Marknadsnyheter
10Monkeys lanserat på Skolon – edyoutec förväntar sig första ordrarna inom kort
edyoutec har nu lanserat 10Monkeys på Skolons digitala plattform och ser fram emot att ta emot de första beställningarna. Genom Skolons nätverk, som når över 750 000 användare i klassrum i Sverige, Norge, England, Danmark och Finland, har 10Monkeys redan fått en betydande exponering bland skolor och lärare.
Lanseringen markerar starten på edyoutecs bredare strategi att introducera fler produkter ur sin omfattande portfölj på Skolon. Detta inkluderar de över 80 appar som tillkommit genom förvärvet av MyFirstApp, samt potentiella lanseringar av appar från edyoutecs tyska dotterbolag för att möta den ökade efterfrågan på digitala läromedel.
”Vi är redo att fånga upp de första ordrarna från den svenska skolmarknaden med 10Monkeys. Vår ambition är att snabbt integrera fler av våra appar och plattformar i Skolon. edyoutec ställer nu snabbt om till att arbeta med intäktsgenereande aktiviteter för bolagets appar/plattformar och lämnar den tunga ekonomiska utvecklingsfasen bakom sig,“ säger edyoutec´s VD Eric de Basso.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric de Basso, VD, edyoutec AB
E-post: eric@edyoutec.com
Telefon: +46 70 780 52 00
Om edyoutec
edyoutec är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, EdTech och spel. Inom vertikalen EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som edyoutec har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel (”F2P”) inom mobilspel för Android och iOS.
För mer information, se edyoutecs hemsida www.edyoutec.com
Marknadsnyheter
Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.11.2024
Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.11.2024 kl. 22.30 EET
Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:
Handelsplats (MIC-kod) |
Antal aktier |
Viktad snittkurs/aktie, euro*, ** |
Kostnad, euro*, ** |
---|---|---|---|
XHEL |
139 762 |
10,90 |
1 523 741,23 |
XSTO |
110 526 |
10,90 |
1 204 356,49 |
XCSE |
27 283 |
10,91 |
297 556,83 |
Summa |
277 571 |
10,90 |
3 025 654,55 |
* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,6739 och DKK till EUR 7,4575
** Avrundat till två decimaler
Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.
Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 594 470 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.
Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.
För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE
För ytterligare information:
Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com
Marknadsnyheter
Mårten Frostne, VD För FlexQube AB (publ), har valt att lämna sin roll för nya utmaningar utanför bolaget.
Mårten Frostne kommer vara kvar i sin roll som VD upp till sex månader eller till dess hans efterträdare är på plats. Styrelsen tackar Mårten för hans insatser under den här tiden och kommer omgående att inleda en process för att rekrytera en efterträdare.
Om FlexQube
FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 1000 kunder i 38 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.
FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi levererar till några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.
För mer information, kontakta:
Styrelseordförande, Christian Thiel
christian.thiel@flexqube.com
+46 70 547 9090
Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com
Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 6 nov 2024, kl. 20:10 CET.
Marknadsnyheter
Ytterligare information efter tillkännagivandet av tillsättandet av en ny VD
Detta personliga brev följer efter det tidigare pressmeddelandet som tillkännagav att att Rishit Jhunjhunwala har utsetts till VD från och med den 9 januari 2025 och att Truecallers medgrundare Alan Mamedi och Nami Zarringhalam har beslutat att lämna Truecaller operativt från den 30 juni 2025.
”I takt med att vi fortsätter att växa och utvecklas som företag vill vi anpassa vårt ledarskap till de möjligheter och utmaningar som ligger framför oss. Under de senaste åren har vi byggt ett starkt ledarskapsteam som är helhjärtat dedikerat till Truecallers uppdrag och spelar en avgörande roll i vår dagliga verksamhet. Vi står enade bakom vår långsiktiga strategi, och jag är stolt över att kunna säga att vi hittills har exekverat på den effektivt och är på rätt väg för att göra kommunikation säkrare, samtidigt som vi bygger starka och diversifierade intäktsströmmar som kommer att fortsätta att växa företaget under många år framöver.
Företaget befinner sig på en spännande resa med global användartillväxt som accelererar, intäktsströmmar som växer i hög takt, iOS-plattformen som öppnar upp för nya möjligheter och en positiv utveckling inom annonsering. Med en spännande produktplan framför oss är vi övertygade om att Truecallers framtid är otroligt ljus.
Efter noggrant övervägande och planering har Nami och jag beslutat att ta ett steg tillbaka från den dagliga verksamheten för att fokusera på Truecallers långsiktiga strategi i rollerna som styrelsemedlemmar och rådgivare, vilket ger ledarskapsteamet fullt ägarskap för att driva Truecallers fortsatta tillväxt.
Även om vi kommer att fortsätta att ge råd och stöd, så är det viktigt att ha en ledare som förkroppsligar vårt företags kärnvärden och är redo att leda oss in i framtiden.
Med det i åtanke är vi glada över att meddela att Rishit Jhunjhunwala kommer att ta över rollen som global VD. Rishit har varit en integrerad del av vårt ledarskapsteam, där han har tjänstgjort som produktchef det senaste decenniet – de första sju åren i Stockholm – och de senaste tre åren som vår Indien-VD, vilket inkluderar vårt globala annonserings- och företagssegment, majoriteten av våra anställda och vår största användarbas. Hans djupa produktkunskaper och ledarskapserfarenhet har varit avgörande för vår framgång, och vi har alltid betraktat honom som en medgrundare av Truecaller.
Under de senaste två åren har jag haft förmånen att personligen agera som mentor till Rishit för att ta en större roll inom företaget, och Nami och jag är övertygade om att han är redo att leda företaget globalt. Som ett produktfokuserat företag är det avgörande att ha en VD som verkligen förstår våra produkter, och Rishit – som har ett starkt entreprenörsdriv – har ägnat sin karriär åt att bygga och grunda företag. Han förkroppsligar de värderingar som har format vårt företag till vad det är idag.
Nami och jag förblir engagerade i att stötta Rishit och hela ledarskapsteamet som styrelsemedlemmar och strategiska rådgivare, och vi ser fram emot att se företaget fortsätta blomstra under Rishits ledarskap. Från och med den 9 januari 2025 kommer Rishit officiellt att bli global VD för Truecaller, och vi kommer att vara anställda av Truecaller till och med den 30 juni 2025 som rådgivare till Truecaller. Vi är väldigt entusiastiska inför detta nya kapitel i vår resa.
Tack för ert fortsatta förtroende och stöd.
Med vänliga hälsningar,
Alan och Nami
För mer information, kontakta gärna:
Andreas Frid, Head of IR & Communication
+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com
Om Truecaller:
Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Marknadsnyheter1 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke