Connect with us

Marknadsnyheter

Zoomability har skrivit avtal med GoToMarketUSA

Published

on

Ett avtal har idag skrivits på mellan Zoomability och GoToMarketUSA gällande utvecklingen av den amerikanska marknaden. Arbetet kommer att starta omgående för att inte spilla någon tid.

Sedan 2015 har Zoomability haft ett dotterbolag i USA, Zoomability Inc, men omständigheter under slutet av 2016 har gjorde att vi inte kunde fortsätta satsningen med full kraft. När vi sedan skulle initiera en ny satsning i slutet av 2019, genom ett avtal med McCabe Outdoor Mobility, kom coronapandemin några månader senare och begränsade våra möjligheter. Trots en kraftig minskning av försäljningen sedan toppåren 2014-2015 är USA det land vi sålt flest Zoom Uphill genom åren, och även under 2022. Det är också världens största marknad för mobilitetsprodukter.

Genom avtalet med GoToMarketUSA kommer vi nu få en partner som kan hjälpa oss att återta det vi förlorar och växa starkt kommande år. Deras huvuduppgift är att rekrytera nya återförsäljare och stötta McCabe Outdoor Mobility.

Bara i Kalifornien, där GoToMarketUSA ska börja fokusera, finns uppåt 100 potentiella återförsäljare och i hela USA räknar vi med ett tusental. Till det kommer alla de välgörenhetsfonder, likt Independence Fund, som varit Zoomabilitys största kund tidigare, och köpt in flera hundra Zoom Uphill genom åren.               

Vårt dotterbolag Zoomability Inc kommer också under nästa år anställa en person till för att på plats koordinera verksamheten och utveckla den vidare. Idag har vi ett logistikcenter i Miami som också sköter service/support för Nordamerika.

GoToMarketUSA är en organisation som hjälper europeiska bolag att komma in på den amerikanska marknaden, och som sedan 2008 hjälpt över 50 företag. Deras expertis ligger i att få företag att växa genom strategiskt marknadsarbete, men också vara ”boots on the ground” tills deras kunder byggt upp sin egen verksamhet. Grundaren Torbjörn Tilläng har svenska rötter och har tidigare arbetat som managementkonsult för en rad större svenska bolag innan han flyttade över till Kalifornien, söder om Los Angeles.

”Vi är mycket motiverade av att se banbrytande och innovativa företag lyckas. Detta beror troligen på att vi är uppvuxna i Skandinavien där teknik och innovation är en stor del av samhället”, säger Torbjörn Tilläng och fortsätter, ”även om teknologin är viktig så är det än viktigare att tydligt kunna kommunicera den kundnytta produkten ger.”

Och Pehr-Johan Fager påpekar; ”För att snabbare kunna expandera på USA-marknaden är det viktigt att samarbeta med personer som förstår den kundnytta Zoomen bidrar med och aktivt kunna rekrytera nya återförsäljare. Det möjliggör i sin tur att potentiella kunder lättare kan få uppleva en Zoom, och därmed ta beslutet att skaffa en. Med det starka team som GoToMarketUSA satt ihop för att genomföra detta har vi stora möjligheter att lyckas.”  

GoToMarketUSA kommer att börja sin bearbetning i Kalifornien och samtidigt samarbeta med vår Ohio baserade distributör McCabe Outdoor Mobility och vårt logistikcentrum i Miami. Avtalet sträcker sig 10 månader framåt i tiden och kan sedan förlängas.

Läs mer om GoToMarketUSA här.

För mer information Kontakta
VD Pehr-Johan Fager
[email protected]
0709-203961

Om Zoomability Int. AB (publ) 

Zoomability har utvecklat och säljer en terränggående elrullstol Zoom Uphill®, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna, men som också passar alla som vill ha en häftig körupplevelse. Den har rönt stor uppmärksamhet främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar-PWC (såsom konkurrenterna Permobil, Otto Bock och Pride) och fyrhjulingar-ATV. Zoom Uphill® har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer. Zoom Uphill® möjliggör ett friare liv för personer med begränsad rörelseförmåga. Det kan vara människor med olika typer av funktionshinder, lungkapacitet eller styrka i kroppen. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Marknadsnyheter

Reklam som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2022

Published

on

By

Under torsdagen den 2 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2022 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Gry Forssell och bjöd på härlig underhållning av Molly Hammar, galamiddag och hyllning av kommunikation som skapat effekt. Mest prisade annonsör blev McDonald’s tätt följd av Barncancerfonden och IKEA. Byrån som kammade hem flest watt var NORD DDB Stockholm följd av Åkestam Holst NoA och Garbergs. 

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och belönar kommunikation som gett bevisad effekt. De nominerade bidragen bidrar dessutom till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta. 

Totalt delades 29 priser ut i valörerna 100-, 75- och 50-watt. 
 

Annonsörer med flest watt: 
200-watt, McDonald’s 
175-watt, Barncancerfonden 
175-watt, IKEA/IKEA B2B  

Byråer med flest watt: 
625-watt, NORD DDB Stockholm 
275-watt, Åkestam Holst NoA 
250-watt, Garbergs 

Här är alla vinnare i 100-wattaren 2022 

Employer Branding & Rekrytering  
100-watt, The 3D printed meatballs, IKEA, INGO 
75-watt, Ett land värt att försvara, Försvarsmakten, NORD DDB Stockholm 
50-watt, Qamcom Anywhere, Qamcom, CLVL Design 

Framsiktigt 
100-watt, Gotlands fulaste gräsmatta, Region Gotland, Differ Agency 
75-watt, The Golden Number, McDonald’s, NORD DDB Stockholm 
50-watt, Skins for charity, Ronald McDonald Barnfond, NORD DDB Stockholm 

Företag 
100-watt, Seattle’s scariest meeting rooms, Mentimeter, NORD DDB Stockholm 
75-watt, Tillsammans hittar vi möjligheter, IKEA B2B, BKRY NoA
50-watt, Transforming Society Together, Sweco, Spotlight 

Ideellt & Välgörenhet 
100-watt, Bara 403 dagar kvar, Barncancerfonden, Garbergs/Carat 
75-watt, Partiblomman, Majblomman, Forsman & Bodenfors 
50-watt, Skins for charity, Ronald McDonald Barnfond, NORD DDB Stockholm 

Internationellt 
100-watt, No Compromises, Polestar, Forsman & Bodenfors 
75-watt, Hva enn du vil, Lyko, Åkestam Holst NoA 
50-watt, Think Beyond, Vattenfall, NORD DDB Stockholm 

Konsument  
100-watt, Svensk kyckling som du aldrig sett den förut, Max Burgers, Åkestam Holst NoA 
75-watt, Sån är Lidl, Lidl, Garbergs 
50-watt, Länge Leve Jorden, Lantmännen, NORD DDB Stockholm 

Långsiktigt 
100-watt, Pantamera, Returpack/Pantamera, Scream/Granath 
75-watt, Barn och cancer hör inte ihop, Barncancerfonden, Garbergs/Carat 
50-watt, Stora nog att göra skillnad, McDonald’s, NORD DDB Stockholm 

Samhälle & Opinion 
100-watt, Stoppa Kattastrofen, Djurskyddet Sverige, New Normal 
75-watt, Tankebanor, SVT, KWD Studio 
50-watt, Ett land värt att försvara, Försvarsmakten, NORD DDB Stockholm 

Strategisk Design 
100-watt, Yipin – varumärkesarbete, Yipin, Designkontoret Silver 
75-watt, Absolut redesign, The Absolut Company, Brand Union Sthlm 
50-watt, Ellen – varumärkesarbete, Ellen, Designkontoret Silver 

100-fattaren (i den här kategorin delades endast 100- och 75-watt ut) 
100-watt, Livsviktiga Snack, Suicide Zero, Åkestam Holst NoA 
75-watt, Öppna dörren för Sveriges unga, McDonald’s, NORD DDB Stockholm 

Läs mer om alla vinnare här

   

För mer information vänligen kontakta:  
Ulrika Strallhofer, Eventansvarig, Sveriges Annonsörer 
070-350 22 81, [email protected]

   

Om 100-wattaren:
100-wattaren är en tävling i mätbara resultat på kommunikationsinsatser. 100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommunikationsinsatser som skapar påvisbart värde genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. De nominerade bidragen bidrar till att höja kompetensen i branschen genom att vara goda exempel på hur kommunikation kan mätas och utvärderas i relation till hur den skapar kommersiell nytta, och de inspirerar andra till att utveckla såväl sin kommunikation som hur denna mäts och utvärderas. Läs mer på 100wattaren.se.

Om Sveriges Annonsörer:
Sveriges Annonsörers medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken. Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation. Läs gärna mer på sverigesannonsorer.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 02.02.2023

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
02.02.2023 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 02.02.2023 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

146 827

11,01

1 616 095,42

CEUX

154 662

11,03

1 705 343,23

TQEX

18 842

11,04

 208 086,28

XSTO

141 941

11,04

1 567 450,28

XCSE

16 916

11,01

 186 202,41

Summa

 479 188

11,03

5 283 177,62

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,3031 och DKK till EUR 7,4405

** Avrundat till två decimaler

Den 18 juli 2022 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 1,5 md euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2022. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 11 227 854 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 6 073 651 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Citigroup Global Markets Europe AG

För ytterligare information:

Matti Ahokas, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 8011
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller [email protected]

Continue Reading

Marknadsnyheter

Enviro får uppföljande order på olja av amerikanskt oljebolag

Published

on

By

Scandinavian Enviro Systems (publ) (”Enviro”, ”bolaget”) har fått en beställning på pyrolysolja vars totala värde Enviro uppskattar till cirka 4,7 MSEK (450 000 USD). Bakom ordern ligger det dotterbolag till ett ledande amerikanskt oljebolag som i februari 2022 gjorde en första beställning på olja för produktionstester. Ordern beräknas levereras under cirka ett år med start i mars 2023 och följer på de lyckade produktionstester som kunden gjort och som Enviro tidigare kommunicerat.

Thomas Sörensson, vd Enviro.

Den nu gjorda beställningen gäller olja som återvinns från uttjänta fordonsdäck, så kallad pyrolysolja, vid Enviros anläggning i Åsensbruk och är av samma typ som den som dotterbolaget beställde förra året. Den första beställningen olja användes för produktionstester för att avgöra hur väl oljan lämpar sig för framställning av olika biobränslen. I november 2022 kunde Enviro kommunicera att det aktuella oljebolagets produktionstester fallit väl ut.

Ordern kommer att prissättas utifrån aktuella marknadspriser i anslutning till leverans och Enviro bedömer i nuläget att det totala värdet för ordern totalt kommer att uppgå till cirka 4,7 MSEK (450 000 USD).

– Den här ordern är ännu ett exempel på det ökande intresset för den olja vi kan återvinna och leverera till marknaden. Ökande volymkrav bland kunderna bekräftar också det behov av en utbyggd återvinningskapacitet som vi identifierat och baserat vår expansionsplan på, säger Thomas Sörensson, vd för Enviro.

Enviros återvunna pyrolysolja har sedan tidigare både erhållit certifiering i enlighet med det globala hållbarhetscertifieringssystemet ISCC samt godkänts i enlighet med EU-förordningen REACH.

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Sörensson, vd Enviro, +46 (0)735-10 53 43, [email protected]
Alf Blomqvist, styrelseordförande Enviro, +46 (0)733 149 700, [email protected]

Mangold Fondkommission AB är Enviros Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market Stockholm.

Scandinavian Enviro Systems AB
Frihamnen 16B, 417 70 Göteborg
[email protected]
envirosystems.se

Denna information är sådan som Scandinavian Enviro Systems är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-02-02 18:20 CET.

Scandinavian Enviro Systems bidrar till ökad miljömässig och ekonomisk hållbarhet genom en patenterad teknologi för återvinning av värdefulla råvaror ur kasserade och uttjänta produkter, däribland däck. Nytillverkning av däck som sker med kimrök som återvunnits med hjälp av Enviros teknologi ger upp till 93 procent lägre utsläpp av koldioxid jämfört med om jungfrulig kimrök använts. Enviro har sitt huvudkontor i Göteborg och en anläggning för återvinning av uttjänta däck i Åsensbruk. Den franska däcktillverkaren Michelin är största ägare. Enviro grundades 2001 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. www.envirosystems.se

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.