Connect with us

Marknadsnyheter

Vo2 Cap AB (publ) förstärker styrelsen med tre tunga rekryteringar

Published

on

Nike Carlstoft, Kristina Juhlin och Eva Strand har tackat ja till att väljas in i VO2s styrelse. Detta är ytterligare ett steg i bolagets ambitioner om en lönsam tillväxtresa för koncernen, via förvärv och förädling inom media och tech.

 –  ”Det som Nike och Kristina inte vet om media och tech är inte värt att veta och sen kompletterar vi med Eva som är en otroligt rutinerad kraft inom M&A-delen. Med Bodil Ericsson Torp som VD och koncernchef så känns det som att vi nu fått ihop ett svårslaget team som är oerhört taggat för börsen i augusti”, säger Douglas Roos, styrelseordförande i VO2 Cap.

Vo2 Cap AB har som tidigare meddelats ingått avtal med Curando i ett s k omvänt förvärv och planeras vara klar för börsnotering på Nasdaq First North i slutet av augusti 2021. I samband med att de nya ledamöterna väljs in, kommer medgrundarna Eric Giseus och Daniel Ahlbert att lämna styrelsen, vilket varit planerat sedan bolaget stiftades.

–  ”Det här är tre mycket viktiga tillsättningar för att förstärka koncernens tillväxtresa. I arbetet med att utveckla sammansättningen av kompetenser och erfarenheter på styrelsenivå, för att i större utsträckning matcha vO2 Cap´s strategiska prioriteringar, är jag mycket glad och stolt över att välkomna tre väl meriterade och kompetenta personer till Vo2 Caps styrelse”, fortsätter Douglas Roos.

Beskrivning av de nya ledamöterna:

Nike Carlstoft. VD för Dentsu Sverige, har 25 års erfarenhet av marknadsföring med ledande chefsbefattningar inom Dentsu, Carat, MEC och The Media Edge. Nike Carlstoft är förändringsskapare med högt fokus på affärsnytta, innovation, energi och affärskicklighet.  Under Nike Carlstofts ledning i Carat år 2013 har byrån rönt stora framgångar och utsetts till #1 av mediebyråerna i Sverige av RECMA. Parallellt med en anmärkningsvärd affärsmässig tillväxt har Carat och Dentsu blivit en av branschens mest attraktiva arbetsgivare.

Eva Strand. CFO Beijer Byggmaterial. Eva har 25 års erfarenhet i rollen som CFO företrädelsevis internationellt. Eva´s inriktning är förvärv. Eva tillträdde år 2018 som CFO Beijer Byggmaterial, som ingår i STARK GROUP som har sin verksamhet inom byggmaterial i 7 länder och växer främst inom förvärv. Vidare har Eva Strand innehaft rollen CFO Haglöfs med ledning av strategisk plan för att etablering av Haglöfs på den globala ”Outdoor” marknaden. Eva Strand har även varit Finance Director för GlaxoSmithKlinen AB och American Express Norden.

Kristina Juhlin. VD Amplifi Sverige AB. Kristina har 20+ års erfarenhet inom digital transformation, data-driven marknadsföring och mediatech med dokumenterad historik av lönsam tillväxt i den digitala ekonomin. Kristina Juhlin har under åren 2000-2015 haft ledande befattningar mediebyråkoncernerna GroupM och sedermera Dentsu. År 2015 blev Kristina Juhlin VD för Amnet Sverige AB, en konsultverksamhet inom programmatic och data-driven marknadsföring. År 2018 startade Kristina verksamheten Dentsu Data Labs i Sverige med inriktning på marknadsföringsteknologi, data intelligens, insikt och analys. Amplifi Sverige AB, en av Sveriges ledande konsultverksamheter inom medierådgivning, reklamköp, data-driven marknadsföring och mediatech.

För ytterligare information kontakta:

Douglas Roos, Styrelseordförande Vo2 : +46 70 735 21 25 douglas.roos@vo2cap.se

Semmy Rülf, Styrelseordförande Curando: +46 (0) 709 31 27 30 semmy.rulf@googlemail.com

Om Curando Nordic AB
Curando är ett Software as a Service (SaaS) företag baserat i Stockholm. Curando erbjuder en flexibel, obunden och bred digital integrationsplattform för att samla ett företags processer kring hälsa, hälsotjänster och data på ett ställe. Curando Nordic AB (559049-5254) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Erik Penser Bank som Certified Adviser (Telefon +46 8-463 83 00, e- post:  certifiedadviser@penser.se ). Läs mer på www.curandonordic.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Marknadsnyheter

UMIDA: Ingår samarbete med Emil Åreng

Published

on

By

Umida Group AB (publ) har inlett ett samarbete med en av Sveriges bästa och mest krediterade bartenders, Emil Åreng. Under varumärket Ekobryggeriet har bolaget tillsammans med Emil utvecklat en ny tonic som har smak av svarta vinbär, produkten lanseras nu i dagligvaruhandeln och HORECA.  

Emil Åreng har i spritens namn rest världen runt, publicerat böcker och artiklar, vunnit de största cocktailtävlingarna och varit kreativ chef över anrika Cadierbaren på Grand Hotel i Stockholm. Emil skapade cocktailboken “Salongs i Norrland” som utsågs till Världens Bästa Cocktailbok vid Gourmand Awards. Emil driver sedan några år tillbaka en av Nordens främst cocktailbarer i Umeå, Facit Bar. Emil är av många ansedd som Sveriges främsta bartender.

Nu har Emil tillsammans med Ekobryggeriet utvecklat en ny tonic. Tonicen har smak av svarta vinbär och har nu lanserats via direktförsäljning till dagligvaruhandelsbutiker samt restauranger. Tonicen kommer att bära Ekobryggeriets vanliga design samt tydligt framhäva Emils inbladning i produkten. För Ekobryggeriet som varumärke är det av stor vikt att de främsta inom cocktailsvärlden vill vara en del av varumärket och använder produkterna dagligen. Ekobryggeriet ska finnas till för allt från världens främsta bartenders till glada hemmakonsumeter, oavsett om det ska mixas en enkel gin & tonic eller mer avancerade cocktails.

”Det är väldigt kul att vi fått äran att utveckla en ny tonicsmak tillsammans med Emil Åreng. Detta är en otroligt stark kvalitetsstämpel för Ekobryggeriet. Vi vill att Ekobryggeriet ska vara ett varumärke för alla och att produkterna ska användas till drinkar vid alla samanahang.” säger Filip Lundquist, VD på Umida Group AB.

För ytterligare information, kontakta:

Filip Lundquist, VD, Umida Group AB (publ), Telefon: +46 (0)76 942 41 21

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.