Marknadsnyheter
Viking Line ger den bästa kundupplevelsen i turistbranschen
Viking Line får det högsta kundbetyget i turistbranschen, enligt ASML:s färska kundindex. Bland alla företag som deltog i undersökningen tar Viking Line en femteplats för kundupplevelsen.
Viking Line är etta i turistbranschen när det gäller kundupplevelsen, enligt förbundet Asiakkuusmarkkinointiliittos (ASML) färska undersökning Asiakkuusindeksi 2021*. Bland alla 55 företag som deltog i undersökningen hade Viking Lines kunder den femte bästa kundupplevelsen.
”De röda båtarna är en del av Östersjölandskapet. Vi har vänner i flera generationer och har transporterat över 200 miljoner passagerare under sex årtionden. De senaste 1,5 åren har varit en ohygglig tid för turistbranschen och för våra anställda. Just nu känns den här topplaceringen extra bra för oss alla. Service är att möta människor och ge dem uppmärksamhet i både goda och dåliga tider. Vi tackar alla våra anställda till sjöss och på land för det fantastiska resultatet”, säger Viking Lines marknadsföringsansvariga Ninna Suominen.
Asiakkuusindeksi är Finlands mest heltäckande årliga undersökning av kundupplevelse och kundlojalitet. I år deltog 3 764 finländska konsumentkunder som bedömde 55 företag. Från turistbranschen deltog 13 företag.
”Av undersökningen framgick att det uppstått en uppdämd efterfrågan på turism under pandemin. Toppbetyget för kundupplevelsen ger oss en fin utgångspunkt för att hälsa våra stamkunder och andra passagerare välkomna tillbaka till kryssningarna och reguljärresorna.”
Viking Lines kundlöfte är Östersjöns mest prisvärda resor. I mars nästa år börjar splitternya Viking Glory trafikera rutten Åbo–Stockholm, och tiotusentals bokningar har redan gjorts.
”Vi vill alltid överträffa kundernas förväntningar och ge dem mest valuta för pengarna. Tillsammans med Viking Grace kommer Glory att höja vårt utbud i Åbo till en helt ny nivå.”
*ASML:s undersökning Asiakkuusindeksi 2021 (på finska): www.asml.fi/asiakkuusindeksi-2021-turkimus-korona-myllasi-asiakaskokemusta-ja-patoutti-kysyntaa/
Mer information:
Ninna Suominen, Head of Marketing & Online Sales, Nordic
ninna.suominen@vikingline.com, +358 9 123 51
Christa Grönlund, informationschef
christa.gronlund@vikingline.com, puh. +358 9 123 51
Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör
johanna.boijer@vikingline.com, puh. +358 18 270 00
Marknadsnyheter
Nu lanseras Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal
Att berätta om de natur- och kulturmiljöer som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar är en viktig del av myndighetsuppdraget. Den 20 april lanseras den nya strömningstjänsten Sevärt, Sveriges minsta kulturkanal, så att hela Sverige ska kunna ta del av berättelserna.
Det finns många sevärda platser i SFV:s förvaltning. De är spridda från norr till söder och är – i den mån de går att hålla öppna – ofta välbesökta av dem som bor inom rimliga avstånd. Nu skapas möjligheten för fler att ta del av dessa skatter.
– Våra fastigheter är allas angelägenhet och målet är att de ska engagera ännu fler genom kunskap, spännande berättelser och intagande miljöer, säger generaldirektör Max Elger.
För dem som inte har möjlighet att fysiskt besöka fastigheterna har SFV via bland annat filmer och podd försökt nå ut till fler. Nu förenas resultatet i Sevärt, en öppen playtjänst med strömmat material om SFV:s natur- och kulturmiljöer. Tittarna får följa med in i hantverkares verkstäder, se hemliga rum, uppleva historiska trädgårdar och besöka många andra sevärdheter.
Lanseringen sker den 20 april. Plattformen kommer sedan kontinuerligt att fyllas på med nytt innehåll. Tanken är att Sevärt också ska kunna innehålla material i samarbete med andra aktörer.
Under Stockholms kulturnatt passar Statens fastighetsverk även på att öppna upp ett sevärt, hemligt rum – det gamla vattentornet på Skeppsholmen. Där blir det filmvisning, liveinspelning av podden På plats i historien och popcorn.
För mer information kontakta
Maria Uggla, pressekreterare
010-478 76 00
073-332 22 14
maria.uggla@sfv.se
Taggar:
Marknadsnyheter
Uppdatering Industribrand Linnarhult
Branden på Långavallsgatan är nu under kontroll. Det brinner fortfarande på platsen och räddningsarbetet kommer att fortgå under lördagen med en minskad resurs. Vissa avstängningar kvarstår men Gråbovägen är åter öppen för trafik.
Vakthavande befäl
Anders Lundblad
Marknadsnyheter
Industribrand Linnarhult
Det brinner i en industrifastighet på Långavallsgatan. Larmet inkom strax före klockan 01 och räddningstjänsten är på plats med ett stort resurspaket. Branden är ännu inte under kontroll. Det intilliggande området, inklusive Gråbovägen är avspärrat. Allmänheten uppmanas att undvika röken och kontakta sjukvårdsupplysningen på 1177 om man känner obehag.
Arbetet kommer att fortgå under hela natten och sannolikt en bit in på lördagen.
Vakthavande befäl
Anders Lundblad
-
Analys från DailyFX8 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter1 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter5 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke
-
Marknadsnyheter6 år ago
Tudorza reduces exacerbations and demonstrates cardiovascular safety in COPD patients