705 03 75, mobil 073-098 14 00
Johanna Gydingsgård, CFO, telefon 08-705 03 03, mobil 072-453 85 41
 

På Setra vill vi vara grönsamma. När en verksamhet är lönsam för alla, kallar vi det för Grönsamhet. Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar till klimatvänliga produkter såsom limträ, hyvlat, komponenter, KL-trä och sågade trävaror. Vi säljer även bioprodukter som bark, flis och spån till kunder inom pappers- och massaindustrin samt till energiframställning. Våra kunder finns globalt. Läs gärna mer på setragroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ny rapport om svenskt arbetsliv! Aldrig har svenskt arbetsliv varit så attraktivt och jämställt som 2023!

Published

on

By

Modity Energy Trading AB, Fujitsu Sweden AB och Sveriges Riksbank har bäst arbetsvillkor i landet. Det visar ny statistik från Nyckeltalsinstitutet som kartlagt de mest attraktiva, jämställda och hälsofrämjande arbetsgivarna i Sverige. Resultaten baseras på index som är genererade från drygt 800 000 medarbetares rådande arbetsvillkor. Ta del av 2023 års ”Topp tre” arbetsgivare i landet – per kategori. 

Nya data från Nyckeltalsinstitutet visar att en allt högre andel medarbetare i svenskt arbetsliv har en trygg anställning, många arbetsgivare investerar mer i kompetensutveckling, samt att rekryterings och introduktionsprocesserna tycks ha blivit bättre. Efter ett par års uppgång i både sjukfrånvaro och avgångstal har båda nu bromsat in. Även inom jämställdhet har många områden inom svenskt arbetsliv blivit något mer jämställda. Grundstrukturerna med fördelningen kvinnor och män börjar långsamt jämnas ut men det är fortsatt stora skillnader i förändringstakten mellan mansdominerade och kvinnodominerade verksamheter.

Det finns fortfarande några utmanande iakttagelser såsom skillnaden i långtidssjukfrånvaro mellan män och kvinnor, den offentliga sektorns tendens att ha många anställda per chef och utmaningen med att förändra homogena könsstrukturer.

Alla styrkor och utmaningar i svenskt arbetsliv har en prislapp, det finns stora värden i att lyckas kontra kostnaderna för insatserna. Mer om dessa ekonomiska resonemang finns i vår årsrapport. Ta del av hela kartläggningen tillsammans med ännu mer intressanta resultat och analyser i Nyckeltalsinstitutets årsrapport: www.nyckeltal.se/kunskapsbank/

– Medarbetarna är organisationens viktigaste resurs, oavsett vilket läge organisationen befinner sig i. I årets databas ser vi att ju fler nyanställda som är kvar efter sitt första år, desto lägre avgångar hos alla medarbetare. Det ger oss ett riktigt bra kvitto på att vi som arbetsgivare uppfyller de förväntningar som råder, att vi är så bra som vi säger att vi är! Att kontinuerligt mäta och ha förståelse för hur de egna medarbetarnas arbetsvillkor ser ut, är en nyckel för att kunna styra sin verksamhet framåt tillsammans med sina medarbetare, säger Tina Ekström, vd på Nyckeltalsinstitutet.

Utnämningarna baseras på insamlad HR statistik från 2023 med information om drygt 800 000 medarbetares faktiska arbetsvillkor, från cirka 400 företag och organisationer.

HÄR ÄR 2023 ÅRS ”TOPP TRE” ARBETSGIVARE I LANDET – PER KATEGORI:

Topplistan i Attraktiv Arbetsgivarindex® 2023:

  1. Modity Energy Trading AB
  2. Uniper Sverige
  3. Hewlett Packard Enterprise 
     

Topplistan i Jämställdhetsindex JÄMIX® 2023:

  1. Fujitsu Sweden AB
  2. Exploateringskontoret Stockholms Stad
  3. Canon Svenska AB
     

Topplista i Hälsoindex™ 2023:

  1. Sveriges Riksbank
  2. Riksrevisionen
  3. Bankgirot

Kategorin Attraktiv arbetsgivarindex baseras på faktorer som bland annat trygga anställningsvillkor, personalomsättning, chefstäthet, kompetensutveckling och sjukfrånvaro. Jämställdhetsindex baseras på faktorer om lika arbetsvillkor för män och kvinnor som t.ex. jämställda lönestrukturer, jämställd ledningsgrupp, lika karriärmöjligheter, föräldraskap och anställningsformer. Hälsoindex baseras bland annat på faktorerna frisktal, rehabresultat, sjukfrånvaro, friskvård och arbetsmiljöarbete.

För en intervju och förklaring av rapporten, kontakta gärna:
Anders Johrén,
analytiker och sakkunnig på Nyckeltalsinstitutet.  070 – 626 28 26, anders@nyckeltal.se

Tina Ekström, VD, Nyckeltalsinstitutet, 070-453 80 81, tina@nyckeltal.se

Om Nyckeltalsinstitutet
Sedan 1996 har Nyckeltalsinstitutet genom vetenskapliga mätmetoder samlat in, kartlagt och rapporterat HR ekonomisk data till viktiga beslutsunderlag som skapar förutsättningar till ett arbetsliv med engagerade medarbetare och framgångsrika arbetsgivare. Nyckeltalsinstitutet har idag den största databasen med rådande arbetsvillkor från olika branscher i svenskt arbetsliv. I en värld av tyckande levererar Nyckeltalsinstitutet fakta som skapar framgångsrika arbetsgivare.

Mer information om Nyckeltalsinstitutets verksamhet finns på www.nyckeltal.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.