Viking Line ger den bästa kundupplevelsen i turistbranschen

| 28 oktober, 2021 | 0 kommentarer

Viking Line får det högsta kundbetyget i turistbranschen, enligt ASML:s färska kundindex. Bland alla företag som deltog i undersökningen tar Viking Line en femteplats för kundupplevelsen.

Viking Line är etta i turistbranschen när det gäller kundupplevelsen, enligt förbundet Asiakkuusmarkkinointiliittos (ASML) färska undersökning Asiakkuusindeksi 2021*. Bland alla 55 företag som deltog i undersökningen hade Viking Lines kunder den femte bästa kundupplevelsen.

”De röda båtarna är en del av Östersjölandskapet. Vi har vänner i flera generationer och har transporterat över 200 miljoner passagerare under sex årtionden. De senaste 1,5 åren har varit en ohygglig tid för turistbranschen och för våra anställda. Just nu känns den här topplaceringen extra bra för oss alla. Service är att möta människor och ge dem uppmärksamhet i både goda och dåliga tider. Vi tackar alla våra anställda till sjöss och på land för det fantastiska resultatet”, säger Viking Lines marknadsföringsansvariga Ninna Suominen.

Asiakkuusindeksi är Finlands mest heltäckande årliga undersökning av kundupplevelse och kundlojalitet. I år deltog 3 764 finländska konsumentkunder som bedömde 55 företag. Från turistbranschen deltog 13 företag.

”Av undersökningen framgick att det uppstått en uppdämd efterfrågan på turism under pandemin. Toppbetyget för kundupplevelsen ger oss en fin utgångspunkt för att hälsa våra stamkunder och andra passagerare välkomna tillbaka till kryssningarna och reguljärresorna.”

Viking Lines kundlöfte är Östersjöns mest prisvärda resor. I mars nästa år börjar splitternya Viking Glory trafikera rutten Åbo–Stockholm, och tiotusentals bokningar har redan gjorts.

”Vi vill alltid överträffa kundernas förväntningar och ge dem mest valuta för pengarna. Tillsammans med Viking Grace kommer Glory att höja vårt utbud i Åbo till en helt ny nivå.”

*ASML:s undersökning Asiakkuusindeksi 2021 (på finska): www.asml.fi/asiakkuusindeksi-2021-turkimus-korona-myllasi-asiakaskokemusta-ja-patoutti-kysyntaa/

Mer information:

Ninna Suominen, Head of Marketing & Online Sales, Nordic
[email protected], +358 9 123 51

Christa Grönlund, informationschef
[email protected], puh. +358 9 123 51

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör
[email protected], puh. +358 18 270 00

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *