Connect with us

Marknadsnyheter

Unisport öppnar flaggskeppsbutik i Sergelhusen

Published

on

Unisport är Europas ledande aktör inom fotbollsutrustning och har varit verksamma i Sverige sedan 2012 med e-handel på unisportstore.se. Nu satsar det digitalt drivna företaget på en fysisk butik om knappt 300 kvadratmeter med adress Sveavägen 2 i Stockholm.

Unisport är Europas ledande e-handelsplattform inom fotboll och erbjuder ett unikt premiumsortiment till spelare, supporters, målvakter, tränare och domare. Unisport är även partner till flera Nordiska fotbollförbund samt storklubbar som Liverpool och FC Köpenhamn. Flaggskeppsbutiken i Sergelhusen blir den första i Sverige och den tredje inom fysisk handel.  

Vasakronan har under flera års tid arbetat intensivt för att utveckla Sergelhusen och det är en historisk förändring av stadsbilden som pågår. I takt med att kvarteret färdigställs börjar också aktörer både på kontorssidan och i gatuplan komma på plats. Bland andra har Jaqueline’s, Spesso, Tetto och CHiÔi öppnat på Malmskillnadsgatan och under hösten öppnar Proseccobaren och Scandwich. I Sergel-paviljongen bredvid Soltrappan öppnar inom kort Stureplansgruppen restaurang Röda Huset med entré från Sveavägen och Malmskillnadsgatan och längs Hamngatan hittar man Pressbyrån, Under Armour och Helly Hansen. Längs Sveavägen har Cykloteket en butik och nu får man sällskap av Unisport.

– Vår ambition med Sergelhusen har varit att skapa en attraktiv, trygg och levande stadsmiljö som attraherar en bred målgrupp i staden. Det är någonting vi nu levererar på. Med etableringen av Unisport så får även fotbollsälskare i staden tillgång till något helt unikt, säger Ronald Bäckrud, regionchef Stockholm.

Utöver flaggskeppsbutiker i Paris och Köpenhamn så har Unisport lokal närvaro online i åtta europeiska länder samt ytterligare en fysisk etablering på gång i Oslo.

Om Sergelstan

Om Unisport

För mer information, vänligen kontakta:

Ronald Bäckrud
Chef region Stockholm
Tel: 070-968 16 90
E-post: ronald.backrud@vasakronan.se  

Rebecca Liljebladh Thorell
Kommunikationschef
Tel: 072-222 15 09
E-post: rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se

Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till cirka 170 miljarder kronor. Inriktningen är centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Inom cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Fastighetsbeståndet omfattar 170 fastigheter med en total area på cirka 2,3 miljoner kvadratmeter. Företaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.vasakronan.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys