Connect with us

Marknadsnyheter

Viking Line ger den bästa kundupplevelsen i turistbranschen

Published

on

Viking Line får det högsta kundbetyget i turistbranschen, enligt ASML:s färska kundindex. Bland alla företag som deltog i undersökningen tar Viking Line en femteplats för kundupplevelsen.

Viking Line är etta i turistbranschen när det gäller kundupplevelsen, enligt förbundet Asiakkuusmarkkinointiliittos (ASML) färska undersökning Asiakkuusindeksi 2021*. Bland alla 55 företag som deltog i undersökningen hade Viking Lines kunder den femte bästa kundupplevelsen.

”De röda båtarna är en del av Östersjölandskapet. Vi har vänner i flera generationer och har transporterat över 200 miljoner passagerare under sex årtionden. De senaste 1,5 åren har varit en ohygglig tid för turistbranschen och för våra anställda. Just nu känns den här topplaceringen extra bra för oss alla. Service är att möta människor och ge dem uppmärksamhet i både goda och dåliga tider. Vi tackar alla våra anställda till sjöss och på land för det fantastiska resultatet”, säger Viking Lines marknadsföringsansvariga Ninna Suominen.

Asiakkuusindeksi är Finlands mest heltäckande årliga undersökning av kundupplevelse och kundlojalitet. I år deltog 3 764 finländska konsumentkunder som bedömde 55 företag. Från turistbranschen deltog 13 företag.

”Av undersökningen framgick att det uppstått en uppdämd efterfrågan på turism under pandemin. Toppbetyget för kundupplevelsen ger oss en fin utgångspunkt för att hälsa våra stamkunder och andra passagerare välkomna tillbaka till kryssningarna och reguljärresorna.”

Viking Lines kundlöfte är Östersjöns mest prisvärda resor. I mars nästa år börjar splitternya Viking Glory trafikera rutten Åbo–Stockholm, och tiotusentals bokningar har redan gjorts.

”Vi vill alltid överträffa kundernas förväntningar och ge dem mest valuta för pengarna. Tillsammans med Viking Grace kommer Glory att höja vårt utbud i Åbo till en helt ny nivå.”

*ASML:s undersökning Asiakkuusindeksi 2021 (på finska): www.asml.fi/asiakkuusindeksi-2021-turkimus-korona-myllasi-asiakaskokemusta-ja-patoutti-kysyntaa/

Mer information:

Ninna Suominen, Head of Marketing & Online Sales, Nordic
ninna.suominen@vikingline.com, +358 9 123 51

Christa Grönlund, informationschef
christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör
johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys