Connect with us

Marknadsnyheter

Veg of Lund med från start när brittiska Zebra öppnar marknadsplats för växtbaserad mat

Published

on

Det brittiska bolaget Zebra har öppnat sin plattform för endast växtbaserade livs­medel. Veg of Lunds potatisdryck DUG finns med i sortimentet från start och bolaget ser möjligheter att medverka till etableringen av en ny marknadsplats med tydligt fokus på en hållbar livsmedelskedja.

Veg of Lunds växtbaserade dryck DUG® är med från start när Zebra öppnar Londons och Englands nya marknadsplats för endast växtbaserade livsmedel. Med lokalt odlade färskvaror, växtbaserade livsmedelsprodukter och fossilfria transporter till kunder räknar Zebra att snabbt kunna expandera sin verksamhet till andra delar av Storbritannien under 2022.

”Zebra är i startblocket med sin verksamhet och har en tydlig vision av en mer hållbar livsmedels­försörjning, precis som Veg of Lund. Vi ser fram emot att tillsammans nå ut till kunder och konsumenter som vill ha bra och hälsosamma produkter tillverkade och levererade på mest hållbara sätt”, säger Emma Källqvist, tf CEO och CFO, Veg of Lund. ”DUG är en superhållbar och god dryck, och med Zebras eldrivna kylbilar för leverans till konsumenterna minskar vi vårt klimatavtryck ytterligare.”

”Vi på Zebra väljer endast de bästa och mest hållbara produkterna. DUG var redan från lanseringen en produkt vi var intresserade av, vi delar värderingar och drycken är helt i linje med vår filosofi: en grönare och hälsosammare värld, där du inte offrar någon smak, utan tvärtom utvidgar den genom att välja växtbaserad mat. Vi är stolta över att ha med DUG i vårt sortiment, jag vet att vi kan göra stora saker tillsammans, dela med oss av rätt val för att äta annorlunda men bättre”, säger Emanuele Angeloni medgrundare och marknadsdirektör, Zebra.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Veg of Lund AB
Emma Källqvist (tf CEO och CFO)

Telefon: 0721 869 018
E-post: emma.kallqvist@vegoflund.se

Om Veg of Lund AB (publ)
Veg of Lund utvecklar unika växtbaserade livsmedel som möter konsumenternas krav på smak och hållbarhet. Bolaget har rötter i forskning vid Lunds universitet och äger patenterade metoder för att utveckla nya matkategorier inom den snabbväxande marknaden för växtbaserade livsmedel. Veg of Lunds klimatsmarta och smakrika produkter säljs i Europa och Asien under varumärket DUG®. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market under ticker VOLAB. Läs mer på ir.vegoflund.se. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser och kan kontaktas via telefon: 08-5030 15 50 eller e-post: ca@mangold.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys